Hallo, ik ben inmiddels 19 weken zwanger. Daarvan al 16 misselijk geweest. En inmiddels is dat nog steeds niet over. Net weer voor de 3e achtereenvolgende dag overgegeven... Soms denk ik dat het wel beter wordt, maar het duurt ook wel heel lang... Ik kan nog steeds niet normaal avondeten ruiken/eten (gekookte aardappels groente vlees). Ik wil zo graag gezond eten voor de kleine maar ben inmiddels bijna op de helft vd zwangerschap en de misselijkheid, misschien minder maar toch, blijft aanwezig... De VK wees mij er dinsdag op dat ik daar bestg medicijnen voor zou kunnen slikken. Dat dat niet hoeft maar ook niet erg is om het wel te doen. Ik hoop nog steeds op beterschap maar idd... het duurt wel lang. Wie van jullie heeft ervaring met zulke medicijnen? Wat zouden jullie doen in mijn geval of is er iemand die in het zelfde schuitje zit misschien?
Vervelend joh dat je je al die tijd zo misselijk voelt, ik ben ook af en toe nog wel is misselijk maar lang niet zo erg. Hoef dus ook geen medicijnen te nemen.. Maar als ik jou was zou ik de medicijnen gewoon proberen! Straks ben je nog eens 20 weken misselijk, je mag ook wel een beetje aan jezelf denken toch? Als jij beter in je vel zit voelt je kindje zich ook beter lijkt me! En schadelijk voor je beebje is het niet, aangezien je vk het ook zegt + dan kan je misschien weer wat beter eten en dat is ook goed voor je beebje
hoi, ik heb ook die medicijnen geslikt, 3 weken lang en het hielp me goed om weer aan te sterken, ik heb emesafene gehad en het kan geen kwaad tijdens de zwangerschap. heel veel sterkte en hopelijk helpen de medicijnen (als je ze gaat slikken) je goed
Mijn ervaring met emesafene is dat ik er iets minder vaak door hoefde over te geven, maar nog steeds erg vaak en ik bleef ook misselijk, dus had er niet zo veel aan. Zal per persoon wel verschillen vermoed ik.
In het begin van emesafene kun je er wel duf van worden, daar moet je dus wel rekening mee houden (auto-rijden enz.).
verschilt inderdaad per persoon maar er zijn meerdere soorten en bij de een helpt het wel en de ander heeft een ander soort medicatie nodig.
Ik ben inmiddels 23 weken zwanger en vanaf week 6 elke dag misselijk de hele dag door in mindere en in ergere mate. Heb eerst emesefene gebruikt, maar dat hielp niks nu heb ik primperan en dat helpt wel tegen het spugen, maar de misselijkheid bllijft en 's ochtends spuug ik nog wel is als ik uit bed kom, maar gelukkig niet dagelijks meer. Ik ga er ook maar van uit dat het de hele zwangerschap gaat duren dan kan het alleen maar meevallen, dus ik zou als ik jou was medicijnen proberen misschien helpt het jou wel en het kan geen kwaad.
ik heb nergens last van maar geen voeding goed binnekrijgen door overgeven lijkt me ook niet goed naast het feit dat als de medicijnen werken je natuurlijk heel wat rust hebt ..
Wat vervelend zeg!! Ik heb geen ervaring met die medicijnen, maar ik zou je huisarts gewoon eens vragen. Als je je hele zwangerschap zo door moet, dan is dat ook niet wat! Je kunt het altijd proberen, werkt het niet, stop je er toch weer mee?
IK ben met beide zwangerschappen tot na de 20 weken misselijk geweest. Bij mijn zoontje kreeg ik eerst emesafene, deed helemaal niets. Toen van de gyn metoclopramide (primparan) gehad, wat een opluchting was dat! Ik was nog wel misselijk op tijden, maar het braken stopte!
vervelend dat je er nog steeds last van hebt, helaas ken ik het misselijkheidsgevoel ook. IK heb eerst emesafene gehad maar dat hielp niet. Ik was toen 7 weken. Nu heb ik sinds 1,5 week metoclopramide gekregen en dat heeft voor mij echt wonderen gedaan. Ik neem het in wanneer ik mij slecht voel en dat is met name vlak voor het avond eten. Ik begin nu weer een beetje mens te worden. kan veel beter eten en drinken. En ik merk dat ik nu ook pas een beetje kan genieten van de zwangerschap. Advies is dus vooral doen! Denk echt aan jezelf. Heeft uiteindelijk ook weer werking op de kleine! Sterkte en hopelijk op een goede tweede helft van je zwangerschap!
Hier helpt emesafene gelukkig wel! Het is geen wondermiddel, maar verlicht absoluut Heb het mijn hele 1e zwangerschap geslikt, en ook nu weer. Simpelweg omdat ik anders de hele dag door aan het overgeven ben en niet kan functioneren. Emesafene is bewezen onschadelijk voor je kindje, voor mij een belangrijke pré!
Ben wel benieuwd wat je gaat doen vind het eigenlijk wel raar dat er nu pas over medicatie wordt gesproken. Redelijk laat. Medicijnen tegen zwangerschapsmisselijkheid werken veel beter als je ze tijdig neemt en goed gehydrateerd bent. Ik zou ze wel proberen, niet dat het enige garantie geeft. De werking is helaas niet 100%, maar misschien hoor jij bij de groep waarbij het wel effect heeft!
Ik heb ook emesafene gehad, moest er iets minder van overgeven maar de misselijkheid bleef sterk aanwezig. En ik werd er zo ontzettend suf van! Nu iets anders geprobeerd maar dat doet ook niets. Ze hebben het er al over gehad om me op te nemen in het ziekenhuis. Maar gelukkig ben ik (nog) niet aan het uitdrogen, dus ik mag nog thuis blijven. Als ik ga uitdrogen word ik sowieso opgenomen, en als ik nu aangeef dat ik de misselijkheid niet meer trek mag ik ook opgenomen worden. Hopelijk is het allemaal niet nodig!
Ik ben nu ruim 9 weken zwanger en goed misselijk. Ik heb sinds vrijdag emefasene geslikt en ben vandaag voor het eerst niet kotsend opgestaan. Het helpt echt de scherpe kantjes van de misselijkheid/ het braken af te halen. Het is niet schadelijk voor de beeb en het is toch ook fijn om iets binnen te krijgen en te houden. Ik zeg doen Succes