onze meid van bijna 2 is al 8 weken aan het kwakkelen. Van paar dagen koorts, maar 2/3 dagen koortsvrij en dan komt de koorts weer terug. Zo gaat het al 8 weken lang. Ze is net gister klaar met een antibiotica kuur vanwege de lange koorts en het hoesten wat niet overging. Huisarts dacht dat ze wel een ab kuur kon gebruiken om er even weer bovenop te komen. (Zelf ben ik ook net klaar met ab kuur) Sinds vanmiddag heeft ze weer koorts. 39.6. Ik weet dat koorts niet erg is. Maar ik word hier zo moedeloos van. Ben ik te ongeduldig? Is dit normaal? Moet ik morgen de ha bellen? Herkent iemand dit? Wat zouden jullie doen....ik weet het namelijk even niet meer
Wat ontzettend rot voor je kleine (en voor jou natuurlijk ook). Ik vind je niet ongeduldig hoor, je verwacht na een ab kuur (wat) beterschap. Zou dus zeker de huisarts morgen weer bellen, vooral omdat ze weer koorts heeft. Veel sterkte toegewenst!
Dankjewel voor je reactie. Het is inderdaad niet grappig dit. Maargoed, ze is onze eerste en veel ervaring heb je dan nog niet. Je hoort vaak dat kleintjes veel en regelmatig ziek zijn. En wil niet als een overbezorgde moeder overkomen. Maar gezien je reactie kom ik zo niet over Denk dat ik inderdaad maar morgenochtend maar informatief ga bellen.
Ja ik zou gewoon bellen, al is het alleen maar om advies in te winnen omdat je na een ab kuur niet zo snel weer koorts verwacht. Koorts is niet erg zolang ze er geen last van heeft, dus is ze allert en speels geen zorgen maken hoor, want koorts heeft ook weer een nuttige functie. Succes!
ze heeft er helaas wel last van. Heeft vandaag hele dag op de bank gezeten. Amper gedronken en gegeten. Om 19u uitgeput naar bed met een zetpil...en mu hoor ik haar huilen. Maar even kijken.
Och arme Let erop dat ze voldoende plasluiertjes heeft i.v.m uitdroging, dus proberen haar vaker te laten drinken. Helpt de koorts/verhoging ook te onderdrukken.
Mijn dochter had ook altijd een paar maanden lang gekwakkel in de winters. Steeds verkouden, vreselijk hoesten. Ging t net weer beter, paar dagen later begon t gehoest weer in dr slaap. Flessen bisolvon ging erdoor (beetje overdreven, maar wel veel gebruikt) Eerste jaar heeft ze ook een keer een kuurtje gehad, omdat t steeds maar terugkwam, maar hielp niet echt. Pas toen t weer wat warmer werd, had ze nergens meer last van. Vorig jaar paar keer oorontsteking, gelukkig net niet genoeg voor buisjes. Maar niet zo erg als jij beschrijft hoor. Meestal had ze hooguit 2 dagen dat ze er echt goed ziek van was (in de 2 weken ofzo). Het hoesten en daardoor wakker worden was vooral voor ons ook erg vermoeiend (tot 2 jaar sliep ze dan nl weer moeilijk in-huilen). Dit jaar gaat het tot nu toe gelukkig erg goed. Ze voelt soms wat warm, maar alleen in september is ze geloof ik een keer echt ziek geweest.. Dus ja, wel herkenbaar, maar niet zo erg..
Vanmorgen uit bed 38.0, en toch maar wel gebeld. Assistent wilde dat we langskwamen. Ha heeft dochter onderzocht. In vergelijking met 2 weken terug heeft ze nu schone longen, hij hoorde bijna niets meer. Dus dat is mooi! Hij begreep heel goed dat we ons zorgen maakten over het feit dat ze ineens weer hoge koorts had, weer ging hoesten en dat terwijl ze nog geen dag klaar was met de kuur. Hij wilde alleen niet meteen nog een kuur erachter aan doen. Dat snap ik heel goed. Hij wilde het nog even aanzien. Als het niet beter zou gaan of we durfden het weekend niet in te gaan dan moesten we vrijdag terugkomen. Mijn man zei nog; daar zijn we weer. Maar de ha wuifde het meteen weg. Gelukkig hebben we een hele fijne ha. We gaan het nu maar aankijken maar inmiddels gaat het gelukkig beter. Sinds vanmiddag is ze koortsvrij, ze wilde weer een koekje en fruit. Vanavond at ze een mini-pizza helemaal op. Dus allemaal goed teken. Ze begon ook weer te spelen en te kletsen. We zullen zien hoe het morgen gaat. Wel is ze meer aan het hoesten, maar we hebben het idee dat het een andere hoest is dan twee weken terug. Misschien wordt ze nu wel gewoon verkouden . Verder denk ik wel dat zolang de winter aanhoudt we blijven sukkelen....klinkt misschien negatief maar daar bereid ik mij maar op voor. Hoop alleen wel dat er meer betere tijdens tussen zitten dan de afgelopen 8 weken.!
Misschien heeft je dochtertje een virus opgepakt. Daarom kreeg ze hoge koorts en heeft ze weer last van hoest. Antibiotica werkt helaas alleen tegen bacteriën en niet tegen virussen. Volgens mij HA blijft antibiotica ongeveer 5 dagen nawerken nadat de kuur is verlopen. Dus bacteriële infectie zou ik uitsluiten. Hopelijk gaat nu beter met je kleine meid. Het feit dat ze weer begin eten en spelen is een goede teken. Het is idd een rottijd. Er heerst alles en nog wat. Zelf ben ik sinds kerst aan het sukkelen, bah Sterkte en beterschap voor je meisje.
helaas vanmorgen uit bed met 38.6...hoesten is erger geworden. Uur geleden naar bed gedaan toen had ze 39.3 Ik ben zelf afgelopen weken ook erg ziek geweest, meerdere keren naar eerste hulp geweest, kreeg geen medicijnen vanwege zwangerschap. Uiteindelijk toch antibiotica. Ik weet dat er van alles heerst. Maar al 8 weken dit zo op en af, en maar 1 of 2 dagen tussendoor koortsvrij. Vind dat zo lang. Maargoed, misschien zijn er wel meer ouders met deze situatie... Als ze even een week of 2 week 'goed' zou zijn en dan weer zou beginnen met koorts oke...maar het is eigenlijk continue. morgen zouden we een weekend weggaan naar center parcs. We twijfelen enorm...
Oh bah wat rot Gelukkig zijn haar longetjes schoon! Heeft ze niets gehad voor het hoesten? Hier werkt bisolvon ook heel goed tegen het hoesten. Het is echt een vervelende koude periode waarin we zitten, veel kindjes zijn ziek (en volwassenen ook), hoop dat de winter gauw voorbij is en het weer wat opklaart. Op de peutergroep van mn zoontje ligt de helft ook ziek thuis met griep(symptomen). Sterkte voor je kleine meid.
Bisolvon werkt niet, ze heeft nu hoestdrank promethazine. Ze heeft net een antibioticakuur gehad, vanwege oa het hoesten. Haar longen zijn niet helemaal schoon, maar wel schoner dan twee week terug.
Pfff, arme meid. Indien haar longetjes niet helemaal schoon zijn zou ik morgen toch naar de HA gaan en andere antibiotica aanvragen. Koorts blijft toch hoog. Waarschijnlijk heeft het vorige kuurtje niet goed geholpen. Ik snap heel goed dat je bezorgd bent. Ik zou ook ongerust zijn.