Hoi Allemaal, Ik heb een vraag over het slapen op je rug. Ik heb namelijk gehoord dat het niet zo goed is om op je rug te slapen. Nu slaap ik niet in op mijn rug. Meestal op mijn zij of buik. Maar als ik dan wakker word lig ik heel vaak op mijn buik. Is dat erg? Groetjes Mariska
de gyn van een vriendin had tegen haar gezegd dat ze niet op haar rug mocht slapen omdat het beebje anders te weinig bloedtoevoer zou KUNNEN krijgen... het is ook wel zo dat ze placenta vooraan had liggen, weet niet of dat er iets mee te maken heeft ?! ik heb ook placenta vooraan liggen, en slaap nu steeds op mijn zij... met een voedingskussen. ik heb 4 feb afspraak bij mijn gyn en dan ga ik eens vragen of het klopt wat er gezegd wordt over op de rug slapen Groetjes Evita
bedoel je dat je wakker word op je rug ipv je buik? ik heb er niet van gehoord. je draait in je slaap altijd daar heb je geen controle over. Daarom lijkt het me ook niet schadelijk, want ook al zou je op je zij gaan slapen expres lig je in de ncht misschien wel op de rug. Hoorde wel dat er een adertje klem kan komen te liggen als je op je rug ligt bedoel je dat? Dat kan vervelend zijn niet schadelijk. Moet je dan gewoon keren ps heb je gemaild
hier staat iets over rugslapen: http://www.nutriciakindervoeding.nl/Zwa ... +weken.htm wie weet heb je er wat aan.
dit is tegenwoordig een welles nietis discussie die op dit forum al regelmatig gevoerd is. ik zal herhalen wat de yogalerasers ons toevallig afgelopen woensdag verteld heeft. je kan gewoon slapen op je rug. tegenwoordig doen er allerlei verhalen de ronde dat het slecht zou zijn. dat komt omdat er in je rug een holle ader zit die dichtgedrukt kan! met de nadruk op kan worden. ik zelf denk dat het allemaal wel los loopt. ik lig bijna altijd op mijn rug slaap bijna alrijd op mijn rug.en dit is mijn derde zwangerschap. als ik niet goed lig dan geeft mijn lichaam dat echt wel aan. en dat kan evengoed zijn als ik op mijn zij lig. dan ga je vanzelf anders liggen. maar zoals gezegd het is een welles nietis discussie die hier al vaker gevoerd is dus als je geintereseerd bent dan kan je ff wat dieper graven in de site.
Als die ader waar Yinte het over had, dicht gedrukt wordt doordat je op je rug ligt, dan merk je dat snel genoeg! Je wordt dan duizelig enzo en dat gaat over zodra je op je zij draait of overeind komt. Overigens is dat een ader bij jou en niet bij je kindje. Toch kriebelt het bij mij bij dit soort vragen. Waar komen die verhalen vandaan? Wie verzint zoiets? En waar is ons gezonde verstand?!?!
Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Het is prettig om te weten dat het weinig kwaad kan voor de baby. Dat is het belangrijkste voor mij. Ik kan namelijk niet voelen wij hij/zij voelt. Voor mezelf kan het wel lastig zijn, maar dat kan ik voelen. Ik ben in ieder geval wel gerustgesteld. Groetjes Mariska
In je rug? Heeft je yogajuf je dat verteld? Je hebt twee holle aders; 1 boven je hart die het bloed vanuit je bovenlichaam terugpompt naar je hart en 1 onder je hart, die ervoor zorgt dat het bloed uit de onderste delen van je lichaam terug wordt gepompt naar je hart. Je kan gerust op je rug liggen; er wordt niks "afgekneld", maar omdat je zwaarder bent en er zoveel meer bloed wordt rondgepompt, kan je gewoon last krijgen van je ademhaling. Je kan benauwd en duizelig worden. Ik lig graag op mijn rug als ik ga slapen, maar als ik in slaap val, ga ik eerst hardnekkig snurken, wat ik overigens niet merk en vervolgens word ik vanzelf wakker, omdat ik bijna stik! Maar als je daar geen last van hebt, is er geen reden om niet meer op je rug te liggen.
ik kan alleen maar op mn rug slapen als ik te lang op mn zij lig krijg ik buikpijn.zal blij zijn als ik weer op mn zij kan liggen,op je rug ligt ook voor geen meter.
ik krijg het benauwd als ik op mijn rug lig, dus misschien dat je lichaam het aangeeft wat het beste is? Is bij een ieder verschillend denk k
Tijdens de vorige zwangerschap terwijl ik bij de VK was, ik was toen 24 weken, gebeurde dat dus wel! Ik lag daar op de onderzoekstafel en zij luisterde naar de hartslag van de klein en die zakte dus mooi ineens weg naar de 80. Voor de zekerheid werd ik doorgestuurd naar t z.h voor een ctg, daar was alles verder in orde. De VK gaf dus ook die uitleg. Door het gewicht wordt er idd een ader van de moeder dichtgedrukt(kan dus he, niet perse) maar daardoor merkt de baby dus wel degelijk wat! Was dus vanaf die dag panisch om op mijn rug te liggen