dat is nu al een paar dagen aan een stuk dat mijn zoon niets anders doet dan huilen, huilen, huilen! dragen is niet goed, spelen is niet goed, niets is goed! hij rolt hem constant op zijn buik en begint dan keihard te krijsen, dan draai ik hem om en binnen de 2 seconden ligt hij terug op zijn buik, zo gaat dat een hele dag door! ik word er gek van! iemand tips?
Gewoon even iemand vragen of die een paar uur wil oppassen, wel uitleggen natuurlijk wat het probleem is, en dan lekker zelf even de stad in gaan ofzo. Soms kan een adempauze voor jezelf al een heel eind schelen. Groetjes Anita
He, wat vervelend he, ik herken het maar al te goed. Mijns inziens is het helaas een periode waar ze doorheen moeten, ik herinner me dat Sharon ook zo was, je kunt je kont nog niet keren of hop, daar gaan ze weer... en huilen, huilen.... ja, heel frustrerend... Helaas heb ik geen gouden tip voor je, misschien (en dat hoop ik echt) gaat het over een paar dagen beter als hij weet dat hij zichzelf ook prima op zijn buik kan vermaken, heb je al een speeltje voor zijn neus gelegd als hij op zijn buik ligt? Ik hoop voor je dat het snel beter gaat..... sterkte en succes.... Als je het echt even niet meer ziet zitten, kun je dan niet een oppas regelen voor een uurtje of een dagdeel?
Heh bah, vervelend gevoel he. Ik heb echt erg veel gewandeld en dat hielp altijd goed. Verder dan maar wel tv + speen.....soms moet je wat toch? Maar vooral het gevoel van er niks aan te kunnen doen is moeilijk, en het gaat echt allemaal over maar daar heb je op het moment zelf niks aan natuurlijk. Idd even een paar uurtjes uitbesteden en iets voor jezelf gaan doen. Succes!
Oh, jeetje..... hou in je achterhoofd dat het echt wel overgaat he... en idd, zoals Eef zegt; lekker gaan wandelen met hem? Het is nu heerlijk weer (en dus ook lekker ontspannend voor jezelf) dus misschien vind hij dat wel leuk?
Hi Christy, mij helpt het altijd in zo'n situatie om te bedenken waarom ie aan het huilen is. (in dit geval mss frustratie omdat ie wel heen maar niet terug kan rollen? Er is zoveel dat ie ziet maar waar ie nog niet bij kan...) Kijk goed naar wanneer en waarom ie gaat huilen zodat je het kunt begrijpen en vriendelijk reageert ipv chaggie omdat ie "weer eens huilt". Mijn zoon kan bij kiezen krijgen enorm hangerig en zeurderig zijn en als ik dan al bozig aan het doen ben dan schiet dat weer ff door mijn gedachten heen en kijk/reageer ik op een andere manier naar hem. Ik merk ook dat mijn humeur heel erg bepalend is voor situaties of zelfs de hele dag Hoop dat dat jou mss ook kan helpen.
zit hij niet in de 19wk sprong? Ook dat gaat gelukkig over, maar kan een utiputtingsslag zijn idd. Kan er over meepraten. Maar als je em even kunt uitbesteden idd bij opa en oma's of een tante oid, dan kun je zelf even bijtanken. Succes
Dit werkt bij mij ook heel erg goed. Het werkt relativerend je in je kind te verplaatsen. Neemt natuurlijk niet weg dat het ontzettend vermoeiend is hoor! Noa heeft deze fase ook gehad, dat ze het niet leuk vond op haar buik. Maar bij mij over mijn benen heenliggen wel en ook op de buik liggen met een kussentje onder haar buikje. Zo kon ze eraan wennen om op haar buik te liggen. Als je even niet wilt dat hij op zijn buik draait (even rust inlassen.... ) dan leg je een kussentje tegen de zij aan, dat deed ik dan even..hihihihi! Werkt wel! Als je helemaal op bent, echt de hulptroepen inlassen hoor! Mamma moet ook af en toe bijtanken toch? Succes met je spookie!
zou goed 19 weken sprong kunnen zijn. Hier net zo'n beetje uit die sprong aan het komen (8 weken te vroeg geboren dus vandaar) en ook nog het eerste tandje dat aan t doorbreken is, dus hier ook feest! Idd van christie en arielle zeggen: kijk naar je kindje en probeer uit te vissen waarom hij huilt. Enneh idd uitbesteden als je er even chagerijnig van wordt, want die ukkies zijn heel gevoelig voor sfeer...
ik denk ook een sprong....en dat het buik draaien liggen wat hij ook probeerd dat het als het sprongetje voorbij is<-- dat hij dat weer heeft geleerd en KAN zeg maar.. dus probeer nog ff door te bijten sterkte ermee grtz Ramona
jep herkenbare fase hoor! Marit heeft dat ook want kan nog niet terug draaien.in de box gek genoeg draait ze niet..Wellicht dat eens proberen? en dan natuurlijk wel wat speelgoed neerleggen zodat draaien niet echt mogelijk is
Damani had het 3 á 4 weken... Wou gewoon niet slapen en gilde heel de boel bij elkaar... Werd er helemaal GEK van ! Echt balen :'( Maar ja het komt goed... Damani is weer helemaal vrolijk en een stuk makkelijker ! En af en toe een flinke huilbui is ok... Vraag even iemand op te passen (oma ?) En ga lekker wat voor jezelf doen, voel je niet schuldig ! Iedere mama zit wel eens met de handen in het haar... -x-
hey, vervelend hoor! Sascha heeft ook haar periodes waarin ze niet te genieten is. we hebben er net 1 (achter de rug? [-o< ) heel de dag kon ik haar troosten en lief zijn, maar als m'n vriend 's avonds thuis kwam vertelde ik dat hij het mocht overnemen. en in het weekend ga ik ook weleens even alleen weg. al is het maar om boodschappen te doen. misschien helpt het om haar even in de maxicosi te zetten en heen en weer te schommelen? sascha word hier vaak rustig van en soms valt ze dan zelfs in slaap.
Heb je ook een mobile waar hij naar kan kijken? Of doe eens een rammelsokje over z'n handje, dat vindtie misschien wel leuk om naar te kijken en aan te sabbelen. Misschien kun je hem wat vaker in z'n wipstoeltje zetten en met je meedragen waar jij ook bent, dan heeft hij wat afleiding. Of met hem gaan wandelen waar bomen zijn, ons zoontje is bijna net zo oud en vind dat geweldig, om naar de bomen te kijken waar we onderdoor lopen. Succes ermee
vervelend meid zal indd een sprongetje zijn en zul je zien dat hij na het sprongetje ineens terug kan draaien en niet meer gefrustreerd is mss lekker veel gaan wandelen en af en toe in de wipper