Hallo, Binnenkort moeten we een nieuw autostoeltje kopen, omdat ons zoontje er uit begint te groeien. Maar er is zoveel keuze. Mij lijkt de maxi cosi priori en romer king plus wel wat. Voordeel vd laatste lijkt me dat er extra bescherming naast het hoofd zit, als ze in slaap vallen, lijkt me dat wel fijn om tegen aan te liggen. Welke autostoeltje hebben jullie en bevalt deze? Bedankt groetjes
Wij hebben maxi cosi priori, pas even in gebruik, maar hij bevalt ons prima! Ik kende deze stoeltjes al langer en vind ze ideaal. Ook het in en uit de auto halen vind ik makkelijk gaan, dat is wel fijn (vinden wij).
Wij hebben de Tobi nu ruim 2,5 jaar in gebruik. Ik vind het een fijne stoel, omdat je nooit hoeft te klungelen met de gordeltjes. In de auto van mijn man zit een Priori. Dat is mijn 2e keus. Ga rustig naar een babyspeciaalzaak en laat hem in verschillende stoeltjes zitten. Kijk waarin hij prettig zit! En mocht je de stoel moeten wisselen (als je 2 auto's hebt en maar 1 stoel koopt) let er dan op dat je de stoel makkelijk kan installeren.
Tobi is echt super fijn. Betaal je wel 100 euro meer als de priori maar is hij dubbel en dwars waard. Ik vind de priori super hard om in te zitten . En tobi heeft veel meer opties. Dus als je kwaliteit voorop stelt zou ik voor de tobi gaan.
Ik wilde ook voor de Tobi gaan mede omdat ze een aanbieding hadden bij de prenatal maar nu las ik op internet dat die Tobi niet zo veilig is. Kinder weten zich uit de gordels te wurmen en ook uit de test van de anwb kwam hij niet zo goed. Weet het dus ook nog niet....
Wij hebben ze allebei, ik de romer king, en mijn man een Tobi. Ik word echt knettergek van die Tobi. Op de een of andere manier gaan de gordeltjes tijdens het rijden losser zitten. Dus ik zet Jelle erin, en na 5 minuten moet ik even stoppen om de gordels weer aan te trekken en dan is het goed. De Romer king is naar mijn idee iets ruimer, en de basis is wat lager, waardoor je kindje minder hoog zit. We goed op hoogte iom uit het raam te kijken trouwens. Maar voor het tillen en de hoodruimte tijdens het tillen vind ik het wel fijn. Bij de Tobi, stoot ik Jelle regelmatig met zijn hoofd tegen het dak van de auto omdat ik hem wat hoger in de stoel moet tillen... Edit: O ja, idd... Dat eruit wurmen. Jelle doet dat (nog) niet maar ons nichtje deed dat dus wel. Voor mijn schoonzus dus een reden om een ander stoeltje te kopen. Wij hebben nu die Tobi, ze heeft hem denk ik 4 maanden gebruikt....
Volgens mij doe je dan iets niet goed met de gordel. Je moet zorgen dat hij op groen staat. Heb het vanmiddag even nagekeken maar die krijg je met geen mogelijkheid los. Echt raar. En in 2007 is ie juist als beste uit de test gekomen en niet als slechtste.
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... ar2008.pdf Misschien heb je hier iets aan, de meest recente test van de ANWB. Zelf hebben wij de Kiddy infinity pro, bevalt prima.
Bedankt voor jullie reactie. We gaan zaterdag kijken, denk dat je dan de beste keus kan maken. En even kijken hoe hij in de auto zit. Laat het jullie nog weten welke het geworden is! Groetjes
Het verbaasd me dat de Tobi er niet zo heel goed uitkomt. Wij hadden hem gekocht op basis van een test die we gelezen hadden. Nu baal ik wel een beetje dat we niet verder gekeken hebben, omdat ik veiligheid wel hoog in het vaandel heb staan. Overigens verbaasd het me ook dat de gewone Priori er niet tussen staat, maar alleen de priorifix. Zou die dan nog veel onveiliger zijn dan de Tobi? Waar zou ik de testresultaten kunnen vinden van de Priori? Ivm de tweede?
Dat bedoelde ik eigenlijk ook... Even niet meer aan die indicator gedacht. Hij staat op groen als ik Jelle in de stoel heb, maar als ik dan even later kijk staat hij op rood... Als ik hem dan weer aantrek blijft hij wel goed zitten. Wat ik nu doe als Jelle in dat stoeltje moet (staat in de bus van mijn man, en die gebruiken we niet zo heel vaak met zijn drieen) is hem erin zetten, dan op mijn gemak de rest in de auto en dan nog even een keer aantrekken, en dan is het goed. Dan hoef ik ook niet te stoppen onderweg... ' Ik moet er wel bijzeggen dat dit stoeltje ouder is dan 2007. Ik denk dat hij van rond 2003 is, ik heb hem overgenomen van mijn schoonzus die hem dus (zie mijn vorige post) maar even gebruikt heeft.
Hallo, We hebben vandaag een Romer king plus gekocht. Hij heeft er lekker ingezeten en hij bevalt tot nu toe prima. Naar de Priori hebben we ook nog gekeken, maar deze beviel minder. De Tobi hebben we niet gedaan, omdat ik hier dingen over hoor dat de riemen niet altijd goed zijn. Groetjes!
Wij hebben de Römer King plus ook gisteren aangeschaft! We hebben 'm nog niet geprobeerd, maar het lijkt me een heel fijne stoel! Alyna heeft er al eventjes ingezeten en ze vond het mega interessant.
Wij hebben de maxi cosi axxis... die kan je draaien zodat je je kindje er makkelijk en zonder halsbrekende toeren erin en eruit kan halen.
wij hebben gewoon een autostoel van de halfords, (hema verkoopt ze ook) vind de stoelen zo duur, en die wij hebben zijn ook gewoon goedgekeurd voor de veiligheid. nania autostoel.
Wij zijn ook op zoek naar een stoeltje voor onze grote kleine man. Uit de testen van ANWB en de Consumentenbond vonden wij de Kiddy stoeltjes het meest aantrekkelijk; en dan liefst de comfort pro omdat die van 9 tot 36 kg (groep 1 t/m 3) gebruikt kan worden. Nu lees ik wisselende ervaringen met het 'vangkussen' dat erop zit ipv gordels. Het ene kind vindt het prima, het andere kind vindt het helemaal niks. Vandaar dat ze het advies geven om het in de winkel uit te proberen. Maar waar verkopen ze die stoeltjes? Heb ze tot nu alleen in een paar internetwinkels gezien en het schijnt dat Babypark ze heeft (Gouda, Kesteren), maar dat is niet echt om de hoek hier. Via kinderstoeltje.nl kun je de uitslagen van de testen overigens makkelijk vinden.
@Bri, Gardo verkoopt ze ook (zit bijv. in Utrecht, Hilversum en Amersfoort). Daar hebben wij hem uitgeprobeerd en vervolgens via internet gekocht. Bij Gardo hadden ze maar 1 of 2 kleuren om tussen te kiezen. Zou het wel echt uitproberen, sommige kinderen worden er helemaal wild in. En nog iets om op te letten bij de Kiddy is de vorm van je autostoelen/achterbank. Als je sterk voorgevormde rugleuningen hebt, kun je hem niet recht tegen de achterkant aanzetten.