wanneer en hoeveel beweging van de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marit123, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    hallo mede-zwangeren,

Een vraagje van een onzekere zwangere: ik ben nu bijna 20 weken zwanger, en voel vanaf 15 weken kriebeltjes onderin mijn buik. Nu sinds een paar weken zijn dit af en toe plopjes. Ik ga er vanuit dat dit de baby is. Wanneer worden die plopjes duidelijker? En moet je bij 20 weken al elke dag iets voelen? Soms voel ik een hele dag niets.
    Ik heb eerder een missed abortion gehad en merk dat de angst dat er iets mis is zonder dat ik het merk nogal groot is.
    Wat zijn jullie ervaringen? Het is trouwens mij eerste kindje.

Groet, Marit

2. wolly

wolly Niet meer actief

Vanaf 15 weken voelde ik ook hele lichte plopjes en dan ook nog niet eens iedere dag en met 19 weken voelde ik de baby steeds duidelijker en werden het schopjes, ook van de buitenkant te voelen.
    Ik geloof dat je vanaf 28 weken je kindje iedere dag moet voelen.
    Ik zou me niet druk gaan maken en lekker genieten van keren dat je je kleintje voelt.
    Het kan ook zo zijn dat je de placenta aan de voorkant hebt liggen zodat je je kindje ook minder kan voelen op iets later.

Ik hoop dat je iets gerustgesteld bent.

Liefs wolly

3. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Ik voel mn kindje vanaf een week of 20 goed van de buitenkant,
    soms voel ik haar heel weinig (vooral als ik druk bezig ben de hele dag)
    Meestal als ik ga liggen gaat zij schoppen ;)
    En het is niet raar als je het nog niet elke dag voelt hoor, dat is bij iedereen verschillend, Ik zou me niet te druk maken ;)

4. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Sinds 2 weken voel ik nu schopjes en zie ik ze ook vooral als ik s avonds op bed lig en dan leg ik de afstands beding op mijn buik en dan zie je die helemaal dansen, pas duwde me kindje met een schopje de afstandsbeding er zo af is het dan ook zo dat als je baby veel schopt dat het een druk kindje word? want soms van 7 uur s,avonds tot 8 uur is het bezig met keren en schoppen liefs

5. Niet meer actief

ik voel mijn kindje al een week lang iedere dag. Het is echt een superactief kindje, die ik echt heel duidelijk kan voelen. Mijn man kan het helaas nog niet voelen van buiten.
    Vooral 's ochtends en 's avonds dan beweegt de kleine heel erg veel...

6. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    s.ochtends heb ik altijd een ei haha komt omdat me baby nog ligt te slapen denk ik en dan slaapt ie denk ik e hele dag lekker en dan als ik s,avonds op bed lig dan lig ik te buikdansen zonder wat te doen en af en toe zie je een uitsteeksel en een schop echt niet normaal me vriend moet er gewoon om lachen liefs

Deel Deze Pagina