je goed voelen en toch plat moeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Calimero, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hllo dames

ik mag helemaal nix meer doen dit omdat mijn baarmoedermond zich al aan het vervormen was met 32 weken dus lig ik plat omdat anders het kindje veeeel te vroeg geboren gaat worden en ik voel me verder helemaal goed daarom vind ik het heel erg rot voor iedereen die me nu helpt met huishouden dochtertje naar school en ophalen enz..
    ene dag is mijn moeder er andere dag mijn schoonmoeder en mijn schoonzusje komt ook vaak om te helpen.

wie ligt er ook plat??
    en wat doen jullie zoal? ik verveel me rot

2. Hoi Calimero,

ik lig hier ook plat vanwege vroege weeen (heb ook een topic; http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/268624-wie-vroeg-voor-30-wk-wee-n-werd-eraan-gedaan.html, hier zijn er meer die plat liggen)
    en ja het is inderdaad heel vervelend want ik voel me niet ziek, de beeb is niet ziek maar toch mag ik niet lopen!

Goed uiteindelijk weet je wel waar je het voor doet maar het is geestelijk inderdaad vrij zwaar. Zelf lig ik inmiddels bijna 6 weken plat, en heb ook 10 dagen in het ziekenhuis gelegen (dat is NOG erger :p), wat ik veel doe is; lezen, computeren (zp-en of spelletjes; ik heb voor de gelegenheid maar de sims 3 gekocht :p) en ik ben nu nieuwe hobby's aan het ontdekken. Zo heb ik gisteren de naam van ons meisje op een mutsje zitten borduren en ik vind het best leuk dus ik ga er zeker mee door. En mijn nieuwe project wordt breien denk ik :p Verder kun je natuurlijk films of tv kijken, tv kijk ik zelf niet want het is franse tv en dat volg ik niet maargoed, ik kijk wel veel rtl gemist enzo, en ik volg series op internet. Verder raak je zo suf van dat bank of bedhangen dat ik soms ook wel een middagdutje meepak.

Op een gegeven moment word je vanzelf wel creatief met je mogelijkheden, ik keek zelfs uit naar vandaag omdat ik dan mijn boek kon gaan lezen :) Oh en nog een tip al weet ik niet of dat kan met je dochtertje; probeer zo lang mogelijk uit te slapen, dat scheelt al een groot deel van de dag :) Ik lig nu vaak tot een uur of 10 en tegen de tijd dat ik dan op mijn gemak heb gegeten en gedouched ben, is het toch alweer 12 uur. En aan het eind van de middag komt mijn lief thuis en dan heb ik weer wat aanspraak, dus dan gaat de tijd meestal wel snel.

Nou hopelijk heb je er wat aan en als je mee wilt kletsen in het andere topic ben je ook van harte welkom natuurlijk :)

3. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    ik heb met 31,5 dagen een dag in het ziekenhuis gelegen voor ontsluiting maar ik hoefde gelukkig maar 4 dagen plat en alleen lopen als het eg nodig was.
    gelukkig waren mn jongens naar hun papa toe en mn man vrij dus werd de hele dag in de gaten gehouden hahaha.
    wel moet ik heel rustig aan doen tot het eind van de zwangerschap, en ja als je je goed voelt dan doe je veel meer dan eigenlijk mag.
    maar ik doe nu sinds ik uit het ziekenhuis ben ook erg rustig aan.
    deed ik eerst stofzuigen dweilen en stoffen en dan pas half uur rusten, nu moet ik na stofzuigen gewoon eg uur tot 2 uur rusten want ik krijg gelijk harde buiken en pijn.
    maar ja des te langer ons meisje bij mij in mn buik blijft zitten des te beter toch ?!

@ luca :

wat een leuk idee de naam opo een mutsje borduren zeg, ik ben gek van borduren heb al een geboorteplaat voor haar gemaakt maar een mutsje of rompertje of zoiets ook met haar naam erop maken is wel erg leuk.
    had ik nog niet eens over nagedacht.

kussie wendy

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik lig nog niet helemaal plat maar moet wel stoppen met werken en rustig aan doen ivm veel en lange harde buiken.

Ik verveel me ook maar ben vandaag begonnen met het haken van een dekentje voor ons kleintje....Moet toch wat :)
    Anders pak ik een boek, puzzelboekje of kijk een leuke dvd.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    mijn dochtertje gaat naar schookl dus uitslapen zit er niet bij maar ik ga smiddags inderdaad ook een uurtje slapen of 2 uurtjes whaha maar hoe hebben jullie dat dan met het huishouden de was entc??

liefs calimero

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mijn man helpt me veel met huishouden. Ik krijg wel aanbod uit mijn omgeving maar zolang we het samen nog kunnen doe ik dat liever. Ik heb dan nog geen complete bedrust gekregen dus doe af en toe ook nog de lichtere taakjes....

Succes ermee, wel heel lief en fijn dat je moeder, schoonmoeder en schoonzusje je zoveel helpen :)

7. Dais77

Dais77 Actief lid

22 nov 2010
    102
    0
    0
    managementassistente
    Groningen
    Hier een verweekte baarmoederhals en mond met 33 weken en 1 cm ontsluiting. Na een ziekenhuisopname van vijf dagen en weeenremmers en longrijping mocht ik naar huis. Mag niets meer doen. Iedereen rent en vliegt door mijn huis en ik verveel me dood. Ik wil dolgraag werken en mijn leven leiden als eerst maar het mag niet. Ik ben hier erg slecht in. Maar had dit ook met mijn eerste zwangerschap. Momenteel 35 weken zwanger. Tot week 37 veel rusten en daarna mag ik meer doen. Ik tel de dagen af. Gelukkig geen bedrust.

8. huishouden is hier overgenomen door mijn vriend. Hij doet de belangrijkste dingen zoals stofzuigen/dweilen, boodschappen en de was ophangen/afhalen. Het in de machine stoppen en strijken kan ik wel (zittend), en alle vaat wordt ook door hem gedaan. Koken doet hij, we eten wel veel gemakkelijke dingen maar hij doet zijn best, hij werk ook de hele dag natuurlijk. Als ik zelf iets wil eten 's avonds brengt hij het te snijden spul naar mij en dan hoeft hij het alleen maar op mijn aanwijzingen in de pan te mikken :D Het is nu even niet anders. Natuurlijk blijven er dingen die hij niet doet, maar ik probeer daar voorlopig mijn ogen voor te sluiten anders word ik gek :p Dus het komt wel eens voor dat er veel vieze vaat staat in de wasbak, maar dan ontwijk ik de keuken gewoon (gelukkig hoef ik daar alleen te komen voor eten of drinken haha).

Na week 34 mag ik trouwens ook langzaamaan gaan proberen weer wat meer rond te lopen van mijn gyn, af en toe met de auto weg etc. Nog 4 weken volledige rust dus, en tegen die tijd word de babykamer geleverd dus heb ik weer een nieuw project :) En ook ik tel de dagen af :D

Vlinder jij hebt het ook zwaar te verduren zie ik zeg! Alles wat er aan je zwangerschap vooraf is gegaan en dan nu ook nog veel harde buiken. Hopelijk hoef je geen volledige rust te nemen! Haken wil ik ook wel leren, is dat moeilijk om te leren? Anders moet ik dat spul ook even regelen haha :D

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je meis.
    Over haken, op youtube staan complete haaklessen ;)

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    js mijn man doet uiteraard ook heel veel maar net wat je net zegt er staat soms wel heel veel vaat;) maar daar moet je dan idd je ogen voor sluiten een man doet het toch op zijn eigen manier ik heb hier nog een dochtertj van 4 en half jaar die moet ook naa school etc en ik mag helemaal nix doen alleen van bed af wassen en plassen heeft de gyn gezegd dus vandaar ook daar hier ook veel mensen door het huis van alles doen en ik me rot lig te vervelen:x
    morgen moet ik weer naar de gyn en dan wil ik vragen wat de bedoeling verder is

en het rottigste vind ik nog ik had vanmorgen af mogen rijden om kwart voor 11..... voor de 2de keer dus baal nu nog erger dat het me de 1ste keer niet is gelukt maar ga het na de bevalling zo snel mogelijk weer oppakken!

en ik ben ook aan het haken heb het ook van youtube geleerd:D ben nu bezig met een dekentje de haken voor de beed en dat zijn alleen maar stokjes en vaste steken dus das nog niet zooo ingewikkeld'
    je kan alles van internet plukken!

11. haha nu voel ik me ook geinspireerd; ga meteen aan mijn lief vragen vanavond of hij voor me kan kijken of ze het in de supermarkt hebben (het voordeel van die enorme franse supermarkten, ze hebben echt alles)

Dat vervelen ken ik, hoewel ik het thuis nu al stukken minder heb dan in het ziekenhuis, daar werd ik ECHT gek :) Ik voel me vaak ook schuldig tegenover mijn lief, die rent van hot naar her de hele dag en als ie thuiskomt kan ie gelijk weer aan de slag terwijl ik hier maar een beetje lig voor de sier :) Maarja joh over een paar weekjes ben ik huismama en dan mag ik het allemaal weer gaan doen, dus ik 'geniet' er nog maar even van nu het kan :p

Veel succes Calimero! Nog 3 weekjes volhouden en je zit in de 'veilige' zone :D

12. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    @luca je man gewoon een haaknaald en garen laten halen moet je natuurlijk niet vergeten hem een boekje te laten kopen anders heb je geen patroon ;) youtube erbij aan en dan net zo lang voor laten doen en zelf proberen tot je het kan zo heb ik het ook geleerd kan nu ook alleen nog maar het dekentje haken waar ik mee bezig ben hahhahaha maar ja al doende leer je vanzelf,

13. Petra79

Petra79 Lid

27 dec 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    he meiden, hier nog zo iemand die (bijna) plat ligt na veel harde buiken en verkorting van de baarmoedermond...en ben pas 24 weken dus onze kleine man moet echt nog wel even blijven zitten! Maar als ik jullie verhalen lees, mag ik niet klagen, hoef nog niet helemaal plat, moest alleen stoppen met werken en zoveel mogelijk rusten....en daar heb ik het al moeilijk genoeg mee ;) Merk trouwens wel dat ik bij ieder pijntje in de stress schiet en bang ben dat er iets gaat gebeuren....tips om daar goed mee om te gaan?

14. Hoi Petra, ook al harde buiken! Bij mij begon het ook zo, moest het gewoon rustiger aan doen maar mocht wel nog gewoon lopen enzo. Tot dus twee weken later de vk ging toucheren en het foute boel was. Gelukkig is het weer hersteld maarja de rust is onvermijdelijk. Ik hoef ook niet plat plat hoor, maar ik merk dat als ik te lang rechtop zit de harde buiken al komen dus zo veel mogelijk de beentjes omhoog, ook om de zwaartekracht een handje te helpen ;) Gelukkig geen probleem met onze nieuwe bank haha :D

Tips; rustig blijven! Heel stom want automatisch reageer je paniekerig, maar hoe meer je stresst hoe erger het wordt.
    Diep ademhalen helpt hier vaak goed, daar word ik rustig van (door de neus in, en dan zo lang mogelijk door de mond uitblazen) en mijn buik ook. Ook een warme douche of een lekker warm bad of een warme kruik op de buik helpt me om te ontspannen en de pijntjes verdwijnen dan vaak vanzelf. Mochten het echt serieuze pijnen zijn, dan verdwijnen ze niet zomaar met een douche of een kruik. Dus als ze dit wel doen hoef je niets te vrezen.

En verder niet bang zijn om 100x aan de telefoon te hangen met je vk, ook al reageren ze niet altijd even serieus. En wat ik verder veel heb gedaan en nog steeds doe, is lotgenootjes zoeken en veel veel veel informatie lezen en vragen stellen! Ik ben nu geestelijk helemaal voorbereid op wat kan komen en dat heeft me ook rust gebracht.
    Verder; mijlpalen stellen kan je helpen de periode wat in te korten. Nu zit je op 24 weken, over 2 weken gaan ze al actief aan de slag mocht je nu bevallen (dat zal vast niet maar het helpt wel die lange periode in kleinere stukjes op te hakken), met 28 weken is de overlevingskans al 95%!

Verder kan ik even niets bedenken, zelf schiet ik ook nog al eens in paniek als ik iets ongewoons voel, maar inmiddels heb ik al zoveel gehad dat ik eerst alle logische mogelijkheden naga voordat ik in paniek raak. 9 van de 10 keer vind ik de oplossing wel :) Je went er ook vanzelf aan raar genoeg, het wordt 'normaal' ofzo.

15. Petra79

Petra79 Lid

27 dec 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Luca, dankjewel voor de goede/lieve tips! Heb net in het andere topic je hele verhaal gelezen (tijd had ik natuurlijk genoeg :D)...wat een verhaal zeg!! Ben heel erg blij voor je dat jullie meisje nog steeds lekker bij je zit, en hopelijk blijft dat nog even zo. Maar dat je nu alweer lekker thuis bent, en al bijna zover dat je in het lokale ziekenhuis mag bevallen is natuurlijk geweldig. Voor mij ook heel fijn om te lezen dat dus alles nog best wel goed kan gaan, ondanks dat het zo vroeg al begint te rommelen.

Hier vandaag goede dag, weinig harde buiken gehad, maar wel de gyn (ben helaas niet bij vk door voorgeschiedenis) gebeld ivm de steeds erger wordende " gewone" buikpijn....vanmiddag belt hij terug om dat te bespreken, maar ga ervan uit dat dat niet echt iets is. Gewoon zo lastig als je het vertrouwen in je eigen lichaam zo bent kwijtgeraakt...ik zoek maar zoveel mogelijk afleiding, en dat helpt ook al, als je er niet zo mee bezig bent...

Voor alle meiden die liggen: succes! Gelukkig is het mooie weer een beetje voorbij (tenminste hier in het zuiden dan..) :p

16. haha ja ik heb nogal een verhaal en ben al niet zo kort van stof :p

Gisteren was mijn vk hier en die vertelde me ook allerlei bizarre verhalen van vrouwen die zij heeft behandeld. Sommige vrouwen die al met 2 of 3 cm ontsluiting liepen vanaf 24 weken, en het met platte rust volhielden tot 37. Daarna mag je natuurlijk gewoon weer lopen, want dan mag de bevalling beginnen. En dan begon het niet :p Liepen ze uiteindelijk alsnog overtijd! Dus ja zoals zij gister ook al zei echt alles is mogelijk. Ze vertelde ook dat er een andere vrouw was die ongeveer hetzelfde had als ik, veel weeen op vroege termijn alleen bij haar deed het lichamelijk niks, die had net als ik ook een zware behandeling gehad van remmers, en ook toen ze weer thuis was is ze last blijven houden van harde buiken. Op een dag kwam de vk op controle, die dag had ze voor het eerst geen enkele harde buik op de CTG, en de dag daarna is ze bevallen.

Hopelijk kan de gyn je straks wat meer geruststellen! en inderdaad zoveel mogelijk afleiding zoeken :) Hier wordt het inmiddels alleen maar warmer, maar ach er ligt genoeg ijs in de vriezer en gelukkig hebben we een koel huis :D

Zet 'm op!!

17. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,,,

Bij mij begon het met 29 weken en 3 dagen zwangerschap,ik kreeg mega buikpijn dus de verloskundige gebeld(was op vrijdag rond 1700)verhaal verteld en ik moest de volgende dag maar even urine laten checken ze vermoeden een blaasontsteking..
    Dus de zaterdag urine laten checken en idd een lichte blaasontsteking,antobiotica mee en weer naar huis.
    Zondag verging ik echt van de pijn en dacht echt van hoe voelen weeen dan wel niet als dit al zo'n pijn doet..
    Maandags moest ik naar de gynaecoloog(hier stond ik onder controle omdat mijn ijzergehalte veel te laag was)dus verhaal uitgelegd en zij vertrouwde het niet en besloot inwendig te voelen...
    Ze keek me aan,en ik dacht oh oh dat is niet goed...
    Wat bleek ik had het hele weekend weeen gehad en al 2 cm ontsluiting:$
    Mocht gelijk helemaal niks meer,in de rolstoel naar de afdeling en gelijk aan de weeenremmers en spuiten voor longrijping gehad..

Al met al heb ik 2 weken plat moeten liggen en toen mocht ik weer naar huis..
    Na die tijd nog 2 keer in het ziekenhuis gelegen en met 36 weken en 2 dagen braken mijn vliezen..
    Onze zoon is geboren met 36 weken en 3 dagen en had een gewicht van 2715 gram en was 48 cm..

Onze kleine vent is nu alweer 17 maanden..

Heel veel sterkte voor de meiden die plat liggen..

Groetjes

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hoi dames,

nou ik ben vanmorgen weer naar het zh geweest voor een ctg en naar de gyn. ik heb sinds deze week iedere keer zeurderige pijn onderin mijn buik en dat hadden ze op de ctg nogn iet vast kunnen stellen en vandaag wel! dus als ik dat had kreeg ik een piek op dat papiertje en zag je de hartslag van de baby ook omhoog gaan dus ik dat gezegd tegen de gyn en die zei het ziet er alemaal goed uit (tog zit het me niet lekker want die pijn heb ik nu ook iedere keer) hij mijn buik voelen zegt hij als je niet beter wist zou je zeggen dat je 28 weken zwanger bent ipv 33 (mijn banner klopt niet helemaal) dus ik schrok heel erg nou kindje weer gemeten die ligt op 30 weken dus nog 3 weken achter dit komt dus omdat mijn moederkoek niet optimaal is en dat word tegen het einde nog minder dus hij heeft besloten dat ons kindje met 37 weken gehaald gaat worden anders krijgt de baby te veel last van dat de moederkoek niet goed is.
    en van deze gyn (was een andere gyn dan die me helemaal plat legde) mocht ik rustig aan wat dingen doen thuis (YES) mag mijn eten koken en mijn eigen wasjes draaien maar mag absoluut geen zware klussen doen omdat het al zeurt zegt maar maar hij zei als het kindje eruit wil komt hij er wel uit en hij zei wel 37 weken het kindje halen maar op een manier waardoor ik het gevoel kreeg dat het ook nog weleens eerder vanzelf kon gaan gebeuren.... dus beetje vaag vond ik dat..

@luca kwam de vk voor controle bij jou? hoe was het?

@petra ik kan geen tips meer toevoegen whahaha sluit me er helemaal bij aan heeft inmiddels de gyn al terug gebeld??

sorry voor het lange verhaal

19. Calimero de vk was gistermiddag geweest, ze komt 2x per week aan huis en maakt dan een CTG. Die zag er verder goed uit, maar ik had net daarvoor wel een paar uur lang langs gehad van harde buiken. Ze waren net gestopt toen de vk kwam :)
    Achja nog 1 week en 3 dagen de baby binnenhouden en dan mag ik hier bevallen, wat zal er dan een last van mijn schouders vallen zeg! Overigens loop ik op 'franse telling', volgens mij loop ik dan 1 week voor op nederlandse telling maar met lengte vd baby is het wel weer gelijk, ons meisje loopt namelijk 1 week voor. Alleen een standaard zwangerschap duurt hier 41 weken (40 voor nl telling dus), en ze laten je niet langer dan 1 week overtijd lopen (dus 41 wk). Ik denk niet dat ze bij mij nu al een datum voor inleiden prikken omdat het met de beeb en mij vooralsnog gewoon goed gaat en ze zelfs een beetje voorloopt in ontwikkeling.

Wel vervelend dat je kindje 3 weken achterloopt :( Dus zoals het er nu voor staat beval je binnen nu en 3 weken al?? Lekker snel zeg :D

20. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wel fijn dat je kindje het goed doet!! zelfs voorloopt!
    gek he? altijd als je bji de dokter of wat ook komt is de pijn weg:D
    zo is in alle landen alles anders en doen ze het ook weer anders:)
    is het haken nog gelukt???

maar ondanks dat beebje achterloopt doet hij het verder wel goed en idd binnen nu en 3/4 weekjes is hij er!:D ook wel een gek idee dat je weet wanneer je je kindje ongeveer verwacht

liefs calimero

Deel Deze Pagina