Hallo allemaal, Wat is nou precies ronde 1? Tel je dat vanaf de eerste 'ongesteldheid' vanaf dat je stopt met de pil? (wat dus eigenlijk je ontrekkingsbloeding is). Of is ronde 1 van je eerste echte menstruatie? (dus eigenlijk een maand na het stoppen van de pil). Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen haha. Want snap zelf die ronde 1 nou ook niet helemaal
Ik denk vanaf je eerste ongesteldheid/bloeding na de pil, je kunt in principe meteen bevrucht raken zodra je gestopt bent met de pil
Ja, dat dacht ik ook maar ik zie ook bij een hoop meiden staan: eerste menstruatie na ontrekkingsbloeding (ronde 1) Vandaar dat ik ging twijfelen
Nou sommigen doen nog met condoom om te kijken hoe de cyclus verloopt zonder pil maar nog niet voor t echie gaan! Anders vanaf ontrekkingsbloeding want je kan dan zwanger worden!
Ronde 1 is de eerste ronde dat je er 'echt' voor gaat. Er zijn ook meiden die eerst een paar maanden met condoom vrijen om hun cyclus te leren kennen en voor hun is ronde 1 dan de eerste ronde zonder condoom. Ik ben begonnen met tellen na mijn onttrekkingsbloeding.