ik zou iig laten berekenen wat je aan toeslagen van de belasting krijgt, want dat kan per maand een behoorlijk bedrag zijn. met jouw inkomen heb je als alleenstaande ouder recht op de toeslagen (zorg, huur, kindertoeslag, heffingskortingen) dat kan je per maand echt een paar 100 euro opleveren. ik had toen met mijn inkomen zo'n 450 euro per maand aan toeslagen. dus het is het echt waard om uit te zoeken. verder moet je voor je vaste lasten uitgaan van heb het nu even over gemiddelde begragen, gebaseerd op mijn toenmalige situatie, kan natuurlijk hoger of lager zijn) huur gemiddeld: 300 - 500 gwl gemiddeld: 150 zorgverz gem.: 120 tv/tel/internet gem: 50 verzekeringen gem: 50 mobiel gemiddeld: 50 dus qua vaste lasten ou je uit kunnen komen tussen de 750 a 950 per maand lasten : 750 a 950 boodsch: 300 totaal: 1050 a 1250 met je huidige inkomen + toeslagen zou het moeten lukken, zeker als je de boodschappen goed in de gaten houdt.
ja hoor je zou het wel kunnen redden als je een beetje oplet op wat je koopt (en ik denk niet dat jij iemand bent die onverantwoordelijk met haar budget om zou gaan) moet het lukken. je hebt recht op: huurtoeslag zorgtoeslag kinderbijslag kindertoeslag (is niet hetzelfde als kinderbijslag hoor) eventueel kinderopvangtoeslag kwijtschelding belastingen bijondere bijstand maar dat hangt af van de gemeente waarin je woont algemene heffingskorting meid kijk op recht op geld.nl je weet maar nooit wat je tegenkomt
ook agis e.d komen er nog bij:> Ik denk dat je het met dat bedrag makkelijk kan reden! en wat zijn sommige mensen brutaal pff.. Ze vraagt om advies en niet om afgekat te worden!
nou 50 euro voor een mobiel vind ik wel veel, zeg 30 euro. Ook 300 euro boodschappen vind ik veel. Wij hebben 200 per maand met zijn tweeen en redden het makkelijk. Verder nog de gemeentebelastingen (voor mij is dat volgens mij 74 euro per maand maar ik heb een koophuis.) Mijn auto kost verzekering: 16 euro per maand wegenbelasting 14 euro Ook wil je vast wel een vast bedrag sparen voor af onvoorziene dingen en moet je ook een budget incalculeren voor extras (anders kan je nooit naar de bioscoop of iets drinken op een terras bijvoorbeeld).
Gemeentelijke belastingen schelen overigens per gemeente, maar dat kun je vaak op de site van de gemeente terugvinden.
Rustig maar hoor. Wie ben jij om mij een vreselijk mens te noemen...you don't know nothing about me! Ik geef mijn mening op een forum over een twintiger die niet weet wat er bij komt kijken als je op jezelf gaat wonen en ja, dat vind ik een beetje vreemd. En dat ik vraag waar de vader in dit verhaal is, wie weet dat ze wil gaan samenwonen of alimentatie krijgt of whatever.
Maar dat is het juist, ze vroeg niet om je MENING, maar om tips en advies. Ooit gehoord van de uitspraak: als je niks leuks te zeggen hebt houd je je mond maar dicht?
Tsja, wat heb ik eigenlijk uberhaupt met alle mensen op dit forum te maken? En wat heb jij met mij te maken?
haha weeral een ruzie voor niets, misschien vraagt ze dit gewoon om zeker niets te vergeten. Want er zijn altijd dingen die je ahcteraf dan zegt, oh dat ben ik nu vergeten. ps: Peace
ach julie houdt aub je kop dicht, lees wel meer berichten van jou die ontzettend stom zijn. En wie ik ben om jou een vreselijk mens te vinden.. ik ben iemand die in ieder geval wel manieren vanuit huis heeft meegekregen en die weet dat je dat dit onzettend onbeschoft is van jou! en ik ben blij dat ik verder niks van jou afweet want als je je hier al zo misdraagt wil ik niet weten hoe dat in het echt zal moeten zijn. verder heeft ze niet om je mening gevraagd en dan mag je het vreemd vinden dat zij niet weet wat er allemaal bij komt kijken maar in mijn ogen is dat vrij normaal! Het is haar eerste kindje hoe zou ze precies moeten weten wat ze allemaal nodig heeft en wat dat ongeveer allemaal gaat kosten. en toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen had ik ook geen idee wat me te wachten stond..is dat zo gek? en als het zo was dat ze zou gaan samenwonen of wat dan ook dan had ze dat er ook wel bij vermeld. dus denk voortaan even beter na voordat je ook maar iets zegt!
nee het is juist andersom julia! jij maakt het hier onprettig door je "mening" te geven waaar niet eens om gevraagd werd, hoe je je mening uit kan ook echt niet. Je moet dan ook niet gek opkijken als je aangevallen wordt juffie. en ik mag een grote mond hebben ik ben geen klein kind meer! en een grote mond hebben wilt niet zeggen dat je geen goede opvoeding hebt genoten een grote mond hebben is meer voor jezelf opkomen. dus meid ik heb dan liever een grote mond dan dat ik het dichthou en niks durf te zeggen maaruh..AJUU he
hey meid trootst je ik weet ook niet even goed wat er allemaal bij komt kijken, ik heb de wens nog niet raak, zijn wel aan het sparen, woon ook inmiddels al samen met me vriend sinds april, wij sparen nu zelf 300 pm op voor een kleine, dit wordt als ik het geluk mag hebben na de geboorte 200 pm voor school enzo. En vanaf hier zie ik het verder wel, er zijn winkeltjes die hebben goedkope babyspulletjes, zoals action heeft vaka ook wel leuke kleding, dat bespaart ook wel veel, ondanks onze inkomen leven wij verder gewoon zuinig, enkel kwa de dieren niet. weet zeker dat alles goed komt en dat je het gaat redden, weet niet of er een vader in beeld is, maar misschien kan die ook een bvijdrage doen. Suc6 en geniet van je zwangerschap.
Wat een ontzettende nutteloze discussie is er nu weer aan de gang, daar heeft TS toch niets aan. Toen ik met mijn man ging samenwonen wisten we ook niet zo 1-2-3 wat er allemaal bij komt kijken. Dan kun je toch best even vragen... better save van sorry toch...
Denk ook wel dat je het hiermee redt, als je alle meubeltjes al hebt voor zowel jezelf als voor je kindje, dan heb je al heel wat hoor. Je moet nog rekening houden met de betalingen van je verwarming, water, je eventuele wagen, een dagmoeder mss? eventuele onverwachte doktersbezoekjes voor je kindje. Kleertjes en pampers, flesjes maar daarin kan je zo goedkoop of zo duur in gaan als je wil hé. Voor de rest es vragen aan het consultatieburo waar je nog moet op rekenen. En je ouders zullen je ook wel goede raad geven. Succes
gaat ie lekker dames Ik zou eens op marktplaats kijken voormeubeltjes, en hier op het forum word ook veel te koop aangeboden... Laat ik het zo stellen wij waren voor ons appartement incl gas water en licht, verzekeringen zo'n 780 euro per maand kwijt.. Ik hoop dat je er wat aan hebt. wel moet ik erbij vertellen dat wij een dure rekening hadden van het gas en elektrisiteit omdat onze vorige bewoner een dure was
de vloer (laminaat) bij de ikea is goed, mooi en goedkoop geloof 3 a 4 euro per vierkante meter. koelkast heb ik voor 75 euro van marktplaats af gehaald. Heel goed ding! Magnetron 25 euro ook van marktplaats. Was een koopje, dat ding was nog spiksplinter nieuw. De oude eigenaren hadden net een nieuwe gekocht toen ze hun keuken verbouwden en zich bedachten dat de magnetron daar ingebouwd was.. Als lamp heb ik in het grote gedeelte van mijn kamer(tja.. woon in 1 kamer) zo'n lange sliert met spotjes, daarmee bereik ik zowat mijn hele kamer. Ook bij ikea gehaald btw, heel goedkoop!