Even lezen hoor.. dat zeg ik ook niet. Ik denk ook dat het beter is wanneer ze hun eigen tempo kunnen bepalen maar ook met (heel jonge) kinderen kun je prima elke dag iets gaan bekijken en dan duik je 's middags het zwembad in. Wij vonden het als kinderen gewoon en leuk. Ik kan mij mijn eerste vakantie met een vriendin nog herinneren.. vreselijk vond ik het... niets gezien... dat strand kwam me na 2 dagen wel mijn keel uit
Dit dus is precies wat ik bedoel... Zo'n rondreis zou ik zeker niet laten (en veel liever dan 2 weken op de camping in Zuid Frankrijk) maar dan wel het zelf kunnen bepalen.
Waarom vinden jullie het zo eng om zonder reisleider op vakantie te gaan? Is toch niet zo bijzonder? Ik sluit mij aan bij Cygnet...ik zou met een 2-jarige niet op groepsreis gaan. Ik heb wel wat vrienden die de Dsjoser junior reizen hebben gedaan, maar dat was met kinderen vanaf een jaar of zes. Het is geen pretje om je met zo'n jong kind elke dag aan te moeten passen aan het hoge tempo van de groep en je wilt de groep natuurlijk ook niet ophouden door jouw kind. Begeeft je uit je comfort zone en boek lekker een individuele reis, kan je gaan en staan wanneer en hoe jullie het willen!
Als je een groepsreis zoekt met een niet te druk programma of waar je kunt kiezen of je wel of niet mee gaat met excursies lijkt het me prima te doen. En dat is met zo'n gezinsrondreis het geval lijkt me. Als je ervoor zorgt dat een peuter regelmatig wat te eten en te drinken krijgt, genoeg kan slapen en genoeg vrij kan rondrennen is het toch prima. Met een peuter kan je toch prima een kerk of een dorpje bekijken (is met een puber volgens mij veeel lastiger dus geniet er nog maar van). Je kan ook gewoon via een reisorganisatie een hotel nemen en dan kan je bij het hotel vaak ook nog facultatief excursies erbijn nemen, als alternatief. Dan heb je vaak ook een nederlandstalig iemand aanwezig, misschien veilig gevoel, in geval van noodgevallen. Wij hebben met z'n 2'en heel veel gereisd, met kind nog steeds, maar ben wel wat voorzichtiger.
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik de landen die je noemt Turkije en Marokko hebben wij gewoon zelf met een huurauto rondgereisd. De kinderen waren toen net 1 en 2 en een half. Ik zou het dus wel gewoon doen, maar hou niet zo van groepsreizen, maar een rondreis dus zeker wel.