Even een vraag aan jullie, hoeveel sporten jullie kinderen per week? En dan bedoel ik de sportclubjes buiten school om. Ben even aan het kijken voor volgend schooljaar. Ik dacht altijd, eerst zwemles en dan iets anders. Maar Eva wilde graag op dansles, dus dat er na een jaar zwemles bij gedaan. Nu heeft ze 3 proeflessen karate, dat vind ze ook erg leuk. En ze wil ook wel op hockey. Maar goed, dit allemaal is een beetje teveel van het goede. En daarbij moet het ook te combineren zijn met Lisa, die gaat na de zomer op zwemles en wil graag op hockey. Eva is waarschijnlijk wel vlak voor de zomervakantie klaar met zwemles. Ik had al wat rondgekeken en als er overal plek is is dansles voor Eva en hockey voor Lisa goed te combineren, ook op dezelfdag en ongeveer dezelfde tijd en dicht bij elkaar. Dan zou het worden: Maandag: overblijven en bso Dinsdag: opa en/of oma thuis Woensdag: papa thuis, 19:00-20:00 karate Donderdag: overblijven en bso (ik nu nog thuis, nu nog zwemles 16:45-17:15) Vrijdag: Vanaf Lisa's verjaardag ben ik thuis, 's middags geen school, 16:45-17:45 Eva dansles, 16:15-17:00 Lisa hockey Zaterdag: zwemles Lisa Ben benieuwd hoe druk jullie kinderen het hebben! Het lijkt bij ons misschien erg druk maar Eva vindt het allemaal geweldig! En met Lisa moeten we tegen die tijd even kijken hoe het gaat.
Dat verschilt per kind natuurlijk, als jouw dochter het aankan en jullie hebben het geld ervoor dan lekker doen. Mijn dochter krijgt eerst zwemles en daarna mag ze 1 sport beoefenen en persoonlijk denk ik dat dat voor haar genoeg is maar wie weet ziet het er over een jaar heel anders uit.
hier hebben ze eerst zwemles gedaan en dan mochten ze iets anders kiezen. Dit omdat zwemles ook 2x pw is en we 3 kinderen hebben en het anders niet te doen is. Zoon had zijn zwemdiploma's met 5 jaar en is gaan voetballen (2x per week trainen 1x wedstrijd) Dochter had met 5 jaar haar zwemdiploma's en is eerst gaan dansen, dit beviel niet en heeft toen voor paardrijden gekozen, dit is 1x pw Onze jongste is net 5 en zwemt nog. Ze wil hierna op ballet. Ook zij zal dit 1x per week gaan doen. Vriendinnetje van mijn dochter zit op 4 sporten, hierdoor heeft ze na school weinig tijd om af te spreken en wordt het een soort verplichting waar ze nu steeds meer tegenaan gaan lopen. Op deze manier hebben we nu 5 dagen van de week een sport te doen en dat vind ik druk genoeg. Hier op school hanteren ze trouwens wel 2x per week een uur gym, ook de kleine kinderen. Ze krijgen dus lichaamsbeweging genoeg. Onze weekplanning: - maandag haal ik na mijn werk de kinderen uit school en ga naar het zwembad met de jongste - dinsdag past mijn moeder op en ga ik na mijn werk door naar de voetbal - woensdag ben ik vrij en rijdt onze middelste paard - donderdag haal ik uit mijn werk de kinderen uit school en ga ik naar zwemles met de jongste en daarna door naar de voetbal met de oudste - vrijdag hebben we niks - zaterdag met zoon naar de veotbal - zondag in principe niks maar elk kwartaal heeft dochter een paardrijwedstrijd.
Kijk zo heb ik een beetje een idee hoe druk het bij anderen is . Wel drukke dagen bij jullie! Ik vind het wel lekker als we op onze werkdagen niets hebben, aangezien we dan pas tussen 17:30 en 18:00 thuis zijn van werk. Straks ben ik op vrijdag vrij en dat is wel erg lekker! Op woensdagmiddag wil ik liever niets omdat er dan vaak feestjes zijn, we hebben al 6 keer moeten afzeggen dit schooljaar ivm een feestje. Eva is niet heel erg van het afspreken (met vlagen wel), maar het kan dan op woensdag en vrijdag en evt. ook op dinsdag, ik vind het inderdaad ook belangrijk dat dat kan! Jullie hebben 3 kinderen, zie je meteen dat dat echt wel een stuk drukker is
Ja dat is ook zo. Eva was 5,5 jaar toen er dus dansles bij kwam, nu is ze 6 en ze kan het prima aan, ook karate erbij. Het is nu wel heel veel omdat ze op die woensdag ook dansles heeft en donderdag zwemles, maar dat gaat dus veranderen. Lisa heeft veel meer dan Eva haar slaap nodig, dus dat gaan we wat rustiger aan doen. Sowieso eerst maar naar school en dan volgend jaar zwemles en als dat goed loopt evt. al hockey erbij.
Verschilt erg per kind. Onze oudste heeft een keer per week, soms twee keer afhankelijk van het seizoen. Is gewoon niet zo sportief. Jongste zit al vanaf haar derde op tennisles en is nu ruim een jaar later opgenomen in een soort 'talenten programma' en traint nu drie keer per week vast en soms ook nog een wedstrijdje tussendoor. Maar ze vindt het gewoon echt leuk en heeft een enorme sportieve aanleg, kan dit goed aan. Uiteraard houden we het wel nauwgezet in de gaten dat het niet te veel wordt. Ze heeft ook nog 1x per week les in kunstrijden nl.....
Ja precies, ik kan me ook voorstellen dat mijn jongste wel weer van alles tegelijk wil ondernemen, die is zoveel energieker en zo anders
Ik wil het liefst ook niks op woensdag om dezelfde reden. Maar het is helaas niet anders want de andere optie voor het niveau waar ze in rijdt de maandag maar dan zit ik in het zwembad en ze is nog te jong om alleen te gaan. Wat ik ook heel lastig vind is dat wanneer dat andere broertjes/zusjes mee moeten in de drukte vandaar dat we het bij 1 sport per kindje houden. Mijn hart is er groot genoeg voor maar het is helaas niet anders. Op de dagen dat de jongste zwemt kan de middelste geen vriendinnetjes mee nemen. Wanneer de middelste aan paardrijden is kan de jongste niemand te spelen mee nemen. Sommige vriendinnetjes nemen we wel eens mee naar de manege maar je bent daar al snel 2 uur bezig en dat moet een kindje leuk vinden dus niet iedereen kan op woensdagmiddag mee. Nog even en onze oudste kan zelf met vrienden naar de training op de fiets. Dat scheelt al enorm. Wanneer het zwemmen stopt (ze zit nu in het laatste badje voor haar A, daarna wil ik nog dat ze voor haar B gaat) dan zal het ook wat rustiger worden. Dan zou ik eventueel de paardrijles naar en maandag kunnen verschuiven om zo op woensdag wat meer ruimte te creeeren. Maar idd, ik ervaar een derde kindje wel als ineens een stuk drukker.
Hier zwemles en gym, 2x een uurtje. En hier blijven ze 2 x in de week op school eten en de rest ben ik 's middags altijd thuis. Wel wordt er hier veel buiten schooltijd met vriendjes/vriendinnetjes en buiten gespeeld. Vind dit voor een 6 jarige ook genoeg. Maar is natuurlijk afhankelijk wat je zelf vind en hoe je kind in elkaar steekt.
Hier op woensdag van 17.00-17.30 zwemmen en op zaterdag van 9.45-10.30 ballet. In principe had ik 1 ding tegelijk op deze leeftijd ook wel genoeg gevonden, maar ballet doet ze al van voor ze 3 was dus kon moeilijk zeggen je moet nu met ballet stoppen om op zwemles te gaan, want dat vind ik ook belangrijk. Maar verder gaat het goed want ik ben thuis dus ze hoeft ook verder nergens heen, niet naar bso oid.
S: maandag bso en training voetbal Woensdagmiddag training voetbal Zaterdag wedstrijd T: maandag bso woensdag training voetbal Vrijdag zwemles Zaterdag wedstrijd Zondag zwemles
Ik ben ook erg blij dat ze straks vrijdag niet meer zo lang naar de bso hoeft. Nu hoeven ze alleen maar 2 keer uurtjes.
Hier gaat ze 1 keer per week op 45 min dansen en om de week een uurtje korfballen. Ik vraag me wel af gaat jou dochter niet spelen uit school met kindjes ? Hier speelt ze uit school vaak met kindjes of gaat lekker buiten spelen.
Ze kan momenteel op dinsdag en woensdag afspreken en dat doet ze ook wel, ze heeft er niet altijd behoefte aan, ze spreekt zo'n 3 keer per maand af. Straks kan het op vrijdag ook. Alleen buiten spelen zie ik nog niet zitten, evt. wel met een vriendinnetje, maar ik vind het nog een beetje eng.
Mijn jongste gaat 1x in de week ouder en kind zwemmen en 1x naar peutergym. De oudste zit op ritmische gym. Ze wil nog wel meer sporten. Mogelijk komt er korfbal nog bij. Maar het is wat onhandig qua planning. Zeker als volgend jaar de jongste ook naar zwemles gaat - nu zwemt ze wekelijks met oma . Dus we kijken het nog even aan. De oudste heeft ook eigenlijk wel genoeg aan de ene uurtje. Daarnaast nog 1 x in de week schoolzwemmen en dan 1 a 2 x per week spelen naar school. Dan is het ook écht op.
De oudste gaat 1 keer per week naar zwemles en 2 keer per week naar judo. De jongste 1 keer per week naar peuterzwemmen. Ze gaan ook nog 2 keer per week naar de bso/het kdv.
Ik mocht als kind zoveel sporten als ik wilde (wielrennen, hardlopen, hockey, zwemmen en ook nog geturnd, paardrijden, tennis, softbal en ballet gedaan) zolang het op school maar goed ging en ik voldoende tijd had voor vriendjes en vriendinnetjes. Na het behalen van de zwemdiploma's (A en B) zal dit ook hier de stelregel zijn mits wij het organisatorisch allemaal aankunnen. Zoon gaat na de zomervakantie starten met hockey. Dochter zit nu op ballet en zal dit blijven doen terwijl ze zwemles gaat volgen naar alle waarschijnlijkheid (uitzondering omdat ze er zo gek op is en voor zwemles al begonnen is op ballet) Afspraak is: je kiest iets voor één jaar en doet dit dan ook het hele jaar zonder gedoe. Daarna mag je er mee stoppen en iets anders kiezen als je dat wilt (en het organisatorisch te regelen valt) Het wordt allemaal makkelijker wanneer ze zelf naar dingen kunnen fietsen ed. Ik was zelf sportfanaat en sportte 7 dagen per week als kind / puber.
Hier zijn ze jonger, maar voor de oudste is het hier zo: Maandag: school (continurooster) + (sport)BSO Dinsdag: school (continurooster) + oma Woensdag: school + zwemles Donderdag: school (continurooster) + (sport)BSO Vrijdag: school (continurooster) Zaterdag: niets Zondag: dansles Ze zit op dansles sinds ze 3 is en op zwemles sinds ze 3,5 is. Tot voor kort danste ze op zaterdag, maar dat was onhandig qua tijdstip met feestjes ed. En ze heeft een tijdje op zaterdag ook theaterles gehad, maar dat was een cursus, dus die is ook voorbij. En gelukkig maar, want het is goed zo. Als ze klaar is met zwemmen dan kan ze er weer wat bij gaan doen. Op woensdag heb ik een tijdje met de jongste peutergym gedaan, maar dat is nu afgelopen. We gaan nu zo nu en dan op zondag peuterzwemmen.
hier zijn ze 4 de 5 jaar en gaan op maandag en woensdag van 1715 tot 1815 maar speed skaten. Dinsdag gaan ze zwemmen van 1630 tot 1800 (na schoolse activiteit) Is goed te doen omdat het allemaal op loop afstand is, ze zouden nog best iets anders erbij kunnen doen.
Voorlopig (5 jr) vind ik 1-2x per week sporten voldoende. Ze heeft nu alleen zwemmen en deze maand gaan we nog een keer extra in het weekend om te oefenen. Op school heeft ze 1x gym, maar ze spelen ook dagelijks minstens 2x buiten. Naast 2x bso kan ze nu nog 3 dagen afspreken, ook op de zwemdag. En dat doet ze ook meestal 2-3x/wk. Als we verhuisd zijn, wil ik dr nog wel op een sport doen naast het zwemmen (liefst minimaal C diploma). Verder kijk ik t maar aan, wat ze dan wil. Ik denk niet dat t een kind is dat perse heel veel wil sporten. Al hebben wij dat zelf vroeger wel gedaan. Minimaal 1 jaar volhouden vind ik wel een goeie, die hou ik in mijn achterhoofd.