op handen zijn de miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door SV1, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    Hallo,

Nadat ik jullie vorige week kon vertellen dat ik zwanger was, is er een hoop gebeurd.

Een week later, afgelopen vrijdag (was toen precies 5 weken) bij de gyneacoloog geweest en een inwendige echo gehad.
    Was nog niets op te zien, maar wel een heel dikke laag slijm, en ze zei dat alles er heel goed uit zag maar dat het nog wat te vroeg was om een vruchtje te kunnen zien, en moest een nieuwe afspraak maken over 2 weken.
    We waren erg blij dat alles er goed uitzag, en besloten het nieuws aan onze ouders te vertellen.

Een hele week is alles goed gegaan, misselijk beetje moe en rommelende darmen.
    Tot ik afgelopen zondag ineens wat buikijn kreeg, het leek wel of ik ongesteld moest worden.
    Ging naar de wc en ja hoor beetje roze doorzichtig bloed met afvegen, ik was gelijk in paniek, maar mijn vriend vond dat we nog maar even moesten afwachten. Heb toch maar naar de huisartsen post gebeld waar ze me zeiden dat het niet direct een miskraam hoefde te zijn, en dat ik niets anders kon doen als afwachten.
    Die avond beetje buikkramp en alleen wat bloedverlies met afvegen.

Slecht geslapen van de ongerustheid, maar de volgende ochten toch maar gewoon uit bed om naar mijn werk te gaan, want ik ben toch niet ziek?! Bij het plassen geen bloed, had 's-nachts ook niks verloren, maar een beetje bruinig slijm.
    Dus ik weer een beetje gerustgesteld naar mijn werk.
    Echter op mijn werk kreeg ik rond de middag meer menstruatie achtige pijn en besloot mijn moeder te bellen, want durfde zelf niet naar huis te rijden.
    Steeds meer pijn in mijn buik, maar voelde nog steeds als een normale menstruatie, en wat lage rugpijn.
    Alleen bloedverlies met plassen, en geen stolsels ofzo.

Om 16.00 uur naar de huisarts(mijn eigen vrouwelijke van de praktijk), daar een zw.test gedaan (was nog steeds vet positief) en ze heeft met een eendenbek gekeken naar eventuele bijzonderheden, maar zag wel dat ik een beetje vloeide, maar vondt niets duiden op een miskraam.
    Ze was erg begripvol, en gaf me weer een klein beetje hoop, ik kreeg wat voor de pijn, en ze adviseerde me het rustig aan te doen, even te gaan slapen, en af te wachten tot 6 weken (krijg dan zoiezo een echo omdat ik al onder behandeling was bij de gyn.)

Toen ik thuiskwam voelde ik me vreemd en moe, en besloot een pijnstiller in te nemen en nog even te gaan slapen tot mijn vriend thuis kwam.

Na een kwartier kreeg ik enorme krampen onderin mijn buik, kon mezelf amper bewegen en ademhalen.
    Heb direct mijn vriend gebeld dat hij zo snel mogelijk naar huis moest komen omdat ik dacht dat ik erin zou blijven en dat het nu echt mis was.
    Huisarts(mannelijke van de praktijk, niet mijn eigen) gebeld en die kwam ook.

Heeft bloeddruk en koorts gemeten (was allebij goed) en aan mijn buik gevoeld. Direct de dienstdoende gyn. gebeld in het ziekenhuis, en voor ik het wist lach ik in het ziekenhuis bij de EHBO.

Infuus, bloedprikken. Ze dachten dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kon hebben.
    Nadat ik pijnstillers en een zetpil heb gehad nam de pijn iets af, maar ik wist het zeker, het is gebeurd, hetgeen waar ik zo bang voor was is waar geworden.
    Ik ben niet zwanger meer!

Na een uur kregen we de uitslag van het bloedonderzoek, mijn hcg was maar 300, volgens de gyn. te laag voor een zwangerschap van 5 weken en zei me dat het een op de hand zeinde miskraam zou kunnen zijn.

Mocht naar huis, moest rust houden en afwachten, volgende week een dag voor de echo bloed op hcg laten prikken, en toch woensdag een echo laten maken, voor alle zekerheid.

Ben tot nu toe nog steeds niet veel bloed verloren, heb geen krampen meer, alleen af en toe een steekje in mijn linker eierstok (of in ieder geval in die buurt) mijn buik borrelt als een gek, ben heel moe en moet nog steeds heel vaak plassen, en heb dan bij het afvegen een heel kleinbeetje bloed.

Voor zover ik weet (let er goed op, heb heel de dag verband in) ben ik nog geen stolsels verloren, mijn verband is nog steeds brandschoon.

Heeft iemande dit al eens meegemaakt? En zijn er misschien mensen die mij uit kunnen leggen wat ik kan verwachten, en hoe lang duurt het voor ik eventueel weer zwanger kan worden?

Ik weet niet wat ik moet voelen, heb gister al genoeg gehuild, maar was het nu maar klaar, dan kon ik verder, wordt er heel onzeker van dat ik nu geen kramp meer heb, geen bloedverlies, maar dat wel alle verschijnselen er nog zijn.
    Dat de huisrtarts (mijn eigen) zegt dat ze niet uitgaat van een miskraam, en dat de gyn. zegt dat het een op handen zijnde miskraam is.

Ik weet het niet meer, zie er tegen op om weer te gaan werken.

Liefs

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi,

Wat ontzettend naar voor je. Ook die onzekerheid. 1 advies, meld je ziek of praat met je baas en blijf even lekker thuis.

Sterkte de komende tijd en veel liefs!

3. channa02

channa02 Lid

24 jan 2009
    13
    0
    0
    Hoi SV1,

Helaas kan je idd alleen maar afwachten.Ik heb het zelf ook mee gemaakt, ik was wel veel bloed verloren, zelfs ook wat "stukjes" en had ontzettend veel kramp.
    Met een inwendige echo zagen wij het vruchtzakje zweven en was het volgens degene die de echo deed onderweg naar buiten, moest 2 weken later weer terugkomen.
    In die 2 weken ook nog veel kramp en bloedverlies gehad.
    Op de 2e echo was tot ieders verbazing het zakje gegroeid en zag je zelfs een hartje kloppen!Direct na de echo weer kramp gehad en de hele nacht ook en helaas de volgende ochtend ben ik het verloren.
    Ik heb al 2 kinderen en had dit ook nog nooit meegemaakt, maar zo zie je maar ALLES KAN, maar je hebt het zelf niet in de hand.
    Ik ben nu ong. 5 weken zwanger, miskraam was op 8 november.Ik kan er nog niet blij mee zijn, dat durf ik niet.
    Ik wens jou heel veel sterkte!

Liefs

4. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    Hoi

Bedankt voor jullie reactie, ben nog steeds niet veel bloed verloren, of eigenlijk vrijwel niks.
    Heb wel nog steeds klein beetje menstruatie pijn, ben heel heel erg moe, en heb nergens zin in.
    Geen behoefte om met iemand te praten(wel fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen), en al helemaal geen behoefte om te gaan werken.
    Heb totaal geen hoop meer, maar heb inderdaad al een hoop dingen gelezen waar er uiteindelijk niets aan de hand bleek te zijn.
    Was vanmorgen enorm misselijk (niet spugen) en heb pijn in mijn hoofd.
    Ook mijn borsten doen nog steeds veel pijn.
    Was dat dan ook maar allemaal gelijk over, voel me al klote genoeg! En dan ook nog die kwaaltjes terwijl ik hoogstwaarschijnlijk toch al niet meer zwanger en.

Ik geloof het nog steeds niet, zwanger, en een week later alles weg, het is zo oneerlijk!
    Waarom een ander wel en ik niet?

Liefs

5. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    Hey,

Nu zit ik hier en daar op internet wat te lezen over hcg waarden, maar snap het geloof ik niet helemaal, wat als ik het zo lees zou een hcg van 300 bij 5 weken gewoon normaal zijn?

Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt en op welke site ik dit kan vinden?

6. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Mmm. Ik zou het niet weten hoe dat dat zit met hcg.
    Kun je op wikipedia niet kijken? Daar heb ik afgelopen weekend de cyclus van de vrouw zitten bestuderen en werd uitgebreid verteld.

Ik leef echt met je mee in deze onzekere tijd.
    Ik duim voor je dat het allemaal goed afloopt!

7. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    Hoi

Toen ik net naar de wc ging zag ik dat er bij het afvegen een bloedstolseltje van ongeveer 0.5 cm op mijn papiertje zat. toen ik er aan zat (sorry maar wilde het perse weten) kon ik het in slierten uit elkaar trekken.
    Heb geen pijn gehad, maar wel enorm veel borrels in mijn buik.
    Zou dit dan het vruchtje geweest kunnen zijn?

8. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    ik leef met je mee... sterkte!

9. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    ik denk het haast wel! klinkt me bekend in de oren hoe het er uit ziet!

heel veel sterkte!

10. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    Maar ik voel verder niets en verloor alleen dat propje en verder niks, betekent dit dan dat ik nog ga vloeien of pijn krijg, of is het klaar zo?
    Snap er echt helemaal niets van...... :cry:

11. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    ik had de dagen voo het verlies van het stolsel heel erg buikpijn en bloed verlies, zodra het stolseltje eruit was geen pijn meer alleen nog een klein beetje bloed en vooral nog een paar dagen bruin verlies net zoals op het einde van je menstruatie!

12. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    Heb nog wel wat menstruatiekrampjes, zere borsten en voel me totaal niet lekker en futloos.
    Heb ook iets verhoging.

Heb vandaag en afgelopen nacht niets verloren, beetje geelachtige afscheiding en gister al bruin prut.

Zoals je misschien wel hebt gelezen in mijn lange verhaal heb ik maandag al enorme krampen gehad, maar weinig tot geen bloedverloren.

Is dit dan gewoon normaal?

13. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Ik denk dat alleen een verloskundige oid kan aangeven wat wel of niet normaal is. Ieders lichaam is anders... ik zou je temperatuur goed in de gaten houden. Ik moest na mijn miskraam bij meer dan 38,5 koorts bellen.

Sterkte en ik begrijp heel goed dat je niemand wil spreken. Ik ben na mijn miskraam 4 dagen thuis gebleven en heb toen alleen met mijn vriend en moeder gespoken, had totaal geen behoefte aan niemand

14. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    moet dinsdag a.s. hcg laten prikken, en woensdag terug naar de gyneacoloog.
    Duurt nog zo verschrikkelijk lang.

Bloeden is zojuist weer begonnen maar nog steeds alleen met afvegen slijmerig donkerrood bruin bloed.
    Lichte menstruatiekrampen.

temperatuur 37.9 (is normaal toch)

15. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Jeetje meid, wat een verhaal. Heel veel sterkte met dit verlies.
    Ik heb in tegenstelling tot jouw verhaal helemaal geen buikkrampen gehad. Begon op 24 december te vloeien en die nacht een vol maandverbandje gehad. Op de echo was het vruchtje nog te zien, maar geen hartactie.
    Op 1 januari had ik een druppel bloedverlies en toen ben ik het waarschijnlijk verloren. Op de echo daarna was niets meer zichtbaar.
    Helaas komt een miskraam bij 1 op de 10 vrouwen voor en waarom horen wij daar nou net bij?
    Op 23 januari ben ik weer ongesteld geworden. Heb het geweten ook. Wel twee weken last van gehad. Niet heftig qua bloedverlies (alleen 1e week), maar daarna alleen maar bruine afscheiding.
    Die ongesteldheid heeft mij weer hoop gegeven. Ik heb het een plaatsje kunnen geven, maar zal het nooit vergeten. Nu weet ik dat ik weer een eisprong heb gehad. Zeer gevoelige borsten. Hopelijk is het snel weer raak! Was maar 6,2 weken zwanger, maar mis het nu.

Heel veel sterkte met de verwerking! Denk aan je.

16. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Ik kan me voorstellen ho ellendig jij je voelt . Op dit moment staat er bij mij 5 weken zwanger maar dit weet ik nu niet meer zeker. Afgelopen maandag heb ik een rood slijmerigpropje verloren maar verder geen bloed. De gyn en kraamvrouw en HA zeiden dit kan het vruchtje zijn maar ook een innesteling het hoeft niet perse het vruchtje te zijn. Vooral omdat ik geen bloed verloor dachten ze dat het een innesteling was geweest. Dinsdag hele dag geen bloed weer een beetje gerust gesteld. Gisteren ochtend bloed wel iets donkerder rood maar het was er dus paniek in de tent. In de verdere ochtend niks meer verloren tot half 1 smiddags druppel gewijs weer donker bloed verloren. Weer gebeld ze zeiden zo lang je geen heftige krampen hebt en stromend helder bloed zou ik me geen zorgen maken, het kan zijn dat je het vruchtje bent verloren maar waarscheilnlijk zit het er nog vooral omdat ik alleen wat steekjes heb gehad gisteren en geen echte krampen. S'avonds alleen nog een heel klein beetje verloren. Maar vanacht en een flinke veeg bloed wel weer donker bloed geen krampen. Tegen de ochtend nog steeds aan het vloeien en buikpijn ik heb mijn baas gebeld en gevraagd of ik vandaag en morgen verlof kan opnemen hij zei meteen dat het goed was en wenste me sterkte. Gebeld met de HA omdat het nog steeds geen helder bloed is en ook niet echt krampen alleen ongi pijn kan het zijn dat de baarmoeder een opruiming houd van oud bloed. Ze weten niet ofik nu nog wel of niet zwanger ben? Ik zelf al helemaal niet van de ene kant denk ik dit is niet goed aan de andere kant er zijn meer meiden die hier bloed hebben verloren en krampjes hebben gehad zelfs met klonters en helder bloed en bij de een was het mis en de ander loopt alweer aan het einde van haar zwangerschap. Mijn HCG waarde is nog niet gemeten ik heb wel even voor jou gekekene op internet

Hieronder een overzicht van de HCG waarden in de zwangerschap.

Indien een vrouw niet zwanger is, zit de waarde onder de 5.

Bij de bevruchting: 5 - 50 mIU/ml
    4 Weken na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml
    5 Weken na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml
    6 Weken na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml
    7-8 Weken na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
    9-12 Weken na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml
    13-16 Weken na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml
    17-24 Weken na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml
    25-40 Weken na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml

Let wel dat deze waarden per vrouw (kunnen) verschillen!

Misschien ben je wel iets korter zwanger dan 5 weken want voor 4 weken zit je dus wel op peil als je zeker weet dat je 5 wk bent dan is het dus id te laag.Probeer te vragen voor een vervroegde echo zo lang het bloeden niet echt vloeien eruit komt en helder rood is kan je dus nog zwanger zijn. Ik wens je in iedergeval heel erg veel sterkte meis en hoop het beste voor je.

17. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    Hoi Dior,

Bedankt voor je reactie, wat erg voor je dat je het zelfde memaakt als ik.
    Ik ben er echter bijna 100% zeker van dat ik het vruchtje ben verloren, mijn temperatuur is gezakt naar 36.8

Heb nog steeds krampjes, was net enorm misselijk, maar verlies geen bloed, alleen wat bruine prut.

Nog een paar dagen dan mag ik naar de gyneacoloog. Woensdag as.
    Zij gaat dan kijken hoe het is, en of alles weg is.
    Anders wordt ik gecurreteerd.

We zien wel, ik voel me zo leeg, zo eenzaam, ondanks dat er een heleboel mensen zijn die ons steunen, zal ik het toch zelf een plekje moeten geven, en als 2 van je vriendinnen dan op het punt van bevallen staan wordt het je niet ect makkelijker gemaakt.
    Maar ja, hun kunnen er ook niks aan doen.

18. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    Hey,

Even iets anders, misschien een hele domme vraag, maar weet op het moment niets meer zeker, bevruchting vindt toch pas plaats nadat je gevreen hebt?

Als ik dan reken va. de 14e januari dan is dat nog maar 29 dagen, dus 4 weken.

Dan zou mijn hcg waarde toch juist goed geweest zijn?

19. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Dan kan je het id dat je 4 weken zwanger bent en is de hcg waarde goed.

Ik heb net ook in het ziekenhuis laten prikken morgen of ma krijg ik de hcg waarde ervan als deze te laag is weet ik zeker dat het mis is. Ben net weer wat gaan vloeien ik voel me net een jojo zal ik dan toch nog zwanger zijn en een uur later denk ik dan is het zeker toch mis :cry: Meer dan afwachten kunnen we niet. Mijn temp net gemeten 36.9 bijna het zelfde als jij dus. Maar ik weet niet wat dat zegt?

Tuurlijk voel jij je leeg, je telt vanaf dag 1 dat je weet als je zwanger bent af naar de bevalling ineens is deze datum er niet meer en weet je ook niet wanneer je weer zwanger zult zijn. Down en verward ben je dan probeer dit gevoel ook niet weg te stoppen. Dikke knuffel

20. SV1

SV1 Lid

3 dec 2008
    28
    0
    0
    Ik weet het niet meer hoor, ik heb toch goed gerekent zo?
    Waarom zegt de huisarts dat ze het niet ziet als een mk, en waarom hebben ze in het ziekenhuis geen inwendig onderzoek of een echo gedaan?
    Waarom gaan ze er klakkeloos vanuit dat ik 5 weken ben en geen 4? Waarom laten ze iemand zo aan zijn lot over?
    Ik voel me nog steeds zwanger, maar weet bijna zeker dat t weg is.
    Zou ik een eerder onderzoek kunnen vragen?
    Zal ik morgen toch naar de verloskundige bellen, of niet, misschien vinden ze me daar wel raar.
    Die gyneacoloog deed ook al ze zakelijk, "nou je hcg is 300 dus je zult wel een miskraam krijgen.

Had ik dan niet veel bloed moeten verliezen?
    Gek wordt ik van al die vragen waar ik me de laatste dagen mee beig houdt, probeer geen hoop te hebben, maar is het dan niet gek dat de huisarts t één zegt en de de gyn. iets anders (zonder inw. onderzoek)?
    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Deel Deze Pagina