Wat is nou ronde 1?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jomy, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hallo allemaal,

Wat is nou precies ronde 1? Tel je dat vanaf de eerste 'ongesteldheid' vanaf dat je stopt met de pil? (wat dus eigenlijk je ontrekkingsbloeding is). Of is ronde 1 van je eerste echte menstruatie? (dus eigenlijk een maand na het stoppen van de pil).

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen haha. Want snap zelf die ronde 1 nou ook niet helemaal :(

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik denk vanaf je eerste ongesteldheid/bloeding na de pil, je kunt in principe meteen bevrucht raken zodra je gestopt bent met de pil

3. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Vanaf het moment dat je zwanger kan worden en dat is na je ontrekkingsbloed...

4. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ja, dat dacht ik ook maar ik zie ook bij een hoop meiden staan: eerste menstruatie na ontrekkingsbloeding (ronde 1)

Vandaar dat ik ging twijfelen

5. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Nou sommigen doen nog met condoom om te kijken hoe de cyclus verloopt zonder pil maar nog niet voor t echie gaan!
    Anders vanaf ontrekkingsbloeding want je kan dan zwanger worden!

6. Jomy

Jomy Niet meer actief

Oké, thnx!

Dan zitten wij dus toch in ronde 2! :)

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ronde 1 is de eerste ronde dat je er 'echt' voor gaat. Er zijn ook meiden die eerst een paar maanden met condoom vrijen om hun cyclus te leren kennen en voor hun is ronde 1 dan de eerste ronde zonder condoom. Ik ben begonnen met tellen na mijn onttrekkingsbloeding.

Deel Deze Pagina