Op kamer zitten, hoeveel is acceptabel

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lexie74, 1 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Hihi, een bovenbuurvrouw... erg grappig ;)

Lexie74 vindt dit leuk.
  2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier ook hoor.
    Ze zit savonds wel even bij ons maar niet altijd.

Forceren heeft geen zin, dan wordt ze sagerijnig. Haha.

Wij wonen niet in NL dus geen lock down als wij het weekend er op uit willen dan wil zij ook niet mee. Ik forceer het wel en kies dan een korte activiteit. Afgelopen weekend was dat echt een flop. Ze heeft 2 uur zuur gekeken. Komende zondag wil ze uit haar zelf mee naar het strand om te suppen. Ben benieuwd...

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik volg zo nu en dan een serie met haar. Dan komt ze meteen naar de woonkamer zodra haar zusjes op bed liggen om serie te kijken!

Lexie74 vindt dit leuk.
  4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier ook iemand die de voorkeur heeft voor haar kamer, er zijn dagen, meestal het weekend, dat ze alleen naar beneden komt om te eten.
    Vandaag wilde ze naar buiten maar wist niet wat ze moest doen. Ik was al verbaasd dat ze naar buiten wilde, ze is "allergisch" voor frisse lucht. Meerdere ideetjes geopperd maar dat was het allemaal niet.... nu is ze naar opa en oma en heeft de hond geleend om mee te wandelen :thumup:.

Lexie74 en poema vinden dit leuk.
  5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Poeh ik lees hier 'gelukkig' nog ergere gevallen dan hier thuis ;)
    Gisteren is ze de hele middag richting stad geweest met vriendinnen en 's avonds hebben we met gezin een leuke film (Yes Day) gekeken op Netflix. Prima verdeeld dus.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben ook een huurder boven. Ik zie er echt geen enkel probleem in. Ik lag vroeger ook het liefst hele dagen op mn bed te lezen. Zalig rustig.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik wou dat mijn puber eens wat meer op zijn kamer zat. Hij hangt altijd maar lamlendig in de woonkamer, half ondersteboven op de bank met zijn telefoon in zijn hand....

Nee, gekheid, gelukkig speelt hij ook nog veel buiten (en dan ook echt spelen, ook al is hij al 14). Maar als hij geen school heeft en niet buitenspeelt hangt hij wel echt ondersteboven op de bank in de woonkamer. Ik vind het soms wel ergerlijk hoor, dan ben ik aan het werk of aan het schoonmaken of zo en dan hangt er zo'n aardappel op de bank. Ga lekker ergens anders liggen puberen, denk ik dan bij mezelf. Maar ik zou hem ook niet gauw wegsturen.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    @Luppy ipv je irriteren, misschien meer zijn voorbeeld volgen :p

Miekje86, poema en Shay25 vinden dit leuk.
  9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    :p:D:roflmao::roflmao::roflmao:

10. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dat klinkt in theorie mooi, maar ik ging als puber echt geen wandeling maken met mijn ouders. Al hoop ik natuurlijk wel weer dat mijn kinderen dat over een paar jaar wel met mij willen doen ;)

Ik heb denk ik 90 procent van mijn puberteit thuis op mijn kamer gezeten of bij mijn beste vriendin op de kamer. Maar als ik ‘s avonds beneden kwam dan keek ik altijd een serie met mijn ouders op de bank. Die namen ze dan overdag op met de videorecorder en gingen we ‘s avonds kijken. Ik heb daar hele goede herinneringen aan, voelde altijd heel gezellig en geborgen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wel fijn om dit te lezen, hier ook een puber in z’n meurende pubergrot.
    Ik doe dan zijn ramen open, en dan lijkt het net Gollum, zo zeurt en tiert ie.
    En de jongste van bijna 11 volgt zijn voorbeeld o_O
    Maar goed, ik zat vroeger ook graag alleen boven. Een normale ontwikkeling, maar met al die online lessen thuis vind ik het soms echt wat teveel.
    Dus hij begint meestal beneden met mij, en na de lunch gaat hij naar boven. Dan ga ik stofzuigen dweilen etc
    En ‘savonds is hij nog gelukkig veelal met vrienden buiten ‘aan het chillen’ of ze gaan samen gamen.
    En anders gaan ze met ons mee een rondje lopen. Vinden ze vaak wel gezellig hoor.
    En samen gamen, vooral met de jongste doe ik veel Just dance ( hele goede workout ook! ) of 1 2 Switch.

Deel Deze Pagina