Mijn dochter slaapt altijd vanaf een uur of 12 tot 2. Soms ook wel eens van 1 tot 3. Maar hoe moet ik dat nou doen met mijn kleine ventje? Die moet natuurlijk veel vaker in zijn bedje, en vooral ook in de ochtend en middag. Maar dan kan ik helemaal niet meer de deur uit? Nu slaapt hij veel in de kinderwagen, overdag helemaal niet in zijn bed, maar ik wil toch wat meer rust voor hem (al slaapt hij perfect overdag hoor). De tijden waarop hij slaapt en flessen drinkt daar is geen touw aan vast te knopen. Dus we hebben compleet geen ritme voor hem. Nou hoeft dat van mij ook niet perse, maar een beetje vastigheid lijkt me voor hem toch wel goed. Ik wil in ieder geval een beetje een vaste bedtijd 's avonds in gaan stellen, na mijn dochter ofzo, rond 19.30. Anders heb ik echt geen tijd meer voor mezelf. Maar hoe moet ik beginnen? Wat zijn goede slaaptijden en hoe zorg ik ervoor dat ik niet de hele dag kinderen boven heb liggen te slapen?
Ik wil gaan proberen om t zo te plannen dat ze het slapen in de middag gelijk gaan doen. Denk (en hoop) dat je dat wel kan proberen te beïnvloeden. Verder zal ws de kleine wat meer in de wagen slapen als ik er met de oudste op uit ga....
Hier (helaas) idd vaak hele dagen thuis. Toen de jongste nog heel klein was, nam ik ze samen in de duowagen mee, maar sinds hij in zijn bedje slaapt, vanaf een maand of drie consequent, slaapt hij dus thuis. Mijn meisje is nu net drie en kan af en toe wel een slaapje overslaan, dus als ik echt iets moet doe ik dat tijdens haar slaaptijd. Het slaapje van de jongste gaat hier voor. De oudste slaapt vaak van 12.45u tot 15.30u (ongeveer) en de jongste van 9.30u tot 12u en dan van 14/14.30u tot 16/16.30u. In de middag heb ik dus nog een uurtje voor mezelf ongeveer, maar dan kan ik niet weg. 's Avonds gaan ze tussen zeven en half acht allebei op bed. Als ik alleen ben, breng ik eerst de oudste en daarna de jongste (die krijgt dan nog een voeding) en als we samen zijn gaan ze tegelijkertijd. Boodschappen doe ik voor zijn eerste slaapje. Wel lekker rustig in de supermarkt Het is even lastig, maar het is maar voor even. Over een poosje slaapt hij ook 1 keer per dag en heb je al weer meer tijd om wat te ondernemen. Zelf vind ik de slaapjes heel belangrijk, als ze goed slapen zijn ze leuker/makkelijker, dus ik heb er wel wat voor over.
hier slaapt hij van half zeven savonds tot tot 8 uur smorgens. en van half 1 tot half 3 verder niet meer. wij hebben hem gewoon vanaf het begin al elke avond gewoon om 7 uur op bed gedaan. dan kreeg hij in het begin nog een voeding om 10 uur en dan sliep hij door tot 6. en oplaatst dan slapen ze door tot de volgende ochtend. en de tien min regel hebben wij gebruikt en hij sliep na een week al door. en na 2 maand van half zeven tot 6 en dat is steeds wat later geworden.
Ik zit een beetje met hetzelfde, maar omdat ik de slaapjes van de jongste ook heel belangrijk vind en ze nu op een leeftijd komt dat ik liever heb dat ze in haar bedje slaapt dan in de wagen kom ik ook niet veel meer buiten. Tis even niet anders.. Mijn oudste dochter in nogal luidruchtig dus als ik naar de winkel ga en ze valt in slaap in de wagen wordt ze thuis zeker wakker gemaakt door de oudste en dan is ze huilerig en kan ze haar slaap niet meer pakken. Daar heb ik dan ook weer last van... en aangezien ik een duowagen heb en de bak dus kleiner is als normaal zal ze toch moeten wennen aan haar bedje. Eigenlijk heb je niet veel aan mijn berichtje , heb niet echt tips voor je... ik hou me eigen maar voor dat het eerste jaar wat dat betreft wat moeilijker is en gelukkig gaat de tijd snel.
Oh ja mijn dochters gaan rond 7 uur naar bed, de jongste haal ik er dan nog een keertje uit voor een laatste voeding. Ze slapen dan door tot ongeveer half 8/8 uur. Mijn jongste dochter heeft trouwens overdag nog niet echt vaste slaaptijden.
Eva slaapt van ongeveer 14 tot 17 uur, dus als ik weg wil, is het daarvoor. 's Ochtends iedereen wassen en aankleden, dus wij zijn dan meestal rond 10-11 uur op pad. Lisa slaapt dan gewoon in de kinderwagen. De rest van de dag mag ze dan lekker thuis slapen. Ook in de kinderwagen trouwens, in het halletje voor, zodat ze geen last heeft van haar soms luidruchtige zus En tijd voor mezelf.... dat komt wel weer. Ik ben al blij als ik het huishouden overdag een beetje kan doen en tussendoor en 's avonds wat forummen