Vraag over van 3 naar 2 slaapjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Sinds enkele dagen, eigenlijk sinds zijn twee onderste tandjes door zijn, slaapt Lucas nog maar 2x overdag.
    Alleen zijn deze slaapjes wel beduidend langer geworden.
    Eerst sliep hij 3x 45min/1,5 uur. Nu zijn het twee slaapjes van ruim 2 uur geworden. Als ik hem laat slapen, dan maakt hij van die 2 x 2uur overdag wel 3 tot 3,5 uur per slaapje. Te veel dus!

Niet erg, alleen merk ik nu wel dat hij daar 's nachts ook onrustiger van wordt. Hij wordt vaker wakker, en wil dan alleen maar weer slapen na een fles. Hij sliep toch al niet door maar nu kan ik er wel 3-4x per nacht uit. Ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft, maar het lijkt er wel op.

Ben een beetje bang dat hij zijn ritme aan het omgooien is omdat hij zelf ook zoekende is.

Ik maak hem nu om 12 en 16 uur wakker omdat hij dan zijn fles moet. Maar als het aan hem ligt, slaapt hij dus nog langer.

Is dit herkenbaar en is er iets aan te doen?
    Of moeten we hem gewoon maar weer volgen en komt het vanzelf weer goed?

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Slaapt hij met 2 x 2u overdag 's nachts wel goed? Dan zou ik heb gewoon steeds wakker maken na 2u. Mijn meisje slaapt 's nachts ook slechter als ze overdag meer dan 4 uur slaapt en daarom maak ik haar gewoon wakker. Ze is vrijwel altijd heel vrolijk als ik haar wakker maak en red het dan prima tot aan het volgende slaapje en daar maak ik dan maar uit op dat wakker maken geen kwaad kan.

Succes!

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ja hij slaapt dat heel erg goed.
    Vanmiddag heeft hij 2,5 uur geslapen. Vanmorgen 2 uur.

Ik maak hem ook voortaan wakker als hij meer dan 2 uur slaapt.

Vanavond gaan we hem een keer niet wakker maken om te kijken wat dat doet. We maken hem nu nl wakker om 23u op advies van de dietiste van Lucas. Hij slaapt nl nog niet door.

Maar sinds we hem zelf wakker maken, wordt hij dus veel vaker wakker. Als we hem uit zichzelf wakker laten worden, wordt hij meestal maar 1x wakker....

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ons zoontje slaapt nu ook nog maar 2x per dag overdag.
    Meestal 1 langer slaapje (2-2,5 uur) en 1 korter slaapje (1 uur).
    Als hij langer dreigt te slapen dan maken we hem wakker want anders is hij idd niet moe rond 19:00/19:30 (bedtijd).

Wat betreft de voedingen.....wij geven ongeveer elke 3.5 uur een fles en tussendoor dan nog wat fruit en groenten.
    We zitten wel nog maar op 4 flessen dus dan is het natuurlijk wel allemaal iets makkelijker in te plannen...

Succes hoor want het is ook altijd zo'n gedoe....een kwestie van uitproberen denk ik en een beetje zijn ritme proberen te volgen..?

5. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Bij ons heeft dit met de oudste veel geholpen! Als we hem om 23.00 wakker maakten voor zijn laatste fles, haalden we hem uit zijn diepe slaap waardoor hij de rest van de nacht veel onrustiger was. Hopelijk helpt het bij jullie ook!

Deel Deze Pagina