Op het punt van bevallen en hond doet...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moonflower, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonflower

Moonflower Actief lid

16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ik het hier goed geplaatst heb maar wist even niet waar het het beste stond.

Onze amerikaanse bulldog van ruim anderhalf, begint sinds twee dagen weer in huis zijn behoefte te doen. Ik sta op het punt van bevallen en weet niet wat ik er mee aan moet. Hij krijgt genoeg aandacht en gaat genoeg naar buiten voor een blokje om. Hij is gewoon stierlijk vervelend.

Herkent iemand dit en wat kan ik nu doen?

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik herken het....
    ik ben bang dat je hier even doorheen moet...
    onze hond deed het ook toen ik op het punt van bevallen stond, de honden voelen dit aan en gaan territorium afbakenen.
    bij ons was het direct na de bevalling weer over, hoop dat dit voor jullie ook het geval zal zijn!
    sterkte ermee!

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Had mijn hond bij mij ook.
    Een paar weken voor de bevalling van Martijn mocht niemand bij mij in de buurt komen en ging steeds met z'n neus op m'n buik liggen.

En bij Emma was hij heel nerveus en mocht ook niemand bij me in de buurt komen.

Daarna was het gelukkig over.

Lastig hè.. Hopelijk is het straks over.

En succes met de laatste loodjes.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Waarschijnlijk is hij met zn 2e puberteit bezig, ik zou hem flink op zn kop geven en de regels weer een beetje aanscherpen.

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    jep herken het ook onze vorige hond was stront vervelend stiknerveus en ontiegelijk irritant toen ik bijna moest bevallen .
    bij de jongste wassie letterlijk en firguurlijk stontvervelend en had n dag voor mijn zoon geboren werd door de babykamer gepist en de gang vol gescheten , ik was pissed of ( was ook nog niet uitgerekend 3,2 weken te gaan toen) dus heb hem echt heel hard gestraft
    dag later was ik bevallen en heb ik t wel goed gemaakt met hem :)

6. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Hij weet niet wat hij met de situatie aanmoet.
    Honden en ook katten hebben dit gedrag vaker als ze het gewoon niet snappen.
    Het is voor hun ook erg moeilijk er gaat wat gebeuren maar wat precies ze weten het niet.
    Wat je in elk geval niet moet doen is hem op z`n kop geven.
    Hij snapt het nu gewoon even niet meer en op z`n kop geven maakt het alleen maar erger.
    Na de bevalling is hij waarschijnlijk weer helemaal de oude.

7. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    geef hem niet op zijn kop voor hem is de situatie ook spannend..
    prbeer hem zoveel mogelijk af te leiden met wandelen spelen mnoem maar op.
    mijn hond heeft de hele nacht geblaft toen ik aan t bevallen was,ben welmnaar t zkh gegaan mar toch..
    ze voelen t aan dus tel hem een beetje gerust straffeh kan echt averechts gaan werken..

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn dierenarts zei tegen een klant dat katten al in een heel vroeg stadium (zelfs voordat jij weet dat je zwanger bent) het al door hebben en dan zich anders kunnen gaan gedragen.
    aan onze kat hebben we (gelukkig) niks gemerkt.

9. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    De oudste kat is de hele dag bij mij, ga ik naar boven gaat hij mee.
    Ga ik douche gaat hij voor de deur wachten, gaat overal mee naar toe.En dat doet hij nu nog.
    Onze jongste kat 2jaar, wou vanaf het begin op me buik liggen en wil dat nu nog steeds.
    Ze kunnen het soms al weten voordat jij het weet.

10. Moonflower

Moonflower Actief lid

16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de antwooorden. straffen heeft inderdaad geen zin en hij weet zelf al heel goed dat hij fout bezig is.

Ps het gaat niet om een kat maar om een hond. Katten reageren heel anders op zwangere vrouwen....

Nou op hoop van zegen dat het na de bevalling over is.

11. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Dieren voelen dat aan en leven op hun manier ook mee. Hem straffen zou ik wel heel cru vinden want ik denk niet dat ie dit uit narrigheid ofzo doet.

Ik denk dat gewoon doorgaan zoals je altijd doet en dit gedrag negeren het best is. Voor hem is het ook allemaal nieuw en onzeker wat er gaat gebeuren.

12. siske89

siske89 Niet meer actief

Mijn ouders hadden een hond maar toen mijn moeder hoogzwanger was van mij is hij 2 keer weggelopen enkel omdat hij voelde dat hij niet meer alleen zou zijn voor alle aandacht. De tweede keer was hij echt weg jammergenoeg :(
    Ras weet ik niet meer...

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    mijn hond deed dit ook vlak voor mijn bevalling ;)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jullie denken echt te menselijk hoor :)
    Plassen in huis voor een reu van anderhalf is echt uitproberen en dominant gedrag. En logisch, hij ziet ook wel dat zijn baasje wat minder "sterk" is dan normaal, en makkelijk van haar plek te stoten is.
    Ik zou hem echt aanpakken zodat hij zn plaats duidelijk weet. Klinkt hard maar voor een hond is het het fijnst als hij weet waar hij aan toe is.

Hier ook 3 terriers in huis waarvan er 1 het ook precies in de smiezen heeft als ik wat rustiger aan moet doen. Plassen doet ze niet, maar wel direct proberen hoger in rang te komen, door op de bank te gaan liggen, snel als eerste door de deur te gaan, enz.

Doe ermee wat je wil, maar ik hoop dat je over een half jaar nog steeds een leuke hond hebt en hem niet "verkeerd leest" zeg maar. Ik bedoel het alleen maar goed, wil niet als een betweter over komen ;)

15. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Honden zijn daar inderdaad gevoelig voor,zelf als we visite krijgen is hij tot de visite komt nerveus. Wat juist helpt is extra aandacht geven,laat je man even lekker met hem wandelen,koop een lekkere kluif of een nieuw speeltje,oftewel stel hem gerust en laat hem weten dat hij nog steeds belangrijk is.

16. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Hem aanpakken met een harde hand heeft echt geen zin.
    Hij weet zelf echt niet wat er aan de hand is.
    Als je hem straft gaat he bijna altijd verkeerd.
    Veel honden lopen dan weg, of gaan dingen slopen.

Ik heb heel veel honden gezien (heb bij dierenambulance gewerkt) die weg moesten (naar asiel) omdat ze dingen sloopte of beten naar de baby.Meestal kwam dat voort uit dat de baas ze strafte voor dingen die ze deden omdat ze niet wisten wat er ging gebeuren.
    Veel mensen laten hem dan met harde hand weten dat hij iets niet mag.
    Maar daar komt juist een jaloerse hond van, en dan gaat het van kwaad tot erger.
    Uiteraard kan je er wel wat van zeggen maar doe dit niet door hem hard handig aan te pakken.

Je kan het ook altijd aan je dierenarts navragen, en vaak weet de verloskundige hier ook het een en ander vanaf.

Deel Deze Pagina