poppenhuis bouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mooi hoor! Ik heb de basis gekocht en m aan het inrichten. 5 jaar geleden alles geschilderd, nu wachten op manlief die verlichting aan moet leggen, haha.

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

ohhh, vind ik zoooo leuk!!!!

helaas, geen tijd en geen geld, maar ooit......:)

4. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Hoi hoi

leuke hobby he!!!:D

maak je hem voor jezelf of je dochter?

Ik maak namelijk ook poppenhuizen en winkeltjes etc maar ik maak ze echt voor me zelf met electra etc erin :)

zo leuk! heerlijk knutselen enzo :D

Ook heb ik meerdere kraamkadoos gemaakt voor mensen elke keer weer een groot succes :D

5. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Kom op wij vrouwen kunnen dat toch wel zelf :) is nog leuk om te doen ook !

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ah nee bak ik niets van. En zó klein ook, wat een gepeuter!

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83

haha ok dan niet ;) haha maar is leuk om te doen hoor!!! ;)

8. VrouwtjeRomy

Ik maak hem voor mn dochter, ze word 27 september 3 jaar en ik ben 10 september uitgerekend dus wilde iets hebben voor in mn verlof om te doen. En aangezien ik nu maar halve dagen mag werken is het ideaal!

Manlief zet hem op de tafel voor hij naar zn werk gaat en in de avond gaat hij weer terug naar onze slaapkamer met een kleed erover zodat S. hem niet ziet!

Hij word steeds mooier!!

9. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    leuk!!!

ben benieuwd hoe hij wordt :D

zag vandaag de serie op tv van Heidi (tekenfilm)

kriebelt hier zo om heidi te maken van klei en als het lukt het huisje ook :D

maar dan zal ik echt eerst mijn hobby kamer moeten opruimen aangezien ik daar bijna niet in kan :):):)

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat leuk! :D
    misschien wel leuk idee om later te doen!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je hobby is toch een record aantal topics openen op zp ? ;)

Leuk gedaan zo !

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hoe maak je zoiets nou eigenlijk, ik zou er ook graag 1 willen maken voor mijn dochter :)

13. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Dat vraag ik mij ook af! Super leuk lijkt me dat, waar haal je de spullen? En hoe duur is 't??

14. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    en dat was ook mijn vraag haha!
    zeg al van kleins af aan dat ik later zelf een groot poppenhuis wil bouwen, maarja, hoe begin je daar mee?

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

met een tekeing! hoe wil je dat hij eruit ziet, welke maten etc. erg leuk

mijn ouders hebben er oooit ook 1 voor mij gebouwd, en ik hoop over een paar jaar dat mijn vader het ook voor mijn dochter wil doen.

kennisen van mij bouwen ook poppenhuizen, maar niet om mee te spelen, zo mooi tot in het detail, echt zo gaaf.
    ze hebben zelfs mijn trimsalon in het klein nagebouwd, badmaten etc alles was tot in detail.

in groningen zit een winkeltje die verkoopt allemaal poppenhuispsulletjes, behang, maar ook inrichting, mini servies etc, minihandoekjes zo schattig

16. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    soms zie je op marktplaats de bouwtekeningen van het libelle (tijdschrift) poppenhuis!!!

Dit zijn hele leuke bouwtekeningen van het huis en meubels.

Je kunt dit alles gewoon van MDF maken!

17. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
  18. VrouwtjeRomy

Ik ben gewoon met een idee (zonder bouwtekening wat ik niet aanraad hahaha) de praxis ingestapt en daar wisten ze op de houtafdeling precies welk hout ik nodig had, blijkbaar was het een bekende hobby ofzo want hij had het over dat als mensen daar kwamen voor hun poppenhuis ze altijd speciaal soort hout kochten. Dat heb ik dan ook maar meegenomen. ter plekken wat maten verzonnen (want ze zagen het gratis voor je op maat) en het thuis aangepast aan mn ideeen.

Ik was voor al het materiaal en hout ongeveer 35 euro kwijt. Mijn poppenhuis is nu in cm: 65L x 65B x 100H geworden. en ben nog steeds bezig met de omheining van het balkon, gister niet ver gekomen ivm harde pijnlijke buiken dus moet het nog afmaken.

@Kaatje85: Dat klopt! Erg leuke hobby maar aangezien niet iedereen hier van die hobby geniet doe ik het jullie niet aan om deze voort te zetten tijdens mijn volledige verlof :D

Deel Deze Pagina