Tja, dat krijg je he, met al twee kids die aandacht vragen! Het is tenslotte woensdagmiddag Ik ben m'n lf voorbij. Ga waarschijnlijk morgen testen, hoewel ik niet denk dat dat zin heeft. Ik temp ook en m'n temp gaat helemaal niet verder omhoog. En dat zou wel moeten na je ei en als je evt. zwanger bent Naja, we zien wel! Liefs Tezzz
Ja het is altijd afwachten. Ik wist het deze keer ook echt zeker dat ik zwanger was ik was meer dan vijf dagen overtijd. Wij gaan ons nu even bezinnen. en ga in ieder geval even wat minder forummen. Mischien beter dat ik er even wat minder mee bezig ben. Trwns ik ben bijna een hele week ziek geweest samen met alle leden van ons gezin. Mega griep niet best.
@Tom: bij ons is die megagriep vorige week geweest! Man en beide kids hartstikke ziek. Maar ik had niks! Ik krijg altijd wat anders (deze keer spier verrekt tussen m'n schouders ). Ik hoop dat je na een poosje rustig aan gauw weer zwanger wordt! Het in spanning zitten omdat je overtijd bent is niet niks he? Ken het. knuffie!
Hier hebben de afgelopen weken ook verschillende griepjes de ronde gedaan. Bah! Meiden heel veel sterkte op het wachtbankje. Hier blijft het ook nog even spannend tot de 12 weken.
Tezz hartstikke lief bedankt voor je virtuele hug. Ik heb voor alle andere onderwerpen even de mailservice laten stoppen. Zodat ik niet telkens ga kijken. Ik had deze alleen nog even openstaan en dat laat ik maar zo! Het is hier niet zo heel druk en wel heel gezellig en liefdevol! Hugs Tom
@Tom: daar zijn we voor he: om af en toe eens gewoon lekker tegen aan te klagen, uit te huilen en om knufjes van te krijgen! En hier is het inderdaad niet zo druk, lekker overzichtelijk!
Ja, ik moet zeggen dat ik bijv. de bevallingslijstenforums veel te druk vind om bij te benen. En zo ook bij sommige andere topics. Een dagtaak heb je eraan, en dan wordt het zo onpersoonlijk.
Ging je nu trouwens vandaag testen Tezz? Is natuurlijk wel een mooie dag vandaag daarvoor! In ieder geval alvast heel veel succes mocht je gaan testen.
heb getest, maar helaas negatief Mijn temp is ook niet erg hoog, dus heb waarschijnlijk toch geen eisprong gehad. Wat niet is kan natuurlijk nog komen he, maar ga toch waarschijnlijk maandag maar eens een afspraak maken met de ha. Lief dat jullie aan me denken hoor !
Heel jammer, weet je ik vraag mij dat eigenlijk af. Op het nod forum was ook een forummer ook voor de derde bezig en na 17 rondes en niet meer geheel zonder hulp nu zwanger geraakt. Ik bedoel het is wel vreemd dat het eerst heel goed lukt en de derde wat moeilijker wordt zou dat dan van de leeftijd komen?
@Tom: ja, dat vraag ik me ook vaak af. Het enige verschil met m'n laatste zwangerschap is dat ik een paar jaartjes ouder ben geworden. Nou net die grens van de 30 voorbij. Raar he?
Ja ik vind het echt heel vreemd. Het is bij ons ook precies hetzelfde. Ik was bij de oudste twintig toen ik zwanger raakte en bij de tweede 23. Dus niet echt oud. Mischien ligt het idd wel aan de leeftijd.
ik was 24 en 26. tja, dat noemen ze nog wel de vruchtbare leeftijd he? Maar ik moet zeggen dat ik het wel altijd een fabeltje vond dat je met 30 opeens op je gewicht en huid enzo zou moeten gaan letten. En nu ik dus 31 ben, begin ik werkelijk waar rimpeltjes te ontdekken die niet weggaan als de lachbui voorbij is! zou het dan toch?
Aan die rimpels moet ik ook echt geloven hahaha! En tja, hier ging het ook iets moeilijker bij de derde. Vier jaar ouder scheelt wel iets natuurlijk. Het hoeft natuurlijk niet, want het blijft elke keer een soort loterij, maar gemiddeld genomen denk ik wel dat het elke keer iets langer kan duren. De 'piek' van de vrouwelijke vruchtbaarheid ligt in de begin twintig.
Bij ons ging het met de derde net zo makkelijk als bij de 1e! In de eerste ronde raak.... De tweede liet wel wat "langer"(4 mnd) op zich wachten... Bij de 1e was ik 20 (21 toen Julian* geboren werd) Bij de 2e was ik 26 Bij de 3e ben ik 27 (28 als het geboren is)
Ik vind dit een interressante discussie. Twee vriendinnen die ook een derde hebben gekregen duurde het ook best wel lang. Maar volgens mij kan je als je ouder bent toch niet meteen verminderd vruchtbaar zijn? Ik vnid dat wel vreemd. Toen ik het spiraaltje eruit liet halen dacht ik dat het een eitje (ahhahahah) zou izjn om weer zwanger te woden. Onderhand ben ik al tien maanden verder.
Je eitjes worden wel steeds ouder natuurlijk, die zitten er al vanaf je geboorte (daarvoor zelfs nog). Maar misschien zijn het ook wel andere dingen die mee kunnen spelen hoor. Geen idee, bijvoorbeeld dat je lichaam wat vermoeider is als je al kinderen hebt rondlopen en daardoor wat moeilijker gaat, etc .
Hallo, ik meld me ook weer even! Wij zijn waren ruim 2 jaar zelf aan het "klunsen"en nu al weer in de 10e ronde onder begeleiding van de gynaecoloog. Volgens hem wordt de vruchtbaarheid van de vrouw na haar dertigste aanzienlijk minder en na haar vijfendertigste gaat het nog harder achteruit. Ik ben 34,5 dus heb nog een half jaar ! Bij mannen gaat de vruchtbaarheid ook iedere paar jaar achteruit. Dit door leeftijd en door luchtvervuiling ed. Bij onze eerste was ik 27 en telde we na 2 maanden aan. Bij onze tweede was ik 29 toen ik na 4 maanden aantelde. Dus bij allebei heel snel. Maar ondanks die leeftijd ben je als je zo snel aantelt volgens de gyn super vruchtbaar. De man heeft dan "superzaad" en de vrouw is helemaal regelmatig (28 dagen) etc. Maar goed dat wilde ik even kwijt en ik wens jullie natuurlijk allemaal heel veel succes! Groetjes Mabelle