op hoeveel voedingen zit je?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door silly88, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik tel niet! dus ik kan ook niemand vertellen hoe vaak en niemand kan mij zeggen dat het te veel/ te weinig is. Echt een uitkomst ;) Als ze wil drinken dan drinkt ze :)

Maargoed, om heeeeel stiekum antwoord te geven op je vraag: ze zat op 5 of 6 voedingen en sliep door maar volgens mij hebben we nu regeldagen ofzo want nu weer meer en weer een paar nachten nachtvoedingen gehad.

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Geke ja daar heb je misschien wel gelijk in, ze zien graag de voordelen van FV, zeker degene die zitten te springen om een flesje te geven of willen dat ze komt logeren. En dit gaat niet echt met onze flesweigeraar. En niet dat het moet hoor, ik ben gewoon trots op mezelf, maar er zal nooit iemand zeggen (behalve mijn vriend) dat ze het best knap vinden dat ik het zo doe aangezien ik het met een flesweigeraar ook nooit een keer even uit handen kan geven zodat ik wat eerder naar bed kan. Ze komen eerder met het advies dat ik mijn kind maar eens een etmaal mee moet geven en dat zij haar "wel even" aan de fles krijgen.
    Mijn schoonmoeder zegt ook vaak: Ja maar als je BV ineens op is, zoals vroeger bij mij, moet ze ook aan de fles. Als ik dan aangeef dat dat een wezenlijk andere situatie is omdat je dan misschien wel moet en het nu meer is omdat ik dan wat meer vrijheid heb en ik dat dus niet genoeg reden vind om mijn kind koste wat het kost aan de fles te krijgen en dat het in principe niet zo is dat je BV ineens op is dat dat misschien meer te maken had met het feit dat ze in haar tijd puur op de klok voede enz. Kijkt ze me zeer sceptisch aan.
    In het begin kon ze me ook onzeker maken met steeds te vertellen dat mijn BV ineens op kon zijn of niet voedzaam was omdat ik vaak voed. Ondertussen weet ik beter.

Nou ja ff offtopic lekker klagen over schoonmoeders :)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Lijkt me vervelend zeg.
    Ik heb gelukkig een moeder die zelf ook lang gevoed heeft (mijn broer 2,5 jaar geloof ik) en mijn schoonmoeder heeft ook 4 kinderen gevoed tussen de 2 en 4 jaar lang. (waar zij woonden was neit eens kunstvoeding te krijgen ;) )
    Dus iedereen vind het alleen maar goed.

5. Bri

Bri Niet meer actief

toen m'n kindjes zo klein waren, telde ik de voedingen ook niet. De ene dag waren ze meer aan het snacken: veel korte voedingen. De andere dag wat minder, langere voedingen.
    6-7-8 voedingen op een dag vind ik helemaal niet veel.

En soms ging het drinken in etappes; drinken, boeren, rondkijken, half uurtje later weer drinken. Ik zie dat als één voeding, maar voor sommige toeschouwers waren dat er ook al twee.

Sommige mensen zeggen er van alles van, als je kind 'al weer' moet drinken. Nou ja, dat doen ze dan maar. Interesseerde me eigenlijk nooit zo heel erg....
    Kortom: je doet het hartstikke goed. Als je schoonmoeder geĂŻnteresseerd lijkt kun je proberen het uit te leggen waarom je het doet zoals je het doet. Maar als je denkt dat ze het alleen maar zegt 'om iets te zeggen' of omdat ze je wil overtuigen van iets anders, laat het dan maar van je af glijden.

Zo te zien groeit je kindje idd wel erg hard, maar die hoeft nu toch niet op een hongerdieet?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Nu zo'n 5-6 voedingen per dag en dat worden er heel langzamerhand minder. Tot een maand of 7 sowieso 8 voedingen. Ze is nu 14 maanden.

7. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Schoonmoeders.. tja...
    Nu heb ik een hele lieve schoonmoeder, maar mijn omgeving kan er ook wat van. Het stoort me dat er gevraagd wordt, na: hoe gaat het? steevast: slaapt ie al door? Als ik dan 'nee joh, nog lang niet!', komt er 9 van de 10x de volgende vraag en reactie: 'geef je nog bv? op verzoehoek? Ja vind je het gek dat ie dan nog niet doorslaapt." :$ Soms nog met de toevoeging: 'ja tegenwoordig moet het weer zo, nou wij deden het gewoon om de 3 uur en 's nachts niet. Twee nachten huilen en dan slapen ze wel door'. Ik word dan zooo boos :x van binnen dat ik heel sterk de behoefte heb om me te verdedigen. Maar dat doe ik niet meer. Dan vinden ze me maar een domme doos.

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    vandaag is er weer gezegt in het ZH: je kan nooit teveel borstvoeding geven!
    ze begon er weer over vandaag...pff..nee het is niet veel 6 voedingen met 2 maanden! sommige zitten op 10 met deze leeftijd.
    grrr... maar goed trek me er toch niks van aan :) zolang mn kindje maar tevreden is. gister had ie om 22.30 laatste voeding gehad en kwam pas om 5.00 en daarna pas om 9.30 dus vind het zelf hartstikke goed gaan :D

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou dat is echt super hoor!!! Lekker neit naar luisteren.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Laat die schoonmoeders maar kletsen! BV is op verzoek dus de baby weet heel goed hoeveel voedingen hij wil!ik vind het helemaal niet veel...met 2 maanden zaten wij echt nog op 10 voedingen per dag (met nacht erbij) hoor! en nu met bijna 5 maanden ook nog op 7 soms 8 voedingen!!!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

Hier ook.

Pas sinds 3 weken is er een beetje een regelmaat in gekomen.

8 uur,
    11 uur
    12.30
    16.00
    18.30
    5 uur

12. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ieder kindje is weer anders.
    en 6 is helemaal niet te veel.
    mijn zoontje ging met 4 maanden naar 5 voedingen en daar heeft hij genoeg aan. me collega haar dochter die zat op die leeftijd op 6 voedingen.
    dus ieder kind is anders.
    ik overleg vaak me het cb of hij met een voeding minder kan en wanneer ik begin met bijvoeden etc

13. fafje

fafje Niet meer actief

ja trouwens een vriendin van mij haar dochter is bijna 6 mnd...en drinkt er ook nog 7/8...langste wat ze er tussen laat is 1x 5 uur....voor de rest om de 3/3,5 uur

@mari, maar ik geloof als je gaat bijvoeden, dat de melkvoedingen nog gelijk blijven hoor...pas als je kindje echt maaltijden gaat eten kan je wat laten vallen, of laat je kindje dat vallen...in he begin is het nog BIJvoeding...eten ze nog heel wienig

14. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    @TS, 6 voedingen is normaal hoor.. Al heeft je kindje behoefte aan 8 voedingen, lekker boeiend! Ze geven vanzelf wel aan als ze genoeg hebben.

Wij zitten op werkdagen op 4-5 voedingen, als ik thuis ben kunnen het er zo 7-8 zijn.:D

15. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Miriam zit op 5 tot 6 voedingen per dag, en groeit prachtig door, dus laat je maar niet gek maken ;)

16. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Ik zit op 7 a 8 voedingen op een dag. Ik vind 6 dus juist weinig. Dat krijg ik echt niet voor elkaar helaas. Ook nog steeds avond- en nachtvoedingen.

17. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Hier zaten we al vrij snel op 6 voedingen. Nu sinds paar dagen 5 voedingen. Volgens CB was haar groei prima, maar niet geweldig, 110 gram per week. Bij mijn oudste dochter moesten ze nog tussen 100 en 150 gram per week aankomen, nu ineens 200 gram per week. Zolang ze tevreden is en redelijk blijft aankomen vind ik het prima.

Deel Deze Pagina