Op naar de 40, nog gaan voor een 3e???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mooni, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik was 39 toen ik moeder werd, had het graag eerder gezien maar het leven liep ff anders. Heb wel altijd geroepen tot mijn 40-ste en dan houdt het op maar dat is voor ieder persoonlijk. Bij mij speelde ook m'n lichamelijke conditie een rol maar heb de zwangerschap naar omstandigheden goed doorstaan en de combinatietest viel zo goed uit dat we verdere testen niet nodig vonden en ben gezegend met een gezond heerlijk mannetje...

Maar niemand weet van tevoren hoe een zwangerschap verloopt, ik vind 36 dus niet te oud maar zou voor jezelf alles goed op een rijtje zetten en de beslissing kan alleen jij nemen!

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nog ff iets om over na te denken: vroeger begonnen mensen misschien wel jonger aan hun eerste kind dan tegenwoordig.....maar als je kijkt naar de leeftijd waarop ze toen hun laatste kind kregen dan ben je echt niet oud hoor. Mijn beide oma's kregen hun eerste kind rond hun 26e (vrij normaal destijds) en hun laatste kind toen ze begin 40 waren. Dat was natuurlijk wel in een tijd zonder anticonceptie: zolang je vruchtbaar was kwamen er kinderen (zeker in katholieke kringen waar de druk van de kerk om een groot gezin te stichten en dus veel nieuwe katholiekjes op de wereld te zetten groot was, m'n oma vertelde dat na de geboorte van een kind meneer pastoor na een paar maanden alweer kwam informeren wanneer de volgende verwacht werd pfffff).

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Precies.
    Hier in Spanje wordt er ook niet zo moeilijk gedaan over het krijgen van kinderen rond of boven de 40 omdat iedereen wel iemand kent die nog een kind heeft gekregen rond die leeftijd.
    Ook worden de risicos (aangeboren afwijkingen) hieraan verbonden erg gerelativeerd. Het enige waar ik op gewezen werd door de gyn was de verminderde kans op conceptie, de verhoogde kans op miskramen en hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap.

4. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik ben 3 maanden voor m'n 40e moeder geworden en dat is heel goed verlopen. Ik was de oudste van mijn pufklasje, maarrrrrr de meeste dames waren rond de 36.

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Nou je het zegt: bij mij waren ook geen jonge dames op de zwangerschapsgym.
    En bij de borstvoedingscursus was de leeftijd ook hoger.

6. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden, super!

Ik vond het 1e jaar van onze 2e zoon best wel heftig en ben blij dat hij nu 1 jaar is en ik merk dat alles al wat gemakkelijker wordt. Ik denk dat ik bij de gedachte van een derde kindje een beetje tegen het eerste heftige jaar op zie (ik vond het bij onze beide kinderen best wel zwaar).
    Maar eerlijk gezegd is het eerste jaar voorbij gevlogen en geniet ik er ontzettend van, dus tsja.. Mijn twijfel is zo goed als weg! :)

Deel Deze Pagina