Op hoeveel graden wassen jullie de vaat en hoelang duurt het?? Ik was de vaat meestal tussen 45 - 70 graden (een knopje met 45-70 graden). En dat duurt wel 132 minuten. De graden hangt af van de vaat zelf, normaal of licht vervuild en gedeeltelijk of vol geladen. Het is bij mij wel iedere keer boven de 130 minuten, ook als het licht vervuild en gedeeltelijk geladen is. ik vind het wel lang. ook heb ik 60 graden en dat duurt 30 minuten maar vind ik weer veel te weinig, wast niet schoon bij vol geladen. Alleen bij een paar kopjes en borden kan ik die gebruiken. 50 graden en 70 graden is ook weer heel erg lang. En jullie??
Ik was ook op 50-60gr. en die duurt idd zo'n 130 minuten vind ik ook te lang. Soms als er alleen maar borden en kopjes in staan dan was ik weleens op snel 45 gr maar als ik toevallig er nog een koekenpan bij in zet word dat niet heel geweldig schoon van, die was ik nog wel eens na met de hand. Maar bij ons komen de pannen niet vaak in de vaatwasser aangezien hij maar 2x in de week aanstaat. Alle borden en kopjes gaan erin maar de pannen was ik met de hand af en dan ik die de volgende dag weer gebruiken. Staat een vaatwasser bij jullie wel elke dag aan? Groetjes Yvonne
Ik heb alleen maar voorspoelen, 40 graden en 60 graden. Ik laat hem altijd draaien op 60 graden en dan is hij in 45 minuten helemaal klaar. Hier wast hij volledig schoon, maakt niet uit hoe vol ik hem prop en af en toe na een verjaardag zit hij echt bom en bomvol.
idd bij kortprogramma wast ie pannen niet goed. Ik was alleen als ik kopjes en borden nodig heb, was ik het snel 30 minuten. Ik was om de 2 dagen en heel soms om de 3 dagen.pannen en potten gaan hier wel in de vaatwasser. ik heb ook Eco 50, maar die duurt dan weer 150-160 graden, maar die heeft dan weer het minste 1,0-1,1 energie verbruik en 12-13 liter waterverbruik. Het heet natuurlijk niet voor niets Eco. 70 graden duurt dan weer 140 -150 graden.
Miijn vaat wast bij half geladen 30 minuten echt niet schoon is ook op 60 graden. jouw vaatmachine is wel goed.
En het is toch al een redelijke oude vaatwasser moet ik bekennen.. Misschien dat het ook nog per vaatwastablet scheelt? Ik gebruik zelf Dreft platinum
Volgens mij doet die er van ons er 1,5 uur over en dan wast ie op 65 graden. En hier staat de vaatwasser iedere dag aan.
Die van ons duurt ook zo lang, op 55 en 70 graden. Alleen de 45 graden is een snelwas van 31 minuten. Ik geloof dat het langer duurt, omdat de machine het vocht in laat weken. Dus even natspuiten, weken, weer natspuiten, weken etc. Die van ons kun je zo instellen dat hij pas een paar uur later start. Omdat we dal/piek stroom hebben, gaat de vaatwasser meestal aan rond 4 uur. Dan is hij voor 7 uur wel klaar. Als je trouwens straks spenen, flesjes of iets dergelijks erin doet, kun je het beste wel de hoogste nemen, anders kunnen de beestjes van de borden op de speen blijven zitten
Dus dan zal het wel normaal zijn dat het zo lang duurt met wassen. Ik kan het ook een paar uur later instellen, maar heb geen nachttarief, dus maakt toch niets uit. De flessen en speentjes doe ik er ook in, maar was ze dan ook bij 45-70. Wist niet dat ik hoger moest wassen. Dan doe ik het wel bij 70 graden, maar dan duurt het toch langer. maar ja, als mijn vaat maar goed schoon is.
Die van ons doet er nog veeeeel langer over Het programma van 60 graden (die we het meeste gebruiken) doet er 2 uur en 13 minuten over!!!! De enige manier om dit programma korter te laten draaien is hem alleen op boven of onder wassen te zetten. Verder hebben we ook nog een korter programma van 45 minuten. En een eco programma...maar die doet er wel 3 uur en 30min over!!! Dus snap niet wat daar 'eco' aan is!
ik heb alleen maar voorspoelen, 30 graden en 65 graden dus ik was eigenlijk alleen maar op 65 graden.
Als er echt vuile vaat in gaat dan gaat hij op 70 graden, kort programma en dat is 90 minuten. Is hij vol met enkel glazen, kopjes en bordjes dan gaat hij op 45 graden en dat is 25 minuten.
ik heb denk ik een soortgelijke vaatwasser als jij Nazli. Doordeweeks draait hij hier dus altijd op 30 minuten (in het kader van zuinigheid). En in het weekend (laagtarief) zet ik hem meestal 1 of 2 x op 70 graden. Máár: Echt heel vieze dingen - en koekenpannen- spoel ik altijd wel even af, want die krijgt hij op geen enkel programma goed schoon. Is het bij jouw trouwens ook zo dat je vaatwastablet bij die 45/70 graden weleens maar half gebruikt wordt? Of blijft hangen?
Hier staat hij op 60 graden.Volgens mij doet hij er iets van anderhalf uur over ofzo> eigenlijk nooit bijgehouden. Zal vanavond eens kijken.
Ja hier ook. Ik was hier altijd mee. Om de twee dagen. Koekenpannen doe ik altijd snel met de hand alleen met heet water. Nooit met een ander programma trouwens. Net als de wasmachine. Daar was ik altijd met 30 graden mee.
Bosi, draai je af en toe wel een heet programma? Is beter voor je wasmachine. Anders kun je vetluis krijgen en daar ben je niet blij mee. Google maar eens.
Ja regelmatig een heet programma draaien anders spoelt het vet niet goed weg en raakt hij verstopt en kan je hele vaatwasser uit elkaar. Ik heb het gehad, draaide altijd op 50 graden.
Die van mij doet er belachelijk lang over: bijna 3 uur. Ik draai hem altijd 's nachts. Wel was ik eigenlijk altijd op 70 graden. Omdat hij soms 3 dagen niet draait, krijg ik de afwas op 70 graden het schoonst. Pannen doe ik er overigens meestal niet in.
Hier altijd op 70 graden, staat zo goed als elke dag aan. Het duurt in zijn totaliteit zo'n 2 à 2,5 uur.