mijn zoontje is nu 12 weken en heel erg gevoelig voor prikkels. Nu is er bij ons in de buurt alleen plaats op een kdv waar alle leeftijden bij elkaar zitten. In iedere groep zitten gemiddeld 15 kinderen. Hij gaat volgende week beginnen met 1 middag waarop er minder kindjes zijn, maar over 3 weken moet hij 2 middagen gaan. Ik ben bang dat ik nu een zwaar overprikkeld kind ga ophalen dat 's avonds niet meer wil/kan slapen. Heeft iemand ervaring hiermee??
waarom ga je dan niet voor een gastouder waar jij je fijn bij voelt, toch meer huiselijke omgeving?daar zijn minder kindjes en wordt meer naar het ritme van jou kindje gekeken.
Ik zou ook een gastouder zoeken dan! Thirza was ook altijd erg prikkelgevoelig, (nog steeds wel, maar minder) en ik ben altijd zooooo blij geweest dat wij op voorhand al voor een gastouder gekozen hadden!
Ik zou ook voor een gastouder gaan. Maar je kunt het natuurlijk ook even aan kijken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dit liever niet doet. Ik zal het ook even met de leidsters daar bespreken.
Mijn zoon is/was ook heel snel overprikkeld, maar ik merk dat hij zo langzaamaan steeds meer kan hebben. Hij heeft nooit echt heel veel last gehad van het KDV, tot mijn verbazing (want van een bezoekje aan deze of gene kon hij in zijn eerste weken al flink moe zijn), alleen merkte ik aan het einde van de week wel steeds dat hij er een beetje doorheen zat, maar onze zoon gaat dan ook de ene week 3 en de andere week 4 dagen. Niet zo gek, dus, dat hij dan een dagje moet bijkomen
hier ook een heel gevoelig kindje die het KDV geweldig vindt, ook alle leeftijden door elkaar op 1 groep, ze moest een week wennen maar daarna bracht ik haar weg en had ze bij de deur al een grote grijns op haar gezichtje, vanaf het moment dat ze naar het KDV ging werd ze makkelijker in meer dingen waar ze eerst hysterisch in huilen uitbarstte, de supermarkt, vreemde omgeving, het gaat nu allemaal veel makkelijker.
gastouder ben ik ook gaan kijken, maar die hebben meestal geen tijd om het ritme van thuis aan te houden, plus dat daar de tv vaak aanstaat. Ik vind het toch wel belangrijk dat het ritme van thuis aangehouden wordt. We gaan het maar gewoon proberen dan..
Als ik gastouder zou zijn (misschien ooit in de toekomst) zou ik zeker het ritme van de ouders thuis hanteren (en wensen). En zou zeker niet de tv een halve dag of zelfs méér aan doen.
Léonie kon heel slecht tegen veranderingen, en wij waren dan ook heel bang voor de eerste keren naar het kdv. Waren bang dat ze dagen van slag zou zijn (wat doorgaans het geval was met bijvoorbeeld feestje, lange visite etc) Het was heel bijzonder...maar het ging (en gaat) super! Ja, ze is bekaf...maar ze is zoooo blij om de baby's daar te zien en de leidster. Ze voegen de baby en peutergroep daar soms ook samen. Léonie heeft er geen last van, terwijl wij daar juist zo ontzettend bang voor waren. Hier dus een successtory (so far)