Hoi, Bij Sophie komen nu twee tandjes door,ze zijn al zichtbaar onder tussen...nu trekt ze regelmatig aan haar oortjes en is erg prikkelbaar ( is ook weer haar sprongetje nu ) het so echt Sophietje lacht Sophietje huilt,ze heeft ook poepluiers die zuur ruiken...komt het door de tandjes of is het een oorontsteking? Verder eet en drinkt ze goed en heeft tot nu toe en geen koorts. Wat denken jullie? Groetjes,
Volgens mij kan je n oorontsteking 'ruiken' aan t oortje.. Klinkt misschien ranzig maar dit heb ik wel vaker gehoord. Zelf denk ik dat t idd met de tandjes te maken heeft.
tandjes denk ik... Ons ventje had dat dus ook, was echt 2 weken overdag een beetje chag (wilde alleen maar geenterntaint worden) kon echt niet zelf spelen en slapen overdag deed hij toen ook niet meer, poepluiers inderdaad (normaal 1 , met tanden ongeveer 3x pdag en lekker zuur idd) Ik was naar de HA gegaan omdat hij toen ook zo hard aan ze oren zat te plukken (ik d8 dus oorontsteking) oortjes zagen er prima uit...! paar daagjes later kwam zijn tandje door....!daarna geen gepluk meer aan ze oren! dus ik denk dat ze kleine meid ook tandjes krijgt, kan wel dus 2 weekjes duren voordat er 1 puntje in beeld komt...!voel je iets aan hettandvlees?
Als er tandjes doorkomen geeft dat spanning op het kaakje, omdat het oortje hier dicht bij ligt kan die pijn heel makkelijk uitstralen. Ik denk dan ook dat het door de tandjes komt. Een uitwendige oorontsteking kan je vaak ruiken, het oortje ruikt dan een beetje muffig. Een middenoorontsteking ruik je eigenlijk niet, wanneer dit het geval is is je kindje ook neusverkouden..
nou dat je een oorontsteking kan ruiken is niet waar, mijn zoontje heeft net zijn tweede antibioticakuur af, en wij konden niets ruiken . de enige manier om daar achter te komen is even een arts er naar laten kijken. dat een kindje aan zijn oor trekt, kan inderdaad met tandjes te maken hebben, of dat ie moe is of inderdaad een oorontsteking (hoeft ook niet altijd met koorts gepaard te gaan trouwens) zou je kindje gewoon even goed in de gaten houden, en als je het niet vertrouwd is een ritje naar de arts natuurlijk zo gemaakt.
oke nou ik weet niet precies wat voor ontsteking mijn zoontje had, maar zijn trommelvlies was rood, dus of dat inwendig was of uitwendig, geen idee. hij had er wel last van. het begon dat hij humeurig werd, tot echt een drama, dat hij niks meer wou, alleen huilen.
Agos dat is zo sneu, dat is dan een middenoorontsteking geweest en die ruik je inderdaad niet. Hoe gaat het nu?