Beste verloskundige, Het is mijn moeder nu al een aantal keer opgevallen dat ik blauwe lippen heb. De eerste keer dat ze het zag, zaten we bij mijn ouders aan de keukentafel. Niks inspannends dus. Ik had het ook niet koud of iets dergelijks. Vandaag was het nadat ik een trap op was gelopen. Ik was toen wel wat kortademig. Die kortademigheid heb ik de laatste tijd sowieso erg snel. Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken?? Op de 17e heb ik een afspraak met mijn eigen vk gepland staan. Of moet ik zorgen dat ik eerder langs kan komen? Ik voel (en zie!!) de kleine flink bewegen, dus die lijkt zich wel te vermaken. Op de 20weken echo bleek hij ook iets voor te liggen qua groei, dus tot nu toe nog alles perfect. Ook mijn bloedwaardes zijn goed (ben nog nuchter geprikt op glucose, was 4.4) en mijn bloeddruk is elke keer 120/80. Alvast bedankt voor de reactie! Groetjes
Hoi nen, Als je lippen weer blauw worden kijk dan ook even naar je tong. En (klinkt misschien raar) maak een foto. Dan kan je verloskundige/gyn et zien.Ik wil je adviseren de afspraak te vervroegen en met je verloskundige te overleggen. Dat je benauwder word is normaal je reserve capaciteit in je longen verdwijnt, maar blauwe lippen krijgen is niet helemaal normaal. Imke
Hallo Imke, Bedankt voor deze snelle reactie. Ik zal maandag gelijk contact opnemen met mijn verloskundige en de volgende keer een foto maken als we het weer zien. Groetjes!