Groeit mijn buik wel genoeg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ilse100, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hallo allemaal!

Ik ben ondertussen alweer bijna 27 weken zwanger en mijn buik is al wel een beetje gegroeid. Ik ben erg slank van mezelf dus ik had niet verwacht dat mijn buik enorm zou groeien. Een paar weken geleden kreeg ik al een mooi buikje, maar ik heb de indruk dat het de afgelopen 3 a 4 weken een beetje stil is blijven staan. Ik meet ook elke week en er is geen centimeter bij gekomen :( . Ik voel de kleine gelukkig wel regelmatig bewegen :D . Ik verwacht binnenkort wel weer een groeispurt, maar het knaagt toch een beetje...

Zit iemand met hetzelfde "probleem"?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier ook hetzelfde! Voel ons meisje ook elke dag minstens een paar keer bewegen, maar ben sinds 4 weken helemaal niets meer bijgekomen! Denk zelf dat het door het warme weer kwam, wat nu dus is afgelopen :)

Zou mezelf niet te gek maken, en ook niet elke week meten! Je verloskundige houdt echt wel goed in de gaten of het allemaal goed groeit daarbinnen hoor! En sommige vrouwen blijven de gehele zwangerschap een klein bescheiden buikje houden :)

3. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    heb ik ook gehad, en de laatste weken (vanaf 36w) was m'n buik gigantisch gegroeit, misschien gebeurd dat bij jullie ook nog wel.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik had iemand op zwangerschapsgym vorige keer, die ook zo slank was. Daar zag je ook bijna geen buik bij. Toch is er gewoon een kindje van 7 pond geboren, dus dat zegt volgens mij echt niks. Zie het als een voordeel, met een kleine buik kost het ook minder moeite om straks weer op gewicht te komen.

5. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Ik ben altijd zo'n stress kip. Bovendien voel ik me de hele zwangerschap al prima, bijna tè goed.... Geen kwaaltjes, nauwelijks misselijk. Dus soms ga je twijfelen, zit er nog wel wat?
    Maar ondanks deze gebruikelijke onzekerheden waar elke zwangere last van heeft geniet wel enorm van deze periode hoor :p .
    Groetjes Ilse

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    ik had ook maar een klein buikje en ben ook slank, vond het naar het einde toe zelfs bijna ongeloofwaardig dat daarbinnen een baby groeide, ik bekeek mezelf in de spiegel en bedacht hoe de baby kon liggen omdat het me allemaal zo erg strak leek, haha. Maar intussen is onze dochter geboren en ze had een normaal gewicht hoor, dus de grootte van je buik zegt niets, de ene heeft dan ook minder vruchtwater dan de andere.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien moet je jezelf eens overtuigen met een pretecho. Dan kan je er weer een poosje tegen.

8. Lara80

Lara80 Actief lid

20 sep 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Ben blij dit te lezen Ilse100, want ik zat precies met hetzelfde probleem de afgelopen dagen! Begon me echt zorgen te maken en pas volgende week heb ik weer een controle bij de vk staan. Wat je zegt: het lijkt alsof mijn buikomvang nu al 3 of 4 weken precies hetzelfde gebleven is en op de weegschaal kwam er die weken ook niets bij. Maar na het lezen van dit topic hier voel ik me al iets geruster, dus bedankt! :D

Ik zie trouwens nu dat we precies even ver zijn, dus misschien is het ook echt een fase waarin het even iets langzamer gaat of zo - komt er straks weer een groeispurt aan ;)

9. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi!

ik denk dat ook iedere keer, dat ik een te kleine buik heb, hij groeit op zich wel maar niet met vele centimeters, wat ik wel had verwacht omdat ik zelf maar 1.53 ben. maar misschien komt het inderdaad later wel!

10. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    herkenbaar, bij mijn eerste een heel mooi klein buikje van achteren zag je niet dat ik zwanger was, volgens de vk mocht ik blij zijn als het een 6 pondje zou gaan worden en volgens de gyn. een 6,5 a 7 ponder, nou ze werd een goeie 8,5 ponder, de gyn. in het zkh. stond echt te kijken toen ze eruit kwam, waar heb je die vandaan zei hij voor de grap, dus buikomvang zegt niet alles hoor :D bij de tweede en derde had ik wel een flinke buik en ook zij waren 8 en 8,5 pond. nu weer een mooi buikje groeide eerst erg snel nu staat dat ook alweer voor mijn gevoel even stil, maar ik maak me er niet meer druk om.

Deel Deze Pagina