temperaturen en tijd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Druppie, 20 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druppie

Druppie Actief lid

30 okt 2006
    107
    0
    16
    Hallo allemaal,

Een paar dagen ben ik wat later geweest met temperaturen (10.00 i.p.v. 8.00 uur) Weet iemand of ik deze temperaturen terug kan berekenen op de een of andere manier? Of maakt het geen verschil of je later bent, zolang je nog niet uit bed bent?

Groetjes Druppie

2. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Eerlijk gezegd heb ik geen idee .
    Maar volgens mij is het het betrouwbaarst als je elke dag op de zelfde tijd tempt .
    Dat is wat mijn gyn mij lang geleden vertelde tenminste hahaha

Groetjes Joyce

3. Druppie

Druppie Actief lid

30 okt 2006
    107
    0
    16
    Ja, ik weet het, maar soms zoek ik het niet om om 08.00 uur te tempen en slaap ik liever nog eventjes ;) Maar ik zie nou toch wel een stijging, zelfs als ik 0,1 graad per uur dat ik langer heb geslapen eraf haal. Echt iets voor mij, superlange cyclussen en dan heb ik geen zin meer om op tijd te tempen en dan lijkt de temp te stijgen, ppppffffffff. Misschien moet ik maar gewoon de aankomende dagen afwachten of de temperatuur om 08.00 uur hoger is..., maar ben daar eigenlijk te nieuwsgierig voor ;)

Dank je wel voor je antwoord, veel groetjes, Druppie

4. Niet meer actief

Tempen heeft geen zin als je je niet aan de volgende "regels" houd:
    -ELKE dag
    -om DEZELFDE tijd
    -VOORDAT je je bed uitgaat
    -RECTAAL

Als je de ene dag tempt om 08:00 en de volgende dag om 10:00 heeft het geen zin meid,hier kun je niet vanuit gaan.

Ik begrijp best dat je wel eens wilt uitslapen, maar zet je wekker om dezelfde tijd, temp, schrijf het op of onthoud het en slaap weer verder, zo doe ik het altijd en ik temp nu alweer 5 maand ELKE dag om 07:00 ;)

Je kunt het niet terugberekenen trouwens...

5. Druppie

Druppie Actief lid

30 okt 2006
    107
    0
    16
    Dank je wel voor je antwoord, Deeltjuh. Drie van de vier regels lukt al ;) Morgenvroeg maar weer de wekker aan en hopen dat ik hem niet half slapend uitzet.

Groetjes, Druppie

6. Niet meer actief

hahaha wekker iets verder wegzetten (dat je ernaar toe moet reiken, niet uit bed!) en je thermometer voor je wekker leggen, dat je hem meteen ziet als je je wekker uit zet! ;)

7. Druppie

Druppie Actief lid

30 okt 2006
    107
    0
    16
    Had al bedacht om de wekker langs mijn man te zetten, zodat hij me wakker kan maken. Vond hij zelf, geloof ik, niet zo'n goed idee, hahahahahaha. (Tja, hij moet er ook wat voor over hebben..., toch?)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik temp op verschillende tijdstippen, in ieder geval om de week, want ik heb de ene week vroege dienst en de andere week late, dus weinig keus Volgens mij maakt het tijdstip ook niet zoveel uit, maar moet je altijd ongeveer evenveel slaap hebben. Ik temp trouwens ook oraal en dus niet rectaal.
    Bij mij werkt het goed, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn. Soms zitten er wat uitschieters bij, maar de algemene lijn klopt wel.

groetjes,
    Snoopy

9. Niet meer actief

ik heb voor de gein wel eens getempt vanaf 04:00 als ik weer eens wakker lag....en vanaf die tijd gingmijn temp elk uur 0,1 graad omhoog....een paar dagen laten weer gecheckt en ja hoor, weer hetzelfde..
    Stel dat ik dan temp de ene dag om 06:00 en de andere dag om 08:00, dan zit er al 0,2 graad verschil tussen die er helemaal niet hoeft te zijn als je op gelijke tijden tempt, dus ik zou het risico niet nemen.
    Oraal tempen is niet zo correct als rectaal, maar als het bij jou goed werkt...;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb inderdaad een erg lage temperatuur als ik een korte nacht heb gehad, kan dus wel kloppen met jouw 'testje'.

Ik temp eigenlijk uit gewoonte. Vorige cyclus ook mee doorgegaan terwijl de gyn de hoop had opgegeven voor een eisprong, want van dag 12 t/m 17 geen groei. Maar mijn temperatuur ging op dag 24 opeens omlaag en daarna weer sterk omhoog. Ik was ook wat grieperig dus dacht dat het waarschijnlijk daardoor kwam. Maar na 14 dagen hoge temp daalde mijn temp en werd ik ongesteld!
    Bij mij werkt het dus goed op deze manier, maar ik kan me voorstellen dat het bij sommigen wat precieser moet.

groetjes,
    Snoopy

11. Niet meer actief

haha idd bij mij moet het wat preciezer ;)

12. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik zet de wekker en weet vaak niet eens meer dat ik getempt heb! Dat doe ik echt half slapend. Lang leze pen en papier!
    Maar volgens mij maakt oraal of rectaal niet zo gek veel uit, als je het maar altijd hetzelfde doet. Bij oraal is je temp wat lager dan bij rectaal, maar t gaat om het verschil en niet zozeer om de hoogte van je temp dacht ik. Bij mij gaat het iig prima zo!

13. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik temp door de weeks om 6.30, maar in het weekend echt niet hoor! Dan slaap ik lekker uit! :)
    En dan zal mijn temp een graadje verschillen...jammer dan... ;)

Ik zie de grote lijn in mijn kartje duidelijk, en daar gaat het om... :D

14. Niet meer actief

Even een vraagje hoor... Heb me nog niet echt zoveel met dat temperaturen bezig gehouden, lees hier af en toe wat. Doordat ik een beetje nieuwsgierig ben, heb ik de laatste week mn temperatuur een beetje bijgehouden. Maar niet op vaste tijden of zo. Meestal 's morgens als ik net mn bed uitkom. Mn temperatuur zit meestal rond de 37,2, is dat niet vrij hoog?

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Linda: als je al je bed uit bent is je temp niet meer betrouwbaar. 37,2 is wat ik normaal na mijn ei tot mijn ongi heb.

Druppie: bij mij maakt het niet uit of ik twee uur later temp, als ik maar temp meteen als ik wakker wordt. Zoals Sandra zegt ben ik in het weekend veel later, temp dan meteen en dan is het hetzelfde als dt ik 2/3 uur eerder wakker zou zijn geworden. Het gaat inderdaad namelijk zoals Sandra al zei om hoeveel uur aan een stuk je daarvoor hebt geslapen.

16. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ik heb nooit getempt, volgens de gyn had dit geen zin aangezien ik avonden en nachten werk. Dat zou betekenen dat als ik nachtdienst heb ik pas kan tempen rond 17:00 uur.
    Liefs Lydia

17. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    hoihoi!

weten jullie of het verschilt of je rectaal of vaginaal temperatuurt?
    of moet het echt rectaal zijn...

18. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik vind dit wel een interessant onderwerp want ik zit met het zelfde probleem. Ik sta op drie verschillende tijden op. Dat is om 4 uur om 5 uur en soms om 8:30. Dan heb ik over het weekend nog niet gesproken. Ik wil ook uitslapen in het weekend, de hele week is al druk genoeg. Ik geef bij ff wel de juiste tijden door, ok wel wat hoger heb ik het idee maar invullen doe ik wel, groetjes lucky.

19. Niet meer actief

Meiden,

ik werk onregelmatig.

ik temp al vier cycli, waarvan een een zwangerschap en een miskraam.
    direkt na de mk weer begonnen met tempen.
    (eerste dag bloeding begonnen omdat dan de nieuwe cyclus weer begint, hoe cru het ook mag klinken)

ik temp oraal, op onregelmatige tijden.

maar ik zie precies wanneer eisprong is geweest.

het mag dan misschien niet helemaal accuraat zijn, ik heb wel een heel goed beeld van het gebeuren.

als je maar minstens drie of vier uur slaap hebt gehad.
    de website van Fertility Friend geeft verder hele goede info, ga daar eens kijken.

Aoife

Deel Deze Pagina