vragen over in slaap vallen aanpakken en 's morgens vroeg wakker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fleur1, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    aangezien wij druk bezig zijn om het slapen van Daan hebben we al een maand geen nieuwe methode geprobeert anders weet hij het ook niet meer en wij zelf ook niet.
    Vandaag met een nieuwe methode begonnen de welgetelde 1 min methode en dan wil ik er iedere 3 dagen 1 min bij doen totdat hij hopelijk alleen in slaap gaat vallen zonder dat we hoeven te kijken.

VRAAG 1 WIE HEEFT DEZE METHODE GEDAAN EN MERKTE EN HEEFT NU NOG STEEDS RESULTAAT?

Daan is ieder morgen veel en veel te vroeg wakker en krijgt dan de slaap niet meer te pakken soms om 4 uur en als uitschieter 5 uur maar later word het niet als gevoelg dat ik dus al voor dag en douw met een kind beneden zit wat werkelijk waar gewoon uitgeslapen hier zit.
    Middag slaapje eraf halen nou dat hebben we geprobeert gevolg hij valt om 1600 gewoon om en slaapt dan overal. inslapen is dan helemaal een probleem omdat hij zo oververmoed is dat de nachten nog een grotere ramp zijn als dat ze nu al zijn.

VRAAG 2 WE HEBBEN GELEZEN DAT JE MET DE HAND VAN EEN TIJDKLOP OP EEN LAMPJE ZO AAN WILT GEVEN WANNEER ZE VAN HUN KAMER MOGEN. WIE HEEFT DIT AL GEDAAN EN HEEFT RESULTAAT?

Daan slaapt zonder lampje aan op zijn kamer dus hoe moet ik dat dan aanpakken met het spelen als ik het licht op zijn kamer aan ga doen geeft dit misschien wel een verkeerd resultaat.

wie heeft er voor mij antwoorden of ben ik met vraag 2 wel te vroeg en is hij daar te jong voor Daan word in jan 3 jaar.

alvast bedankt voor nieuwe methodes of tips zijn van harte welkom

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha Fleur, met de eerste methode ben ik niet bekend. In slapen is bij onze jongens nooit een probleem geweest.
    De tweede vraag:
    Toen Nick anderhalf was werd hij ook steeds vroeger wakker. Ik heb toen een kinderwekker gekocht. dit is in ons geval een olifant. Daarvan doe je in de avond de oogjes dicht en in de ochtend gaan die op de door jouw ingestelde tijd open (kan ook met geluid erbij, maar dat doen wij niet) en er gaat gedurende 1 minuut een lampje branden. Deze wekker werkt eigenlijk zo een beetje op dezelfde manier als zo'n lampje op een tijdschakelaar, maar heeft dus niet het sterke lichteffect. Met Nick zijn we dus vanaf anderhalf al gaan 'trainen' op het blijven liggen in bed tot olifant zijn oogjes open deed. De eerste week hebben we olifant zo ingesteld dat zijn oogjes open waren als Nick wakker werd, zodat hij het principe ging begrijpen. Toen hebben we hem op de door ons gewenste tijd gezet, die niet veel later was als hij wakker werd, zodat we hem konden leren dat hij dan terug in bed moest. Dat vond hij niet altijd leuk en dat resulteerde ook in flink huilen, maar we hebben wel volgehouden. Gelukkig sliep onze jongste puk er door heen. Zo hebben we de gewenste tijd in een maand tijd steeds later gezet en nu staat hij op werkdagen op 6.50 en op andere dagen op zelfs 7.30. Nick is soms nog wel eerder wakker - zeker ook nu hij bezig is met zindelijk worden, ook in de nacht - maar gaat dan wel terug in zijn bed totdat olifant zijn ogen open doet. Vaak horen we echt een oerkreet als de ogen opengaan en vervolgens flink geroffel van zijn voetjes op het laminaat, dus dan was hij echt al even wakker....
    kortom 2,5/bijna 3 lijkt me zeer zeker niet te vroeg...

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ook wij hebben een wekker gekocht. Als ze wakker wordt dan komt ze naar me toe en zet ik de wekker. Dan gaat ze in haar bedje en komt soms nog heel even om het hoekje melden dat ze echt in haar bed blijft:) Werkt wel goed zo bij ons.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb voor youame een wekker gevraagt voor der verjaardag aankomende zaterdag

youame heeft er nog wel eens een handje van om om 4 uur naast je bed te staan en zeggen dat ze naar beneden wil
    en als we dan zeggen dat ze moet gaan slapen
    volgt er een driftbui
    en niet weten wat ze wil
    eerst roept ze dan papa komt papa dan wil ze mama
    en ga zo maar door

maar hoop dat het gaat werken met een wekker dat ze op der kamer vblijft totdat de wekker af loopt

met de eerste vraag hebben wij dit ook geprobeerd maar niks hielp
    sinds dat youame weer naar de psz gaat moet ze er om half 8 eruit
    en heeft de ritme nu goed te pakken
    en vaak blijft ze wakker tot 20.00 soms eerder

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi,onze zoon is 2 jaar en heeft ook een periode gehad dat hij tijd wist te rekken zodat we langer bij hem bleven...we trapte er nog in ook.
    na een paar weken waren we de drama's zat, en zijn we direct begonnen met de 5 minuten methode. Dus duidelijk bed-ritueel, uitleggen dat je beneden zit en als er echt iets is, je er altijd voor hem bent maar dat hij eerst moet gaan slapen. Dan verhaaltje lezen, knuffel/kus en weltrusten zeggen en weglopen. Deur dicht doen en weglopen. Pas na 5 minuten terugkomen als hij dan nog huilt....geloof mij, onze zoon huilde na 2 avonden al niet langer dan 1 minuut...

het vroege wakker worden doet onze zoon ook, weliswaar rond 06:00 u maar ook dat vind ik vroeg...Vaak gaan wij er naar toe en zeggen dat hij nog even verder moet slapen. Als hij om 05:00 u wakker wordt, slaapt hij verder. Is het 06:00 u geweest, dan trapt hij er niet altijd meer in en is hij wrsch al te wakker. We belonen hem vervolgens om bij ons in bed tv te mogen kijken...mmhh..niet heel gek dat hij niet verder wil slapen. Nu heb ik hem al 2 avonden uitgelegd dat hij wel heel vroeg wakker wordt en dat mama en papa dan nog slapen en dat hij dan ook nog een keerjte moet slapen. Als hij dan wakker wordt, zijn mama en papa ook wakker....Dit heeft dus al 2 ochtenden geresulteerd in slapen tot 07:15/07:30...en toen hij wakker was, ging hij braaf zitten wachten tot we hem kwamen halen...mijn hard brak.
    Je moet het boek van Schrerardus (ofzoiets) eens halen uit de bieb....Je moet er nl ook voor zorgen dat je op de dag voldoende aandacht (positieve!) geeft...dan kan je nl uitsluiten dat hij zijn portie aandacht bij het naar bed brengen opeist (op de negatieve manier dan).

Succes!! En weet wel, 5 minuten is echt wel acceptabel!!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Wij hebben ook een lampje op een tijdklok in het stopcontact. Werkt hier geweldig. Hij mag ons roepen als het lampje gaat branden. Soms roept hij wel eens eerder, als hij ons hoort bijv. maar als we dan zeggen dat hij nog even moet gaan slapen omdat het lampje nog niet aan is, doet hij dan zonder protest.
    Hij kwam er eerst ook steeds vroeger uit, maar nu dus niet meer voor 8 uur, haha. Laatst moest hij er vroeger uit om naar de opvang te gaan, en toen was hij zwaar beledigd, Hij wilde nog niet opstaan, want het lampje was nog uit.

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hihi ik heb laatst ook dubbel gelegen van het lachen toen Nick 's ochtends zei: ofant slaapt mama, ik ben nog niet wakker, ik slapen!

Deel Deze Pagina