Dagje uit en middagslaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mevrouw Pinguin, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Binnenkort willen we een dagje naar de dierentuin gaan. Helaas hebben wij een kindje dat alleen in bed slaapt. We hebben ons best gedaan om ook de wandelwagen als slaapplek te zien, maar dat werkt toch niet.

Hoe gaan wij dit doen? slaapt normaal van 12-2.

Ik heb een draagdoek/ draagzak. Als klein babytje ging het slapen daarin best goed, maar nu is ons kindje alweer 14 maanden...

Ik zit er echt een beetje mee in de rats en vraag me af of we dit soort dingen niet beter kunnen doen als ons kindje wat ouder is.

Een middag niet slapen betekend uiteraard ook alleen maar huilen en krijsen.

Of kan ik ervan uitgaan dat het bij een dag uit wel 'los loopt' dat ons kindje door heeft dat het niet in huis kan slapen en dan misschien toch wel in de wandelwagen in slaap kukelt?

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hier loopt het altijd wel los, ga dan smorgens op tijd, en als ik rond 3 uur half 4 weer in de auto zit slaapt ze daar wel.
    Ze is ook 14 maanden.
    Zolang ik er genoeg eten in blijf stoppen en ze ziet leuke dingen om zich heen red ze het aardig al is ze moe.

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Als ze echt moe is valt ons meisje in de doek wel in slaap en dat is ook een hele moeilijke slaper. O ja dan moet ik wel blijven lopen, anders wordt ze weer wakker.

4. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Ik wilde zeggen draagdoek/draagzak, maar dat werkt dus niet..

Zou wel gewoon gaan. Als je kindje echt kapot moe is, wil het dan écht niet slapen in de wagen? Zou het gewoon proberen.. Zonde dat je anders jaren niet weg kan...

5. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Jawel, de draagdoek helpt nog steeds wel hoor, alleen ik heb het al een tijdje niet geprobeerd. Toevallig een maand of 2 geleden voor het laatst. Ik denk dat als ze echt heel heel heel moe is, ze dan wel slaapt.
    Om 12 uur gaat meestal het alarm wel af. Dan is ze moe, afleiden werkt dan niet meer.

Alleen ik vind dat zelf zo zwaar... Ik hou dat ben ik bang helemaal niet vol, dus dat heeft niet mijn eerste voorkeur.

Misschien moeten we het maar gewoon proberen en dan zien we wel. Als het niet gaat stappen we in de auto en slaapt ze inderdaad daar wel.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wij zijn laatst ook een dagje weggeweest terwijl ze normaal echt alleen in bed slaapt. En wonen boven wonder viel ze in de buggy in slaap. Dat hadden we nooit verwacht.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het gewoon proberen. Als het ècht niet gaat kun je weggaan toch.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook een meisje die normaal wel 3 uur slaapt in de middag.
    Als we een dag weg gaan zoals volgend weekend dan gaat ze na de lunch in ligstand in de wandelwagen en meestal slaapt ze dan een uurtje. We moeten ook weer een eind terug dus dan kan ze in de auto nog slapen. En dan 's avonds vroeg naar bed!

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier deden (en doen) dat gewoon. Mijn zoon slaapt ook niet omdat hij veel te veel ziet. We gaan gewoon vroeg en dan hopen we dat hij even onderweg slaapt of heel even in de wagen (maar dat is echt heel zeldzaam en dan ook nooit lang) en als we dan naar huis gaan valt hij in de auto in slaap.
    En op die leeftijd liet ik hem ook wel eens 2 korte slaapjes doen, dus in de ochtend even 3 kwartier en dan aan t einde van de middag nog even.
    Moet wel zeggen dat mijn zoon altijd vrolijk is ook al heeft hij niet geslapen en is hij moe

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Gewoon gaan doen hoor, anders kom je nooit de deur uit!
    Hier ook een dame, ruim 1,5 jaar, die alleen goed in haar eigen bed slaapt. Dus kan je bezorgdheid voorstellen als je dit voor de 1e keer gaat doen. Het is geen ramp als ze een middag niet (goed) slaapt. Let wel goed op de reactie van je kind, zie je dat ze lui word, doen dan de buggy in de ligstand. Ik heb zelf een buggy waarvan je de stoel op 2 manieren kan monteren. Ik zet de stoel dan naar me toe, met de kap naar beneden, zodat ze niet te veel prikkels binnen krijgt en ze ook een beetje privacy heeft bij haar eventuele slaapje.

Maak je niet te druk meid, gewoon lekker gaan. Op deze leeftijd moeten ze ook leren dat de dagen niet altijd kunnen gaan zoals ze normaal gaan. Als je haar zo vroeg mogelijk leert wennen aan een uitstapje op zijn tijd, dan heb je straks veel minder problemen als ze ouder is. Tenminste zo zie ik het. Veel plezier!

Deel Deze Pagina