Op je 36e nog voor een derde kindje gaan

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mari83, 30 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Ik vind dat niet te oud, maar dat komt omdat ik meer denk aan hoe de maatschappij in elkaar zit dan aan de biologie. Mensen die na hun veertigste aan een eerste kind beginnen, ik zal ze niet veroordelen, maar dat zou ik niet meer doen en trouwens ook een tweede of derde niet. Volgens mij zijn de risico's als je in de dertig bent toch nog niet zo heel groot?
     
  2. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.629
    589
    113
    Hier zitten we met een zelfde soort dilemma, ik ben nu net 36 en zou graag nog een derde willen, man twijfelt er nog erg over dus een kindje gaat er niet meer komen voor mijn 37e. Ik twijfel daardoor ook wel eens, maar aan de andere kant, de wens zit te diep om het daarvoor te laten. Bovendien, mijn oma was 43 toen ze mijn vader kreeg, dat was in die tijd ook nog heel normaal, dus eigenlijk vind ik alles onder de 40 wel meevallen. Maar ik zou zelf niet op mijn 40e een derde willen; het is echt de komende twee jaar en anders mocht het niet zo zijn.
     
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.373
    113
    Ik vind het niet te oud. Ik ben zelf 4 keer zwanger geweest, laatste keer was ik ook 38.
    Het ging niet lastiger om zwanger te raken. En de gezondheidsrisico's, tja mijn gynaecoloog zei dat het tegenwoordig helemaal niet gek meer is om boven de 35 nog zwanger te raken.

    Kijk naar je eigen situatie. Het leeftijdsverschil vind ik niet te groot hoor.
    Maar misschien kan je het er met je man over hebben, dat je nog niet zwanger bent, het nog 9 maanden duurt voordat de kleine geboren wordt, dus nog tijd om alles rustig te krijgen?
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.398
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik moest ook per se nog heel veel van de wereld zien, ook zo iets :D
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.398
    5.494
    113
    Vrouw
    #45 Zoe123, 19 nov 2018
    Laatst bewerkt: 19 nov 2018
    @mari83
    Te oud? Echt niet..
    Hier 33 bij de oudste, 37 bij de middelste en 38 bij de jongste.
    Niet eerder aan kinderen begonnen omdat ik eigenlijk nooit een vriend had, en toen ik die wel kreeg,
    wij heerlijk zijn gaan reizen. Met 32 bedacht dat als we een kinderwens hadden, er toch stappen moesten komen..
    Wel werd ik al zwanger als ex alleen al naar mij keek. Dus dat ging voorspoedig.

    Verder hangt het er ook enorm van af wat je perceptie van “oud” zijn is. Voor mij is je eerste kind met 25 juist vreselijk jong, had er serieus echt niet aan moeten denken... ik was net een beetje aan het werk, reizen, stappen, geen verantwoordelijkheid.
    Muv 1 vriendin kregen al mijn vriendinnen (bouwjaar 1973) hun 1e kind (allemaal dochters trouwens) in op hun 33e.
    Het is echt hoe je in het leven staat.
    En, als straks je jongste ook naar school gaat, dan heb je overdag rust thuis.
    Kan je veel makkelijker ook even een dutje doen als baby slaapt.
    En je hebt 2 kindjes die al redelijk zelfstandig zijn. Hier zat er 14 maanden tussen nr2 en 3.
    Dat was toch best vermoeiend...
     
    Maiasaurus vindt dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.250
    113
    Mijn moeder was 39 toen ze haar 6e kreeg.
    Mijn tante was 41 toen ze haar eerste kreeg.

    Nee, ik vind het niet te oud hoor. Als je hart nog wil, en je lichaam werkt mee: doen!
     
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik was 23 (bijna 24) bij de eerste en 31 (bijna 32) bij de tweede. Toen ik nog "jong" was had ik altijd in mijn hoofd dat 30 echt de grens was dat vond ik toen echt oud om nog moeder te worden (en sneu voor een kind zo een oude moeder, nu lachwekkend hoe dom dat idee was :roflmao:).
    Nu ben ik 34 en weet ik dat die mening echt nergens op sloeg want ik voel me nu absoluut ook echt nog niet oud en denk ook niet dat ik me dat de komende 10 jaar wel zal gaan voelen. Lichamelijk kan ik nu nog exact hetzelfde aan als toen ik 23 was en ik denk dat ik geestelijk zelfs veel meer aankan dan toen en nu een leukere meer relaxte moeder ben als bij de eerste toen ik wel nog jong was. Als ik nu een leeftijdsgrens moet roepen voor wat te oud is ga ik denk ik denken aan 45+ maar ook dat is eigenlijk nergens op gebaseerd en alleen maar een getal.
    Dus als antwoord op je vraag, ik vind 36 absoluut niet te oud voor een 3e.
     
    Posh vindt dit leuk.
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Mijn moeder was 32 toen ze mij kreeg en ik heb dat echt nooit zo ervaren. En heb echt geen hippe moeder ofzo die er jaren jonger uit zag. Mijn moeder was wel 1 van de oudste moeders van mijn klas op de basisschool vandaar dat ik toen ik jong was altijd had bedacht dat mijn grens op 30 zou liggen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.713
    32.574
    113
    Mijn vader was 37 bij mij en 39 bij mijn zusje en hebben dat ook nooit zo ervaren. Mijn moeder was 30 en 32.
     
    Zoe123 en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. Posh

    Posh Niet meer actief

    Kan prima toch!
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.398
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat mijn kinderen het zoals jij ervaren, nu en later :thumup:
    Mijn moeder was ook 32 toen ik geboren werd. Een hele actieve vrouw, ook op latere leeftijd.

    En verder...Ik zit niet achter de geraniums, verf mijn haar heel blond, zit regelmatig in de kroeg en meestal schatten mensen mij achter in de 30. Zo ingewikkeld is het niet :D
     

Deel Deze Pagina