Hallo dames, Vanmorgen hebben wij de eerste IUI behandeling gehad, dit vanwege het uitblijven van een zwangerschap. Bij mij is alles goed gekeurd en bij partner ook maar het wil nog niet lukken om zelf zwanger te raken van ons tweede guppie, we hebben al een dochter van 2,5 jaar (spontaan). Vorige cyclus heb ik clomid gebruikt maar toen overstimulatie had 7 eiblaasjes 14-16 mm op dag 10. Die ronde ging dus verloren. Deze maand vol goede moed weer verder gegaan, zonder clomid! Op dag 14 was mijn eiblaasje 19 mm dus 's avonds 5000 i.e pregnyl geinjecteerd. En vandaag was dus de grote dag. Kwaliteit spermacellen was goed, na opwerking 150 miljoen en 98 % beweegelijkheid. Hele behandeling vond ik reuze mee vallen, had vanmorgen wel beetje gezonde spanning. Maar nu vol goede moed 14 dagen afwachten. Nog meer dames op het wachtbankje???
Ohw spannend! Dat schiet dan gelukkig al op, vind twee weken al lang duren, maarja doe we niets aan. Waarom doen jullie iui als ik mag vragen?
Wij doen iui omdat mannetje verminderde zaadkwaliteit heeft Het is gelukkig wel wat verbeterd was grens icsi/ivf maar iui was op gegeven moment toch mogelijk twee weken is ook lang! Haat de wachtweken!! Hey ongedultje poging 5 dat is helemaal vervelend
hoi, ik heb vorige week maandag mijn eerste IUI behandeling gehad. vond het allemaal erg spannend maar het viel uiteindelijk wel mee. had me er drukker om gemaakt dan nodig was. maar het wachten is wel lang. en je leest zoveel verschillen over wanneer je mag testen dat ik het ook niet meer weet. hebben jullie nog tips?? het zou voor ons het 1e kindje zijn en heb dus geen idee hoe het voelt al je zwanger bent. groetjes
Hee Flinstones, Ik ben ook aan het wachten, maandag IUI poging 2 gehad. Vreselijk dat wachten, ik kan daar echt slecht tegen. Vorige keer vond ik het heel moeilijk dat het niet gelukt was. Wanneer je kunt testen hangt af van hoe gevoelig de test is die je gebruikt. Ik weet niet of je hormonen spuit, maar ik denk dat dat ook wel uitmaakt. Zonder hormonen en met een standaard test kan je 14 dagen na IUI testen volgens mij. Maar je hebt ook tests die extra gevoelig zijn en dan kan je eerder testen. Je kan ook gewoon wachten, en een week na je NOD testen, maar dan moet je stalen zenuwen hebben. succes.
hoi Hier ook op het wachtbankje dag 15 na IUI op 15 augustus......heel onzeker en spannend weer ook al is het de achtste keer, het toch lijkt steeds langer te duren die 14 wacht dagen. groetjes
Hier nog een zenuwpeesje... Ik heb vorige week maandag mijn 2e IUI gehad. Best spannend nu. Ik moet zaterdag ongesteld worden als het niet goed is. Aangezien we dan een bruiloft hebben gaan we als het dan nog niet is gekomen op zondag testen. Al wel vaker getest en altijd die witte test... Niet fijn. Mijn LF fase is meestal zon 10 dagen of 11. Nooit echt veel meer. Maanden terug had ik een cyclus van wel 33 of meer dagen, dat is gelukkig wel minder geworden. Nu al drie maanden 28. Ik zit nu op dag 25. Heb soms vlagen van misselijkheid, had na 3 dagen rood slijmverlies. Dokter zei dat het nog van IUI zou kunnen zijn, die was namelijk erg pijnlijk, maar ook dat het een snelle innesteling zou kunnen zijn. Gelukkig ben ik dus druk met het regelen van de bruiloft, dus soms denk ik er ook helemaal niet aan. Ben nu wel erg sjaggie, maar dat komt ook van de spanning. Succes allemaal, voorstel: lekker 2 weken slapen, we missen toch niet veel met dit natte weer
vind het vreselijk iedere keer dat wachten, en dan je lijf wat je zo onzeker kan maken. Door de pregnyl of onzekerheid pfffff moeilijk. Nu zit ik op dag 15 en zou dus getest mogen hebben maar aangezien ik dag 15 meestal de nod had doe ik dat niet meer en wacht nog een dagje. Heb nog nergens last van geen bruin verlies ofzo wel wat buikkrampjes maar niet zo als anders. Weet ook niet meer wat ik nu voel, en of ik dat al eens gehad heb omdat het toch elke keer anders is ook ivm lichte OHSS. Vorige week zo tussen de mogelijke bevruchting en innesteling zelfs ziek geweest...hevig hoofdpijn, misselijk heel moe draaierig. Heb dit nog niet gehad en denk dan weer zal het nu dan eindelijk na 10 jaar wensen zo zijn. En ook denk ik dan weer tja het zal wel weer niet...............moeilijk ook om positief te blijven. Zoek ook meer naar antwoorden en bevestiging dan ik de vorige keren gedaan heb. groetjes
ook ik sluit me hieraan gisteren poging 3 gehad en moet nog wel ff blijven zitten want heb een lf van 16 dagen dus mijn nod is ergens rond 15 september!
Zo dames, is weer ff geleden dat ik gereageerd heb. Maar beetje druk geweest. Zit nu op dag 8 na IUI (die was vorige week woensdag). Heb nu 2 testjes gedaan, omdat ik dacht op pregnyl reageerd zwangerschaps test, en dat verminderd de helft per dag. Dus zou het dit weekend niet meer positief kunnen zijn door de pregnyl, wat een theorie he... Vorige week donderdag inderdaad een duidelijk leesbaar streepje wel lichter als controle streep. En gisteren op kv 2v5 heel licht streepje bijna niet te zien maar die is pas positief boven 20 hcg dingen en in principe zou het door pregnyl nu maar 10 zijn. Dus ws een indroogstreepje..... Maar goed al zou ik nu op dag 28 testen (maandag op dag 12 na iui) zou ik er dus achter kunnen komen of het gelukt is..... Hoe bedoel je ik maak mezelf gek... hahah @ nadina32; zondag komt al dichter bij?al kwaaltjes? @ flinstones; lees mijn bovenstaande theorie haha, heb ook geen idee en ik heb al een kleintje @Lac; ben ook heel erg bang voor teleurstelling had me hoop toch eenbeetje op iui gevestigd aangezien het bij ons geen aantoonbare reden heeft waarom het niet lukt. @ zuzsie hoe is het nu??? 10 jaar tjee dat is lang, ik vind bijna 2 jaar al een ramp. Hoeveel pregnyl moet jij injecteren ik 5000 i.e. @sunshine; ik heb ook wat rood/ roze slijmverlies gehad...... bij mij was iui niet echt pijnlijk voelde het wel maar was goed te doen... Duimen voor ons dat het snelle innesteling was... (had ik nog niet bij stilgestaan) @ sas24 welkom op het wachtbankje! Zo alles weer beantwoord geloof ik...
Ikkein08, joh, wat spannend, maar vind je dat niet lastig om zo vaak te testen? Ik gebruik geen pregnyl en wil niet testen voordat ik op de dag ongi moet worden, Ik ga het nu een dag later doen, zondag als ik niet al ongi ben geworden dan. Ik heb wel wat buikpijn maar dat zegt ook niets. Laten we hopen dat het hier een feest wordt met allemaal positieve testen! Ik heb er zin in! Succes hier allemaal! Anybody getest verder? Sunmaid
Oei Ikkein08, dat klinkt als een obsessie Het kan ook nog zo zijn dat er een bevruchting optreed maar dat het niet innestelt, waardoor je wel positief test als je vroeg test maar toch ongesteld wordt. Je bespaart jezelf denk ik veel ellende als het je lukt om het testen uit te stellen. Als je dan positief test heb je toch een stuk meer zekerheid en minder kans op teleurstelling. Hadden jullie echt 150 miljoen over na opwerking?? Dat is echt bizar veel hoger dan 1 miljoen die wij hadden, 150x meer kans. Weet je het zeker? Zuszie werd bij jullie na de 6de poging geen IVF/ICSI geadiseerd? Bij ons willen ze na 3 IUI pogingen ws al starten met ICSI? Of hebben jullie daar zelf voor gekozen? Sunmaid heb je al getest???
@ Sunmaid; maar zolang je geen ongi bent, is er nog hoop. @ Lac; Het waren er inderdaad 150 miljoen ( en ja het klopt hoor), erg veel inderdaad (hopelijk vergroot het onze kans iets) maar met zaad van manlief is niets mis Met mij ook niet, maar omdat we niet spontaan zwanger raken krijgen we iui. En wie heeft er al kwaaltjes?? Mijn borsten zijn bijna cupmaat gegroeid...... (en ik had al zo weinig pfff)...
Nou, mijn temperatuur is enorm gezakt vandaag dus denk dat ik morgen weer onig wordt. Raar, nu ineens weer een lf van 14 dagen, eerdere maanden 10 a 11 dagen. Wel weer langer cyclus nu.
@ sunmaid, balen, jammer zeg. @ ikkin08 jeetje 150 miljoen, bizar onvoorstelbaar veel. En dan ook nog grotere borsten.. dat klinkt wel goed allemaal. Ik ben benieuwd. Hier geen nieuws, geen klachten behalve dat ik buikgriep heb en ben bang dat dat onze kansen nog verder verslechterd. Nog 1 week en we weten weer meer.
@ sunmaid hoe is het nu? @ lac ook nog spannend dus... Hier balen borsten nog steeds een cupmaat groter :s Maar niet zwanger, maandag middag ongesteld geworden. Wel korte lf gehad 11 dagen maar. Balen als een stekker, maar zit nu in de nachtdienst dus hoef voor niemand vrolijk te doen. lekker overdag in mijn bed liggen met dit snertweer. haha Op 14 september weer fm-meting. Tot die tijd maar weer afwachten.....