Wat is de eerste dag van mijn menstruatie? Zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Estherroos83, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Estherroos83

26 nov 2012
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben Esther en nieuw hier op dit forum en vind het erg leuk en interessant om al jullie ervaringen en verhalen te lezen .

Mijn partner en ik hebben een kinderwens. We hebben het niet uitgesproken tegen elkaar dat we het nu willen gaan proberen want mijn partner houdt er niet van zaken te plannen of bepaalde dingen uit te spreken, want dan weet hij dat ik nergens anders meer aan kan denken ;) Dan ga ik helemaal los. Hij wil ook niet op commando moeten sexen o.i.d. We doen het nu zonder condoom (met de pil was ik al eerder gestopt wegens andere redenen) en daarmee accepteren we allebei dat het eventueel mogelijk zou kunnen zijn. Als ik zwanger ben zijn we allebei stiekem superblij! (ik kan nu al aan niets anders meer denken...mijn vriend kent mij dus heel goed).
    Nu heb ik me al flink verdiept in het menstruatiecycli, vruchtbare periodes etc. Ik heb zelf een onregelmatige cyclus. De ene keer 27, dan 31,32 en zelfs 35 dagen. Lekker onhandig dus.
    Om nu een beetje te kunnen uitrekenen wanneer mijn vruchtbare periode is heb ik het gemiddelde genomen. Dat is dan 16-19 dagen na mijn menstruatie.
    Maar het geval is dat mijn laatste menstruatie apart was. Ik had zondag al bloedverlies, en maandag 2 druppels, dinsdag niets en pas woensdag ging het echt doorzetten., Dat heeft tot de woensdag erop geduurd. Ik ben altijd 8 dagen ongesteld (en niet 10 dagen zoals nu het geval was. Of was dat eerder bloed iets anders?). Ik vraag me nu dus af of ik zondag of woensdag eigenlijk ongesteld ben geworden. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Wat is nu mijn 1e dag van mijn menstruatie?

In de week dat ik vruchtbaar zou zijn hebben we vrijdag, zondagavond, woensdagmorgen en donderdagavond gesext. Woensdag alleen niet in een vruchtbaar standje (lees ik net op dit forum) en donderdag leek al het sperma er uit te lopen (wel vruchtbaar standje). Kan ik als ik zo om de 2/3dagen vrij toch zwanger worden? Ondanks de verkeerde standjes en dat het sperma eruit loopt? Ik durf nog niet te blijven liggen, want dan denkt mijn partner dat ik het toch wel heel serieus neem en dat was niet zijn bedoeling haha. Begrijp me niet verkeerd. Hij is gek op kids en zou het geweldig vinden als ik zwanger blijk te zijn, alleen wil hij er niet officieel mee bezig zijn. (missch ook door angst) .
    Ik voel mijn ovulatie totaal niet.

Overigens zou ik een ovulatietest kunnen gebruiken, maar dat wil ik eigenlijk nog niet. Ik wil er niet 'teveel' mee bezig zijn. (voor zover dat kan). Mocht het na een aantal maanden nog niet zover zijn, dan zal ik daar wel toe overgaan. Maar nu willen we het 'op zijn beloop laten'.

Uiteraard hoop ik heeeeeel erg dat het raak is!! De dag dat ik een test zou mogen doen is de verjaardag van mijn partner. Dat zou toch een mooi cadeau zijn...

2. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Welkom allereerst
    Bij mij gebeurt het ook regelmatig dat ik eerst een paar dagen "veegjes/druppels" bloed verlies en dan goed doorbreekt. Ik neem dan die dag dat het doorbreekt als 1e dag.

In de week dat ik vruchtbaar zou zijn hebben we vrijdag, zondagavond, woensdagmorgen en donderdagavond gesext. Woensdag alleen niet in een vruchtbaar standje (lees ik net op dit forum) en donderdag leek al het sperma er uit te lopen (wel vruchtbaar standje). Kan ik als ik zo om de 2/3dagen vrij toch zwanger worden? Ondanks de verkeerde standjes en dat het sperma eruit loopt? Ik durf nog niet te blijven liggen, want dan denkt mijn partner dat ik het toch wel heel serieus neem en dat was niet zijn bedoeling haha. Begrijp me niet verkeerd. Hij is gek op kids en zou het geweldig vinden als ik zwanger blijk te zijn, alleen wil hij er niet officieel mee bezig zijn. (missch ook door angst) .
    Ik voel mijn ovulatie totaal niet.

Geen idee wat je bedoeld met geen vruchtbare standjes?
    Hier ook altijd wat "terugloop" (zo noemen wij dat :D) van Sperma, Altijd al gehad en toch al een knulletje van 2 jaar. Dus je kunt daarom bets zwanger worden. Sperma bevat miljoenen zaadcellen en er blijven er altijd duizenden achter om eventueel de eicel te bevruchten.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik hoop dat je snel zwanger mag worden!

3. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Allereerst gefeliciteerd met de beslissing om ervoor te gaan! Het er veel mee bezig zijn kent iedereen denk ik wel :p

Wat betreft je menstruatie, het is zo dat je je eerste dag van de menstruatie pakt op de dag dat er echt rood bloed te zien is. Ik zou dus bij jou van woensdag uit gaan. Heel veel meiden hebben last van een paar dagen druppels of bruin verlies, ik heb dit zelf ook vaak.

Om de 2 a 3 dagen vrijen is perfect, dan is er altijd een voorraadje :) Het sperma wat eruit loopt is bij mij meestal een teken dat de vrchtbare periode voorbij is, dan wordt het allemaal wat minder goed in m'n lichaam opgenomen door het slijm :p Geen idee of dit normaal is, maar ik herken het hier altijd wel aan.

Ovulatie testen zou ik nog even lekker niet doen, probeer er echt nog niet teveel mee bezig te zijn. Wij zitten nu in de 12de ronde en ik heb er echt spijt van dat ik er gelijk met ronde 1 al zo bovenop zat. Het kost zoveel energie.

Heel veel succes!

4. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, Leuk dat jullie besloten hebben om de anticonceptie te laten staan ;)
    1e dag is wanneer je rood bloed ziet. Voroeger had ik ook wel eens de dag ervoor beetje bruinverlies, maar nu is het gelijk, bam, ineens veel en rood bloed, hihi wel lekker duidelijk.
    om de paar dagen moet genoeg zijn en terugloop is er altijd wel denk ik ook, maar er blijven er zeker als je vruchtbare periode bereikt is meer dan genoeg hangen. En het standje maakt echt niets uit. Wat wel uitmaakt is of je echt aan het genieten bent samen en ontspannen bent en er dus niet teveel mee bezig bent. De keren dat het bij ons raak was, was wanneer we heel intens hadden gevreeën en de liefde heel duidelijk tussen ons stroomde.

Succes!

5. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Bij mij loopt altijd bijna al het sperma er weer uit, en toch was ik in de 2e ronde zwanger :) Dus dat zegt niet zoveel denk ik.. ;)

Succes met zwanger worden!!

6. Estherroos83

26 nov 2012
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties!! Er is dus nog hoop deze ronde. Het is nu afwachten...ik merk nog niets en de innesteling zou een dezer dagen moeten plaatsvinden.

Deel Deze Pagina