Op kraamvisite, met hoeveel?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Emma86, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het duurt nog even maar de tijd gaat snel genoeg: over een aantal maanden krijgt mijn nicht (nou ja, de vrouw van de neef van mijn man, snappen jullie het nog?) een kindje. Heel blij voor ze.
    Wij wonen alleen een eindje weg en meestal gaan we met mijn schoonouders en zwager die kant op met verjaardagen e.d. Het is onzin om met 2 auto's te gaan als het in 1 kan toch?

Maar stel dat ze straks bevallen is, is met 5 man die kant op gaan niet een beetje veel? :( Ik wil graag jullie mening weten. Ik weet dat een uurtje meer dan genoeg is maar ik lees weinig over het aantal personen in 1x, ben dus benieuwd.

2. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik vond 2 personen per keer aan mijn bed meer dan voldoende.
    Vraag wanneer je op kraamvisite wilt gaan aan je nicht wat zij liever heeft aangezien het persoon verschillend is.

3. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Het ligt er ook een beetje aan hoe de bevalling gegaan is en hoe de kraamvrouw er aan toe is. Persoonlijk vind ik 5 wel meevallen, het is hier op sommige momenten wel drukker geweest.

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ligt heel erg aan haar denk ik hoor. Ik had zelf bij de eerste binnen 2 uur na de geboorte zo ongeveer de hele vriendenkring en familie aan mijn bed :D

5. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Valt wel mee vind ik

6. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik zou het aan neef en nicht zelf vragen, dat is zo persoonlijk.

Lief dat je er alvast rekening mee houdt!

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Is inderdaad heel persoonlijk denk ik. Zelf had ik er geen problemen mee.

8. tulip

tulip Niet meer actief

zou het idd vragen, maar ik vind 5 mensen niet veel hoor. Ze is toch niet ziek??

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik denk dat het erg afhangt van je bevalling. Ik kon in de kraamweek maar weinig hebben. Ik had sowieso max. 4 personen op de kamer. Zolang ze zich rustig hielden kon dit ook, maar meestal kwamen ze 2 aan 2 naar boven en bleef de rest rustig beneden zitten. Zeker de eerste dagen kon ik het echt niet hebben een hoop geroezemoes om me heen. Ik zou tzt gewoon bellen wat handig is. Evt. kun je omstebeurten gaan.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vond 5 niet te veel; had o.a. mijn broer, zijn vrouw en hun 3 kinderen al vrij snel bij ons naast het bed zitten. Ging prima.
    Het hangt er natuurlijk van af hoe zij zich voelt, en hoe snel na de bevalling jullie voor de deur willen staan. Jullie zijn dan oom/tante/neef/nicht van de kraamvrouw? Die kunnen wel een dagje (of een paar dagen) wachten, lijkt me. En dan is 5 man niet te veel voor de meesten.

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hangt inderdaad heel erg van de persoon af. Ik kon het echt niet hebben. En nee, ziek was ik niet, maar had niet meer ruimte in mijn hoofd dan voor mijn dochter, man en mezelf. Wellicht dat ze zelfs een kraamfeest doen na een paar weken?

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, dat ligt maar net aan de persoon. Paar uur na de geboorte van mijn zoontje, kwamen mijn ouders, zus en zwager met onze dochter in het ziekenhuis. Geen probleem, zijn ook maar half uurje geweest.

4 dagen na de geboorte had ik hier thuis schoonvader met vrouw, zwager, schoonzus en nichtje, en nog een zwager zitten. 5 volwassenen dus, en die hebben hier ruim 3 uur gezeten. Ik ben na een uurtje of anderhalf dus naar boven gegaan omdat ik het niet meer trok.

Toen zoontje 2 maanden was, had ik schoonma hier zitten, met haar moeder, een broer van haar, diens vriendin, en een neefje en nichtje van man (neefje een jaar of 17, maar geestelijk niet helemaal 100%, ging rustig de aanrechtkastjes open trekken enzo). En ja, ook dat was me véél te veel. Hebben hier ook ruim 3 uur gezeten. Wisten dus ook niet dat de oom van m'n man z'n vriendin en kids mee zou nemen. Stonden dus 3 man meer voor de deur dan waar we op gerekend hadden.

En nee, ik was niet ziek, en ik had een hele makkelijke bevalling gehad, maar ik heb sowieso best een hekel aan grotere groepen mensen hier in huis. Mijn eigen familie en vrienden kan ik nog beter hebben dan grote hoeveelheden schoonfamilie. Maar da's vooral door ergernissen en heel erg op m'n woorden moeten letten enzo.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    #13 Emma86, 18 dec 2012
    Laatst bewerkt: 18 dec 2012
    Bedankt voor de reacties! Ik zal haar even vragen wat haar het prettigste lijkt. (Het wordt overigens een achterneefje of -nichtje van ons) Maar de familie is van zijn kant (wij dus) maar heel klein en er woont een deel in het buitenland.
    Ik weet dat ze van plan is om in het kraamhotel te bevallen en daar een aantal dagen te blijven. Kan me voorstellen dat ze eerst haar ouders, broer en beste vrienden wil zien. Bellen doe ik sowieso van te voren als de baby er eenmaal is! Je weet immers nooit hoe je je na de bevalling voelt en wat je wel/niet aankan.

Plus, mijn schoonmoeder is altijd duidelijk aanwezig, weet eigenlijk niet hoe zij daar tegenover staat en zich er in dezelfde mate aan stoort zoals ik dat doe.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik had hoge koorts en voelde me echt ellendig. Ik ging gewoon terug naar bed toen de visite er was. Alle begrip voor. Dit was mijn schoonfam die met zijn 5-en kwamen plus 3 kids ouder dan 6 jaar.

Mijn man zat beneden met ze. (heb er dus even bij gezeten totdat de wereld weer begon te draaien voor mijn ogen.)

15. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    mijn schoonouders en schoonzus en zwager komen ook altijd met zijn 4 jes moeten ook 2 uur rijden dus dat snap ik,maar ze komen niet te gelijk naar boven,2 tegelijk meestal blijven ze ook wel een tijdje,3 uurtjes en dan gaan ze weer naar huis.ik zou gewoon vragen wat je nichtje het fijnst vind als ze bevallen is.zij kan je dan het antwoord wel geven.

Deel Deze Pagina