Hoi allemaal. Ik ga bijna weer aan het werk voor 32 uur na bijna 2 jaar thuis te zijn geweest bij mijn dochter. Mijn dochter is nu bijna 19.5 maand. En gaat als het goed is met 2 jaar naar de psz. Het probleem is (ten minste vind ik) dat zowel mijn partner als ik in de zorg werken. Dus allebei onregelmatig werken. Nu kunnen de opa's en oma's wel wat opvangen zoals weekenden. Maar doordeweeks zou ik iemand moeten hebben waar zij kan verblijven. Nu kan mijn vader mijn dochter wel 's middags een paar uurtjes opvangen mocht ik een ochtenddienst hebben en mijn vriend avonddienst. Maar er zullen ook dagen zijn waar iemand moet bijspringen. Zijn er hier ook ouders die beide in de zorg werken? Hoe doen jullie dit qua tijden. Met een ochtenddienst begin je al om 7 uur. Dus er zou iemand moeten zijn die voor die tijd al kan oppassen? En als ze naar de psz gaat, hoe doen jullie dit met wegbrengen en ophalen? Aangezien deze tijden binnen je ochtenddienst kunnen liggen. Kan een gastouder dit ook overnemen? Sorry ben hier echt niet in thuis haha Pfff word er al moe van als ik hier allemaal over na moet denken haha.
Je kan denk ik het beste contact opnemen met gastouders bij jou in de buurt. Wij kunnen onze dochter vanaf half 7 brengen en onze gastouder brengt en haalt de kinderen ook. Wij hebben een contract voor een bepaald aantal uur per maand bij de gastouder en vullen deze in overleg met haar in. Erg flexibel dus.
ik ben gastouder, ik heb 2 flexkindjes ivm met ouders in de zorg. Zij komen om half 7 en ik kan idd evt ook psz halen en brengen, maar dat moet wel degene zijn bij de school van mijn oudste omdat het anders qua tijd niet te doen is. Zij komen heel flexible qua uren en tijden, elke week anders. Ik krijg het rooster 2 maanden van te voren.
Oh wat ben ik blij met dit topic, mijn man en ik willen in de toekomst dolgraag een kindje, maar hebben werkelijk geen idee hoe we dit moeten gaan doen met opvang. Gezien we beiden onregelmatig werken. Ik lees mee.
Dank jullie wel voor de reacties Weten jullie misschien ook of er een kdv is die voor 7 uur als kindjes opvangen? Ik twijfel nog tussen gastouder en kdv. Qua kosten, wat is het verschil? En wat is volgens jullie "beter"? Groetjes Stephanie
Er zijn wel kdv's die om half 7 open gaan hoor, maar dan zul je wel even moeten zoeken. Qua kosten is het meestal zo (maar niet altijd dus) dat je bij een kdv voor een hele dag betaald. Als jij om 7.00 begint ben je rond 4 uur bij het kdv waarschijnlijk...maar je betaalt bij de meesten gewoon door tot sluitingstijd. Bij een gastouder betaal je puur voor de tijd dat je kindje er zit. In dat opzicht dus goedkoper. Qua uurprijs zal het elkaar niet zoveel ontlopen. Wat beter is kun je eigenlijk niet zeggen...dat is echt afhankelijk van je kindje en van jouw gevoel en van de kwaliteit van een specifiek kdv of gastouder.
Wij hebben het geluk dat onze zoon nu het enige kindje is bij de gastouder. We brengen hem soms smorgens al om 6 uur, zij brengt en haalt hem van het KDC. Gastouder haalt bv 1x per week haar kleinkind uit school,onze zoon gaat dan mee en dan haal ik hem daar op. Heel soms past ze bij een gezin thuis op, zoon gaat dan mee daarheen en bij late dienst breng ik hem daar en haalt vader hem op. Van beide kanten erg flexibel en we zijn ontzettend blij met haar.