vaak hoofdpijn en vlekken voor de ogen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sampie1986, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    hallo ik heb een vraagje, nu heb ik vaak de laatste tijd hoofdpijn en vlekken voor de ogen ik wete niet wat het is en waar het aan ligt maar het is echt irritant weet iemand wat dit kan zijn?

groetjes samantha

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Heb ik ook ineens. Gisteren had ik ineens heel veel vlekken voor mijn ogen en ik kon niet eens meer iets lezen. Smiddags hoofdpijn! Gek he? Valt me de laatste tijd ook vaker op. Snap niet wat het zou kunnen zijn.

3. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    ja precies dat heb ik dus ook kan je niet eens meer lezen of niks ik vind het ook heel raar en krijg het steeds vaker

4. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    hallo,

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook gehad, zelf nog erger, op den duur had ik geen zicht meer. Mijn spraakgedeelte viel weg, en in mijn handen had ik geen gevoel meer. Dat is een vorm van migraine aanval.
    Als ik mijn ogen dicht deed, rustte, beetje sliep, dan ging het voorbij, maar achteraf had ik dan wel de hoofdpijn.

De eerste x dat ik het kreeg, is wel even verschieten hoor.
    De dokter is er dan bijgekomen, maar kon mij helaas niets geven.
    Het begon eerst allemaal met de zwarte vlekken.

Hoop dat ik deze zwangerschap gespaard van blijf.

Liefs Lentel

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik had het de vorige zwangerschap ook, vlekken en enorme hoofdpijn. bij mij kwam het door mijn bloeddruk die vrij hoog was

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    wel in de gaten houden dames. Als je inderdaad hoge bloeddruk erbij hebt zou dit een teken van zwangerschapsvergiftiging kunnen zijn... Als het aanhoudt zou ik zeker even je vk bellen. Zij kan dan kijken of je ook eiwit in je urine hebt bijvoorbeeld.
    Ik had namelijk ook verleden week hoge bloeddruk en moest hen zeker direct bellen als ik er hoofdpijn en vlekken voor mijn ogen bij zou krijgen. Ook een strak gevoel onder je borsten moet je dan in de gaten houden. Begrijp me niet verkeerd, ik wil jullie niet bang maken hoor, maar wees alert!

7. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    woensdag moet ik weer voor controle dan zal ik het zeker ff melden bedankt voor jullie reacties

8. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Na de geboorte van mijn zoontje (geboren met 31 weken na HELLP syndroom/ pre eclampsie) heb ik deze aanvallen gekregen. Het is idd migraine, ik heb hiervoor medicijnen gekregen maar rust en ogen sluiten is toch wel de beste remedi, zou het wel even tijdens je controle voorleggen!

9. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb sinds een aantal weken om de paar dagen migraine aanvallen. Voor de zwangerschap had ik dat ook wel eens in het verleden, maar sinds de zwangerschap is het in alle hevigheid teruggekomen. Gisteren nog heb ik de hele dag in een donkere kamer op mijn rug gelegen, tot niets in staat. Het is vreselijk, maar je moet er gewoon doorheen. Ik denk dat de oorzaak van deze migraine de zwangerschapshormonen zijn. Gewone paracetamol helpt niets helaas en migraine medicijnen mogen niet geslikt worden. Wel heb ik een soort opiumpreparaat gekregen, dat de pijn verdoofd en wat niet schadelijk is voor de baby. De scherpe kantjes worden dan weggenomen.

Liz01

10. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    heb ik vorige zw ook gehad, was migraine aanval

Deel Deze Pagina