Hoi dames, Vanmiddag op aanraden van de VK mijn urine naar de huisarts gebracht en bleek een fikse blaasontsteking... Ik had de VK gebeld omdat ik me al een paar dagen erg ziek voel.. op de bank gelegen omdat ik flink buikpijn had, erg duizelig, en slap gevoel in me hele lichaam kortom echt beroerd voelen kon amper op mijn benen staan.. en veel harde buiken!! Nu zei de assistent dat je je door een blaasontsteking echt flink ziek kunt voelen.. heb een kuur gekregen van een week en dan moet het beter zijn.. mijn bloeddruk was ook aan de lage kant.. Moet nu rustig aan doen... Zijn er meer dames die zich er zo beroerd onder hebben gevoeld???
ik ben in de vorige zwangerschap 5 dagen in het ziekenhuis opgenomen met blaasontsteking. ik had al een paar weken wat urine verlies en buikpijn en bloedverlies. ik heb toen in het ziekenhuis waar ik onder controle was mijn plas laten controleren maar de foute uitslag gekregen, daardoor bleef ik nog weken ermee lopen. tot ik op een dag koorts kreeg met 24 weken. eerst 38 graden. ik ben naar de huisarts gegaan en kreeg een test, blaasontsteking.... met een kuur naar huis maar een paar uur later had ik 40 gradenm koorts. toen heb ik de verloskamers gebelt van et zh en mocht meteen komen. ik moest 5 dagen blijven en kreeg infuus met antibiotica en ik kreeg paracetamol voor de koorts. het gevaar is dat je weeen kan krijgen van de koorts. doordat ik zo lang met de blaasonsteking heb gelopen heb ik de rest van de zwangerschap antibioticakuren gehad omdat de blaasonsteking niet weg wilde gaan. zelf tot 1 jaar na de bevalling kreeg ik regelmatig blaasonsteking zonder een duidelijke reden. mijn blaas was zwak. ik slik nu cranberry pillen van kruidvat, sunwell. sindsdien heb ik nog maar 1 blaasonsteking gehad deze zwangerschap. en gaat het een stuk beter. ik zou als ik jou was echt even langs het ziekenhuis gaan met je klachten. gewoon zodat je zeker weet dat je geen weeen gaat krijgen hierdoor. of dat de blaasonsteking al niet zo ver is dat het een nierbekkenontsteking is. ze kunnen je nieren dan even nakijken met een echo, dat hebben ze bij mij gedaan. veel succes en beterschap!
Ik heb voor de vierde keer blaasontsteking. Had het niet eens door deze keer. Wel veel harde buiken. En helaas weeen. Het is nu gestopt met remmers etc. maar houdt het goed in de gaten. Ik dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen maar blaasontsteking in de zwangerschap kan voor problemen zorgen. Veel beterschap! En laat het maar gauw weer controleren.