ik ben het echt zat

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik wil graag iets van me afschrijven..

In 2006 ben ik afgestudeerd als boekhoudkundig medewerker/administrateur mbo nivo 4 en zijn wij gelijk in Belgie komen wonen en sindsdien kan ik geen werk vinden in de functie van administratief..

Ik ben continu aan het solliciteren.. Heel soms krijg ik afwijzingen terug en van de rest hoor ik helemaal niets meer..

Twee weken geleden heb ik gesolliciteerd via de uitzendburo, ik ben maandag op gesprek geweest, ze zouden gisteren iets laten horen, maar nog steeds niet. Ik heb de uitzendburo gisteren en vanochtend gebeld en zij kunnen het bedrijf ook niet bereiken.. Maar ze zeggen wel dat ik niet ben aangenomen.. En nu nog steeds weet ik het niet..

Ik begin nu wel echt zat te worden, want ik wil werken.
    Ik ben elke dag thuis, de kinderen zijn overdag niet thuis en ben helemaal alleen.. Geen vrienden, dus ook geen sociale contacten..
    Ik begin echt gek te worden en ik zit dan soms te huilen bij mijn man,, want dit hou ik echt niet vol.. elke dag hetzelfde.

Ik wil gewoon iets doen,, maakt niet uit werken of studeren..
    Ik wil dan administratief of boekhouding cursus volgen, maar dan heb ik basiskennis frans nodig ( ben wel nog vorige week begonnen met frans cursus), maar ken nog helemaal niets.. Morgen ga ik weer naar een infosessie en dan moet ik testen doen etcc... en dan staat er weer frans op hun brochure..
    Kinderopvang of verpleegkunde wilde ik ook studeren, maar dan heb ik in mijn stageperiode geen oppas voor mijn kinderen..(je begint vroeg bij deze opleidingen)..

ik weet echt niet wat ik moet doen.

moest het even kwijt, sorry voor het verhaal..

2. Anice

Anice Niet meer actief

Kun je zolang niet wat vrijwilligerswerk gaan doen? Ben je toch onder de mensen en doe je misschien wel contacten op die je verder kunnen helpen voor de toekomst. Dit lijkt me altijd beter dan depri thuis zitten.

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    nou meid ik ken je verhaal. Alleen dan niet in Belgie maar gewoon in Nederland. Wordt er helemaal gek van. Ik ben ook op zoek naar iets secretarieels/administratiefs. Heb nu 155 sollicitaties verstuurd en op de helft afwijzingen en de andere helft NIKS. En dat terwijl mijn opleiding gewoon goed is en genoeg werkervaring. Ik snap je frustratie. Even wat anders dan alleen met je kinderen bezig zijn en even je sociale leven opbouwen buitens huis. Succes met solliciteren!

4. Yelice

Yelice Niet meer actief

heel herkenbaar! het lijkt wel of ze liever geen nederlanders in dienst hebben.
    Maar na lang zoeken vond ik dan toch een baantje.
    geen top baan maar wel goede uren ( onder schooltijd) goed salaris en leuke extra's.
    Het heeft lang geduurd maar goed nu heb ik dan iets al is het niet wat ik zocht.
    Succes ik weet hoe frustrerend het is zeker als je niks terug hoort! maar dat is geloof ik typisch Belgisch.
    O en probeer anders een curcus Frans dat is toch wel een must.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Anice, ik mag niet zomaar vrijwilligerswerk doen. Ik moet eerst toestemming vragen bij de overheid/uitkeringsinstantie. Maar dat is een idee.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb echt overal op gesolliciteerd, zelfs een paar jaar geleden heb ik bij kruidvat en zeeman gesolliciteerd, maar zonder mij te zien hebben ze een brief gestuurd.. mijn man werkt max 15 uur per dag.. ik ben ook naar de vdab (cwi) geweest, maar daar helpen ze mij ook niet..

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

Waar woon je precies?

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Frans cursus ga ik zeker volgen.. ZE vragen hier mensen die ook heel goed frans kennen..

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Deurne

10. Yelice

Yelice Niet meer actief

Oh wacht ik stuur je een pm miss heb ik iets voor je :D

Deel Deze Pagina