ervaringen koemelkallergie en rijstebloem

Discussie in 'Voeding' gestart door suze238, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ik weet dat geadviseerd word om niet voor 6 mndn iets anders dan flesvoeding te geven maar mijn mannetje is op het moment zo'n moeilijke slaper, aangezien hij 5 flessen overdag krijgt mag hij ook 's nachts niks als hij zou willen, daarom dacht ik aan rijstebloem.
    Maar omdat hij KMA heeft twijfel ik zo, iemand hier die ervaringen heeft met deze combinatie? Hij krijgt overigens Neocate..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Neocate is zo ongeveer de sterkste dieetvoeding die er is. Dan zou ik er niet over peinzen om risico's met bijvoeding zoals rijstebloem.

Mijn neefje kreeg het te vroeg en heeft tot zijn 5e geen dingen waar rijst in verwerkt was kunnen verdragen. En geloof me, dat is HEEL onhandig in een indische familie!

Bij sterke dieetvoedingen zit het een beetje anders met de maxima, ik zou even overleggen met het ziekenhuis wat je doen kunt. En verder, is er ook sprake van (verborgen) reflux misschien? Dan zou een aanpassing van de medicatie ook nog wel verschil kunnen maken.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik zou het ook niet doen. Zeker niet gezien hij aan de neocate zit. De kans is groot dat hij andere allergieën ontwikkelt.
    Wij hebben het toen ook 1 keer voor de 6 maanden uitgeprobeerd, omdat hij zo'n hongerige was. Hij kon er toen helemaal niet tegen. Gelukkig kan hij nu wel gewoon rijst verdragen.

Heb je het idee dat honger de reden is van slechte slapen? Het kan ook door de allergie komen. Ons kindje is ook een hele slechte slaper.
    Misschien zijn laatste fles 1 stapje groter. Ik neem aan dat je nu 5 flessen van 180/6 geeft? De laatste in 210/7 doen. Hier gaven we ook wel eens meer dan de liter omdat hij zo'n honger had. Die voeding is lichter verteerbaarder dan normale. Je kunt het even overleggen met je arts.

Deel Deze Pagina