Help, ik lek!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 18 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hallo dames,
    Misschien een rare vraag maar sinds de zwangerschap heb meer last van afscheiding, en soms is mijn onderbroek echt nat :(
    Het is wel normale afscheiding.
    Ik heb gehoord dat je geen inlegkruisjes mag gebruiken tijdens je zwangerschap en dat deed ik dus ook niet, maar het is zo vervelend.
    Ik heb ook zoveel mogelijk katoen aan.
    Ik kan wel 3 x per dag mijn ondergoed verschonen.
    Kent iemand dit?
    Wie weet of dat waar is van die inlegkruisjes?
    Groetjes, Anita
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dat je meer afscheiding hebt is volgens mij normaal..ik heb het zelf met vlagen.
    Ik zou dat voor de zekerheid bij je vk checken.
    Dat van die inlegkruisjes heb ik niet eerder gehoord.....wel NA de bevalling.
    Het ademt niet goed...(dacht ik).

    Elmo
     
  3. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Door de inlegkruisjes gaat het meer broeien en ben je dus vatbaarder voor schimmelinfecties. het klopt dus wel wat ze erover zeggen...
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Je kan het toch HEEL regelmatig verschonen...
    Een natte onderbroek lijkt me nog erger eerlijk gezegd ;)
     
  5. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Zwangerschapsondergoed heeft een badstoflaagje wat wat meer afscheiding opneemt. Verder gebruik ik vaak wat dubbelgevouwen wc papier. Ik moet toch vaak naar de wc :( dus het word vaak zat verschoont.

    Marsja
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    als ik thuis ben verschoon ik gewoon een paar x extra mijn ondergoed, maar als ik ergens heen ga, doen ik soms wel effe een inlegkruisje in. Gewoon niet te vaak doen en 's nachts sowieso niet. Maar als ik lekker in de stad loop, heb ik liever niet in een keer zo'n natte plek, dan af en toe even een inlegkruisje gebruiken.
     
  7. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb ook wat meer last van afscheiding. Ik gebruik gewoon inlegkruisjes, alleen s'nachts niet. Ik verschoon ze regelmatig. In een natte onderbroek lopen vind ik niets.
     
  8. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik heb vanaf week 22 inlegkruisjes gebruikt tot aan het moment dat ik ben bevallen.
    Dit omdat ik regelmatig bloedingen had.
    Heb daarmee ook in het zh gelegen en nooit is mij iets gezegd dat het niet mag. Sterker nog ze boden het aan.
    Als je je regelmatig verfrist is er toch niets aan de hand denk ik.
     
  9. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, ik gebruik zelfs twee inlegkruisjes tegelijk,naast mekaar zeg maar :oops: :oops: maar verschoon dit meerdere malen per dag, loop geen halve dag met die dingen in.
    ik denk dat als je het vaak genoeg verschoont er niet veel aan de hand is.

    joyce
     
  10. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb gewoon een inlegkruisje in anders is mijn broek aan het einde van de dag ook door weekt.
    regelmatig verschonen en je hebt nergens last van.
    ik draag het meer van wege soms wat urine verlies.
    soms moet ik opeens zo nodig en dan bij het opstaan loopt er al wat druppels uit.
     
  11. Sinds ik zwanger ben zijn de inlegkruisjes niet aan te slepen hier en ik heb er echt totaal geen last van dat het gaat broeien, schimmelinfectie oid . Vind het zo'n vies idee om zonder inlegkruisje rond te lopen nu en het zal straks na de bevalling wel weer 'normaal'worden hoop ik dan maar .
     
  12. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik vind het eerder vies om zonder te lopen, soms voel ik het gewoon lopen en met een natte onderbroek rondopen zie ik niet zitten. Gewoon regelmatig verschonen, niets aan e hand!
     
  13. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    En als je 's nachts geen inlegkruisje in doet dan lucht je onderkant ook nog een flink aantal uren.

    Met een inlegkruisje (vaak verschoond) lijkt mij ook minder schimmelinfectie veroorzaken dan als je met een natte onderbroek blijft lopen. Daar komen veel eerder schimmels/bacterien bij dan in een inlegkruisje.

    Enuh, hoe dichter ik bij de uitgerekende datum kom hoe meer ik er last van heb (veel wateriger dan eerst).
     
  14. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier is het ook veel wateriger dan voor de zwangerschap en in het begin van de zwangerschap.
    het is niet de normale afscheiding die iedere vrouw normaal gesproken heeft zeg maar.
    soms denk ik weleens zal ik al een klein gaatje in mijn vliezen hebben, aangezien mijn buik aan de onderkant sinds een week veel slapper geworden is.
    klinkt raar, maar ik kan zeg maar zo weer mijn oude vetrandje vastpakken. :(

    ach morgen weer naar de vlos en dan maar even navragen.

    joyce
     
  15. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ik dacht bij Ruben ook dat de vliezen gebroken waren, maar bij onderzoek bleek het gewoon dat de afscheiding echt heel waterig was geworden. Nu heb ik daar minder last van.
     
  16. Niet meer actief

    oke, ik ga dus ook maar over op de inlegkruisjes, want dat is makkelijker verwisselen dan elke keer je ondergoed.
    bedankt voor de info
     
  17. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Op verzoek gesloten.

    Lotte
     

Deel Deze Pagina