ik maak me weer eens druk (baby cavias)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimmetjuh1981, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    ik zit weer eens in de rats
    ik heb een nestje baby cavias
    we wilde ze vandaag naar buiten gaan doen in het buitenhok want al die beestjes in de kooi binnen is een plas festijn zo snel als dat gaat kwa viezigheid in de kooi
    nu wilde ik een kleintje aan de buurvrouw laten zien en pakte er eigenlijk zonder erbij na te denken een uit de kooi
    maar ik heb zon droge handen dat ze gewoon open springen
    nu vraag ik me af omdat ze toch door hun eigen viezigheid lopen of dit kwaad kan
    ik heb wel gelijk goed mn handen gewassen en met alcohol af gedaan omdat ik zag dat mn hand open gesprongen was
    maar nu zit ik toch aardig in de rats
    weten jullie of dit kwaad kan?
    alvast bedankt liefs kim

2. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,
    Volgens mij niet hoor, je hebt je handen goed gewassen geef je zelf al aan. Waar je mss mee rekening moet houden (alhoewel ik dit niet zeker weet) is of je bent ingeënt tegen hepatitus (maar weet niet of je dat van cavia's kunt krijgen?) maar ja je bent niet gebeten/gekrabt, toch?

Ikzelf heb 2 katten en word soms ook wel eens gekrabt, ik zorg dan altijd dat ik meteen mijn handen goed schoon maak.

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Maakt volgens mij niet zoveel uit. Maar zou als ik jou was wel even nagaan of je nog tegen Hepatits gevaccineerd bent. Want dat kun je overal van krijgen. Hoe oud ben je? En weet je of je de afgelopen 15jr een keer gevaccineerd bent?

Verder zou ik me er niet druk om maken. Als dat echt kwaad zou kunnen zou de vlk je daar wel voor waarschuwen.

4. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    oke bedankt toch weer beetje gerustgesteld
    die hepatitus prik heb ik ooit wel gehad maar is al een poos geleden
    zal morgen anders de verlos wel even bellen of dat nodig is
    ben overal zo voorzichtig in (soms te voorzichtig) en hier denk ik weer niet bij na
    normaal als ik ze pak doe ik een handschoentje aan
    liefs kim

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

daar zou ik zelf nooit bij stilstaan, ook niet omdat de vlos zegt dat alleen katten gevaarlijk kunnen zijn...?

6. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Denk ook niet egt dat het kwaad kan, zoals je zegt heb je daarna je handen al goed gewassen en dergelijke.. Als je et togg niet vertrouwd of iets, kan je altijd even de VKpraktijk of huisartsenparktijk bellen om het te vragen.. Dan weet je ook gelijk hoe of wat..

Deel Deze Pagina