Kraampakket ontvangen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb vandaag mijn kraampakket ontvangen. Ziet er wel een beetje eng uit allemaal. Er zat een boekje bij van Beatrijs Smulders, veilig bevallen. Als je dat leest zakt de moed je echt in de schoenen. Wie heeft het ook gelezen en wat vond je ervan?

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb dat boekje niet,maar toen ik het kraampakket zag schrok ik ook wel een beetje en vind het soms wel een beetje eng als ik er aandenk.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij heb ik dat boekje ook ergens en inderdaad niet bemoedigend. Ik had het idee dat het ideeen uit het jaar nul waren en ik lees het dan ook niet!

4. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik heb afgelopen vrijdag mijn kraampakket ontvangen van menzis, hier zaten geen boekjes in, wel kraamverband 3 pakken!. navelklemmetjes, onderleggers zeiltjes 12 stuks, martrasbeschermer, steriele gaasjes, flesje alcohol, handzeep, zeepgel. en als extra zat er een badcape en een knuffeltje in, de spullen zitten allemaal in een opbergbox ziet er allemaal netjes uit.

patricia :)

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nou ja het boekje is wel goed geschreven hoor, maar iets te realistisch naar mijn zin zeg maar. Als je het zou lezen voordat je zwanger wil raken nou dan hoeft het denk ik al niet meer. Mijn man is het nu aan het lezen, ben benieuwd hoe hij reageert.

6. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb het boek ook en ik moet zeggen dat ik het een heel goed en duidelijk boek is. Al moet ik erbij zeggen dat ik totaal geen angst heb voor de bevalling. Ik lees liever een duidelijk en realistisch boek dan een vaag boek waar je uiteindelijk weinig aan hebt.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb het ook gekregen in mijn kraampakket en vond het ook een goed duidelijk boek!

8. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik ben er in bezig en vind het tot nu toe ook een duidelijk boek. Bevallen is nou eenmaal een flinke klus en ik vind het prettig om vantevoren te weten wat me te wachten staat. Al is het natuurlijk voor iedereen weer anders :)

Kraampakket heb ik nog niet, moet ik zelf kopen :(

9. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik heb dat boekje er ook niet bij zitten.
    Maar toen ik de rest van de spullen zag :confused:
    Ik schrok er ook van! ziet er best eng uit allemaal, wat een bloedbad moet dat gaan worden. :(

Heb er nog niet weer naar gekeken! morgen komt de kraamhulp op intakegesprek, dan zullen we de doos wel weer te voorschijn moeten halen ;)

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Die beatrijs Smulders is toch die oer verloskundige? De krachten van de vrouw bla bla. Vooral geen pijnbestrijding. Ik zou die niet eens lezen. Echt zo niet mijn ding.

Dat kraampakket is idd wel bizar heh. Ik heb die verbanden maar mooi laten zitten en verder heel kort in die doos gekeken en hem weer weggezet 8) . Hoe bedoel je je kop inhet zand steken.haha

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    en dan zat er om het op te leuken boven in de doos een knuffel maar onder het kartonnetje al die verbanden, als je inderdaad het boekje alleen nog maar bekijkt wordt je niet vrolijk maar het is denk ik wel reeel ze kunnen moeilijk schrijven je voelt niks en het doet geen pijn, het kan beter achteraf meevallen dan tegen.

12. Marja79

Marja79 Lid

22 sep 2006
    14
    0
    0
    ik heb het pakket een paar weken geleden aangevraagd. weten jullie hoe lang het duurt voordat je hem krijgt? ik zit bij Trias.

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Haha cynthia daar heb je gelijk in. Ik ben ook helemaal niet bang voor de bevalling ofzo, het hoort er nu eenmaal bij.

Maar de boeken die ik tot nu toe gelezen heb geven een beetje aan hoe je het zo comfortabel mogelijk voor jezelf kunt maken (zover dat mogelijk is dan) terwijl dit boek alleen maar allemaal van dat psychische gelul (sorry voor mijn taalgebruik) erin heeft over dat we toch eigenlijk hetzelfde zijn als een paard en weet ik allemaal wat niet nog meer.

En allerlei onmogelijke bevalposities staan er ook in, zoals op je hurken gaan zitten zonder hulp (dat lukt me nu al niet met die dikke buik). Maar goed ik zal het boekje wel verkeerd interpreteren ofzo.

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb van de week ook mijn kraampaket gekregen van het VGZ. een erg mooi en groot paket in een leuke kist. er zat een knal groene luiertas bij dus die hoeven we nu niet meer te kopen.

Maar ben wel erg benieuwd naar HET boek

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nou van ons was een cz pakket en alleen een knuffel in een gewone doos dus geen andere leuke extra's (betaal toch genoeg per maand) zoals ik lees uit andere pakketten.
    Het boekje is meer een samenvatting op het grote boek veilig bevallen.
    Ze hadder er overgens wel een loep of lees bril bij kunnen leveren want de letters zijn extreem klein.

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    bij hoeveel weken ontvang je je kraam paket eigenlijk?

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik bij 27 1/2 week via de cz-groep

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006