Kan dat??

Discussie in 'Babynamen' gestart door sandra, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra

sandra Fanatiek lid

Wij hebben twee zoontjes, onze oudste heet Thomas daar waren we snel uit, onze tweede heet Jasper maar we hebben tot het eind toe getwijfeld of het Jasper of Lucas zou worden.

Nu krijgen we weer een jongen en wij vinden Lucas echt de leukste naam.
    Thomas, Jasper en Lucas het klopt gewoon.

Maar mijn zusje heeft vorig jaar een zoontje gekregen en de heet Luca.
    Wat zouden jullie doen? Het is niet dezelfde naam en het zijn neefjes, zoveel contact heb ik nu niet meer met mijn neven en nichten.

Zo is de status tot nu toe:

Lucas (ruim op de eerste plaats)

Jurre (haalt het niet bij Lucas en begint met dezelfde letter als Jasper)

Noah (vind ik wel erg leuk, maar mijn man is er niet zo kapot van)

Mijn man vind trouwens dat we hem gewoon Lucas moet noemen

2. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik vind dat het gewoon moet kunnen... Past heel leuk in het rijtje.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Gewoon Lucas, past hartstikke leuk bij de andere 2 jongens!

4. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

26 jan 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Ik vind het ook het leukste erbij staan, ik persoonlijk vind dat het ook wel weer kan.
    Maar twijfel je echt dan kan je altijd even "peilen" wat je zusje ervan vind.
    Succes

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou het gewoon doen, desnoods maak je er Lukas van (ziet er weer heel anders uit dan Luca).

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik vind het leuk (ook in combinatie met die andere 2 mannen van je!)....

7. Hester

Hester Niet meer actief

Ha Sandra, ik dacht al wel Lucas! Helemaal leuk en past perfect bij Thomas en Jasper. En het lijkt eigenlijk - qua uitspraak - niet eens zoveel op Luca.

8. sandra

sandra Fanatiek lid

Haha Hester ben ik betrapt, ja Lucas staat gewoon al heel erg lang op ons lijstje, dus ik denk niet dat er naam gaat komen die het gaat overtreffen.

Ben wel blij te horen dat jullie het allemaal niet zo'n probleem zouden vinden. Ik ga er nog over nadenken of ik het van te voren ga overleggen met mijn zusje. Maar ik vind het ook wel leuk als de naam nog even geheim blijft.

Bedankt voor jullie antwoorden!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou zeker gewoon voor Lucas gaan, leuke naam en past idd heel goed bij de namen van je andere 2 jongens! :)

10. ohmama

ohmama Niet meer actief

Ik zou het ook doen! Het past echt perfect, als je het niet doet denk ik dat je er later spijt van krijgt...

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik vind de naam hartstikke goed bij die van je andere 2 zoontjes passen maar ik zou als ik in jou schoenen stond voor een andere naam gaan, ik vind Luca en Lucas te veel op elkaar lijken..

12. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

:D Hihi Sandra, hier idem! Maar weet je waarom ook? Het past super in het rijtje! Als het voor jullie de naam is, doen!! Ik vind het een wezelijk andere naam dan Luca, ondanks dat er maar 1 letter verschil in zit. Als jij je er prettiger bij voelt zou je het eerst met je zusje kunnen overleggen, dan heb je haar netjes eerst ingelicht :)

13. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tip ;)
    Zou ook zeker voor Lucas gaan...vind het persoonlijk ook een hele mooie naam en past inderdaad het beste van alle namen bij zijn broers.
    Enig idee of je zus het een probleem zou vinden?

14. sandra

sandra Fanatiek lid

Denk niet dat mijn zusje het een probleem vind hoor, maar ik twijfel of ik het van te voren ga vertellen ja of nee;)

15. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het een verrassing wilt houden en (bijna) zeker weet dat je zus het geen probleem vindt en jullie ook niet dan lekker doen!
    (Zit me te bedenken hoevaak ik eigenlijk mijn neven en nichten zie....) ;)

16. muijens

muijens Lid

29 nov 2010
    43
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Geweldig mooi rijtje met jongensnamen. Ik zou zeggen gewoon doen!

17. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

vind luca en lucas toch echt verschillende namen, zou hier niet de keus door laten belemmeren! Lucas staat zeker als mooiste naam tussen thomas en jasper!
    En denk dat ik het niet vooraf zou zeggen.... het is toch een naam die jullie al heel lang in gedachten hebben. Miss dat het je keus weer doet veranderen als ze niet enthousiast reageert.... Jullie beslissing!

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik zou het niet doen

19. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Lucas staat heel mooi bij de namen van je zoontjes, máár.. Ik zou het niet doen als mijn zusje al een zoontje heeft met de naam Luca. Echt niet..

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou het wel doen. Luca is Lucas lijken qua schrijfwijze erg op elkaar maar vind het toch twee verschillende soorten namen, andere stijl en uitspraak. Je kan er evt ook LuKas met een K van maken.
    Je zou eeuwig spijt krijgen als je het niet doet. Waarschijnlijk na de eerste verbazing/ verontwaardiging (?) of verrassing went t vast snel!

Deel Deze Pagina