Tips voor verslikken in Liga etc

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn heeft zich nu 2 keer flink verslikt. In een rijstewafel en in Liga. Moest hem echt op z'n ruggetje kloppen en na een paar keer kokhalzen kwam alles er gelukkig weer uit. Maar ik vond het echt doodeng en durf het nu eigenlijk niet meer te geven.

    Moet ik het gewoon nog es proberen? Of mengen met wat fruit ofzo?

    Kortom: hebben jullie beebs daar ook last van en wat hebben jullie er aan gedaan?
     
  2. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Heb ik nog nooit meegemaakt, wel een keertje stikken in slijm maar toen heb ik m'n dochter onderste boven gedraaid en flink op haar rug ge"slagen". Ze stikte toen echt! Bleh... is echt eng hoor! En ze was toen een maand of 3
     
  3. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Je kindje op je schoot (met de buik op jouw knieƫn) of onderarm nemen en dan zorgen dat het hoofdje lager is dan de rest van zijn lichaam en dan wrijven op de rug.

    Kokhalsen is trouwens een goede reactie van het lichaam. Het zorgt dat het verkeerde stukje er weer uit komt.
    Maar ik kan me je angst goed voorstellen hoor...vond het ook doodeng (en soms nog wel een beetje, vooral wanneer ze gulzig is)
     
  4. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik bedoel eigenlijk meer hoe ik het verslikken kan voorkomen. Of is dat gewoon een kwestie van wennen?
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat gaat vanzelf over, Fynn heeft waarschijnlijk nog gewoon een sterk wurgreflex..
     
  6. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Om eerlijk te zijn vindt ik een kindje van 6 maanden nog wel klein om een rijstewafel te geven.
    Ook al staat het op de verpakking ik gaf deze pas met een maand of 9.
    Tja dat verslikken dat heb ik eigenlijk niet met Yildiz meegemaakt (althans niet zo heftig) kan je dus helaas geen tips geven.
     
  7. redone

    redone Fanatiek lid

    2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    wat je ook kan doen is een liga met wat sinaasappelsap mengen.Daar verslikken ze niet zo gauw in en meestal vinden ze dat ook erg lekker.
     
  8. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Oh haha verkeerd begrepen.

    Het is zeker een kwestie van wennen, die kokhalsreflex wordt vanzelf minder. Misschien kun je het wat grof verkruimelen door de fruithap om er aan te wennen en als hij daar aan gewend is, dan nog een keer proberen?
    Lynn heeft er met brood 2 weken last van gehad en toen was het over (behalve dan wanneer ze 3 stukjes tegelijk in haar mond propt)
     
  9. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Chacha: Jeetje, 2 weken lang last van gehad. Vond je het dan niet eng om steeds weer een boterham te geven? En had Lynn alleen een kokhalsreflex of leek het ook echt of ze er in stikte? Fynn wordt nml helemaal rood en z'n ogen gaan een beetje 'uitpuilen' en dan gaat ie pas kokhalzen. Misschien is het wel heel normaal hoor wat hij doet maar ik ben gewoon bang dat hij een keer echt stikt.

    Maar ik ga het nu zeker proberen met wat sap of fruit!
     
  10. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij Lynn leek het ook net alsof ze stikte, ook met rood aanlopen enzo. Doodeng, maar het schijnt vrij normaal te zijn (weet ik nu dankzij dit forum)
    Ik heb de boterham toen in melk gedoopt en toen ging het goed. Na 2 weken kon ze zonder die melk.
     
  11. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    En ik weet het nu gelukkig ook! Leve het forum :D

    Zal de boterham ook nog eerst in melk gaan dopen maar daar wacht ik nog wel ff mee.
     
  12. Ivonne

    Ivonne Actief lid

    9 apr 2006
    441
    0
    0
    Heeft Kathara ook, ze begint heerlijk aan de liga te sabbelen en na 5 min. kokhalzen :( Ik durf het ff niet te geven meer.
    dit deed ze ook met fruit :( maar toch heb ik elke dag weer fruit gegeven en ik vond het niet leuk want ik vond het vreselijk haar zo te zien kokhalzen, ze raakte gewoon in paniek.
    Heeft een week of 2-3 geduurd en nu eet ze gewoon haar fruit...
     

Deel Deze Pagina