Wat moet je allemaal meenemen? Wij gaan volgende week zwemmen maar een beetje uit de buurt in een zwembad van center parcs. Wat kan ik allemaal het beste meenemen? En nu wel of niet een zwemluier?! Thanks!
Ik zou wel een zwemluier meenemen, soms is het verplicht en al is het niet zo, voor je eigen idee (stél je kindje poept net als grote uitzondering in het water.. ook zo vervelend voor jezelf) . Verder: Badcape, hydrofiel luier(s) , eventueel schone kleertjes, eventueel een zwembroekje voor er overheen, waslotion, eventueel olie om naderhand in te smeren. En tja, voor noodgevallen hebben wij altijd een flesje en poeder bij ons. Ik geloof dat het dat wel was .
zorg ervoor dat je alles mee neemt naar binnen voor de kleine! Laatst ging ik zwemmen en had ik dus bijna alles in het kluisje gedaan, hahahahah *stom!* Ja en verder kan ik niet meer verzinnen dan hier staat.... wel lekker lotion meenemen want van dat chloor drogen ze sneller uit.
wat ik altijd meeneem: 2 zwemluiers 1 zwembroek (ik vind die zwemluiers foeilelijk vandaar) 1 hydrofiel luier 1 badjas 2 handdoeken 2 gewone luiers billendoekjes douchegel drijfband zo'n gele geen idee hoe je het noemt.
Tja mijn meisje is pas 5 maandjes dus de waterschoentjes etc gaat nog niet, haha Wat heb je zoal in centerparcs voor zo`n kleintje en is het water lekker warm?
Normaal gesproken zijn de baden lekker warm, Ligt naar welke CP je gaat maar vaak hebben ze een baby zwembadje voor de hele kleintjes. In het zwembad zelf is het lekker warm, Je bent ook zo droog.
Mijn kleine meid is nu 2m en we willen binnenkort ook gaan zwemmen. Is er een zwemband te krijgen voor die hele kleintjes?
volgens mij niet. En ik zou het persoonlijk ook niet doen, en je kindje lekker bij je houden. Ze koelen nog ontzettend snel af (ook in een warmer bad) en in zo'n bad zitten ze hoger boven het water en gaat het dus nog sneller. Als je ze dicht bij je houd, hebben ze jouw warmte + je kan ze lekker goed met het lijfje onder water houden.
zwemmen mag toch pas bij 3 maanden? Als ze de prikjes hebben gehad ofzo? Er staat me vaag nog iets van bij...
Ja klopt hoor.. Op het CB zeiden ze ook dat het beter is om te wachten met zwemmen tot ze de eerste 3 prikken hebben gehad. Omdat ze dan beter bestand zijn tegen de bacterien in het water. Wij zwemmen met Wayne nu elke week, vanaf dat hij 4 mnd is.
Dat is zo'n beetje een algemene richtlijn, maar dat heeft meer met de leeftijd te maken, dan met de prikjes zelf. Als ze zo klein zijn, koelen ze zo hard af in het water vaak, dat ze er toch maar 10 minuutjes in kunnen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en het hangt ook af van de watertemperatuur. Hier zijn de babylessen 20 tot 30 minuten (5 minuten vooraf poedelen en 5 minuten naderhand) . Dus als ze zo heel klein zijn, heeft het vaak weinig zin om al te komen, omdat ze de les dan gewoon niet vol kunnen houden. Wij zijn idd na de 1e prikken gaan zwemmen, maar de 1e drie keer hier, moesten wij er alsnog na 15 minuten uit, omdat ze gewoon blauwig werd van de kou. Waarschijnlijk hebben wij wel een koukleumpje dan hoor, want fae was de enige, maar als je nog vroeger gaat, is de kans hierop alleen maar groter.
vooral goed insmeren na het zwemmen, hier een meisje met een erg droge huid die anders weer flink last krijgt van eczeem..
Er bestaat toch ook babyzwemmen waar half nederland aan doet? Dat begint allemaal al na een paar weken.
winnie29 Member Lid sinds: 14-7-2008 Berichten: 20 Status: Offline Gebruikersgroep: Geen Geplaatst: Di Feb 24, 2009 8:28 am Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- Mijn kleine meid is nu 2m en we willen binnenkort ook gaan zwemmen. Is er een zwemband te krijgen voor die hele kleintjes? ------------------- nee die hebben ze niet noa was 6 weken toen we gingen zwemmen en hebben haar toen lekker bij ons gehouden officieel zijn zwemvleugels of zwemband verplicht bij die hele kleintjes en ook bij de grotere kinderen en @ ingrid 77 ik ben ook nog voor dat noa de prikken heeft gehad gaan zwemmen, we hadden vakantie geboekt @ cp dusja dan wouden we ook gaan zwemmen ze heeft er niks aan over gehouden tis zelfs zo dat ze het water nu helemaal geweldig vind ook had ik een onderwater foto laten maken van me dochter nu steeds op babyzwemles moet ze ook steeds onder water het is alleen maar een voordeel geweest dat ze dat toen ze 6 weken was ook heeft gedaan ze heeft het grootste schik in het water