Beste Verloskundigen, Ik ben 10 weken zwanger van ons tweede kindje. We hebben een gezonde dochter van bijna 2 jaar. En we hebben 2 miskramen gehad. Nu kwam ik vanmorgen van bed en ging naar de wc en verloor toen behoorlijk wat bloed met kleine stolsels erin, dus jullie begrijpen vast wel de schrik zat er behoorlijk in hier. heb meteen om 8 uur het ziekenhuis gebeld en mocht om half 11 langskomen. Daar aangekomen meteen met de echo gekeken en met het kindje was gelukkig alles goed en groeide precies goed dus ik gelijk gerust, alleen zij de gyneacoloog meteen van dat mijn placenta voor mijn baarmoedermond zat en dat dat wel gevaarlijk kon zijn. dus ik meteen weer in de stress en heb nu eigenlijk geen idee wat me te wachten staat heb al even wat op internet gezocht alleen kom ik daar ook rare verhalen tegen. ik word alleen nu heel streng in de gaten gehouden. moet maandag over een week terug komen. Ik hoop dat 1 van jullie mij er wat meer uitleg over willen geven en mij een beetje gerust kunnen stellen over hoe en wat en wat ik kan verwachten en of het ook echt gevaarlijk kan zijn voor mij of zeker voor mijn ongeboren kindje. In ieder geval alvast bedankt. Groetjes
Hoihoi, Ik vind de uitspraak doen over de ligging van de placenta bij 10 wkn erg voorbarig. Er gebeurt nog zoveel! De baarmoeder gaat nog zoveel groeien. Pas als de placenta bij 32 wkn nog te laag of over de uitgang ligt gaan er plannen gemaakt worden om evt risico's te voorkomen. Imke