ervaring: gynacoloog + onderzoeken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jufkrisje, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi meiden,

1,5 week terug hadden we de eerste afspraak bij de gyna omdat ik al 5 maanden na het stoppen met de pil niet ongi werd. Ok, nier erg lang misschien maar je hebt als vrouw al zo weinig kansen (12 op een jaar max) en nu hebben we er geen!

Daar is een uitwendige echo gemaakt waarop te zien was dat mijn eierstokken en baarmoeder er goed uitzagen. Wel was te zien dat ik weinig baarmoederslijmvlies had wat erop duidt dat ik niet snel een ongi ga krijgen. :(

Nu moest ik bloedprikken en mag ik morgen dus terug komen. Helaas moet vriendlief werken en kan niet mee :S

We zijn benieuwd wat de gynacoloog tijdens dit gesprek kan vertellen en voorstellen (mocht dat uit de uislagen blijken)??
    Want dan kunnen mijn vriend en ik toch een besluit nemen terwijl mijn vriend er niet bij is... Hoe eerder hoe beter he ;)

Alvast dank je wel!!!

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Mag ik vragen waarom je een uitwendige echo hebt gehad en waarom geen inwendige??? Ik loop namelijk ook sinds 31 aug bij de gyn omdat ik ook maar niet ongesteld werd en dus een verstoorde cyclus heb en bij mij heeft ze dus een inwendige echo gedaan. Mijn baarmoeder zag er ook goed uit ik had alleen meerdere eiblaasjes in mijn eileider wat op PCO kan duiden. Ik heb ook bloed moeten laten prikken om verschillende dingen na te laten kijken en over 2 weken krijgen we uitslag.
    Liefs

3. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Hallo ik ben 10 maanden niet ongie geweest (noemen ze ontpillen) en je lichaam gaat zich weer klaarmaken om weer eitjes te produceren kan vaag tussen de 6 en 10 maanden liggen. Sommige vrouwen hebben het korter maar ga meestal van het langste uit ik heb echt 10mnd moeten wachten voor ik weer ongewerd. Zit nu in ronde 18 en echt heb pas sinds een maand of 6 een echte eisprong.

Liefs Vonnie

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vermoed / denk dat je gynaecoloog je iets voor zal schrijven om je ongi op te wekken. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Vind het wel apart inderdaad dat je een uitwendige echo hebt gehad. Meestal doen ze een inwendige echo, omdat ze vaak alles net wat duidelijker in beeld kunnen krijgen.

5. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    @ be happy... :S ben erg moe en dat is dus te merken :D
    Het is inderdaad een inwendige echo geweest... :D uitwendig kunnen ze volgens mij niet eens echt wat zien nu :p

Heb jij al uitslagen van je bloed??

6. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Volgens mijn gyn is dit flauwekul en hoort het ontpillen of ontringen helemaal niet zo lang te duren. Mijn huisarts had dit namelijk ook tegen mij gezegd omdat ik dus 4 maanden niet ongesteld werd en vervolgens vertelde ik dit aan mijn gyn en zij zei dat dit niet waar is en het geen ontpillen meer kan zijn omdat dit allang uit je lichaam is.

Deel Deze Pagina