Op naar de derde!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milla, 17 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja, wij zijn er ook erg blij mee, al heb ik soms wel het gevoel dat andere mensen ervan uitgaan dat wij teleurgesteld zouden zijn omdat het geen jongetje is. Gaan je dan lopen opbeuren zo van joh je moet maar denken :als het maar gezond is oid. Dit leeft bij ons helemaal niet . Ik had geen voorkeur vond allebei leuk, en Erwin had echt duidelijk voorkeur voor nog een meisje!

Ik hoop dat het jou ook gaat lukken!

2. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Ik hoop het ook maar heb zo'n gevoel dat het toch niet zo gaat lopen als ik hoop. Ergens zou ik zo graag mijn droom waarheid laten worden.
    Heb jij voor alle drie een eigen kamertje ? Wat was de reden voor jou om er TOCH voor te gaan zeg maar ? Hoe vinden je meiden het ?

3. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    even wat vragen misschien weten jullie antwoorden :oops: :oops:
    1. Als je een drukkend gevoel in je buik hebt van een naderende eispong oid, en je voelt dat een paar dagen wil dat zeggen dat de eispong er dan aan komt of kan je het gevoel ook hebben nadet hij is geweest ?
    2. De kans om zwanger te raken van alleen voorvocht en een zeer kleine hoeveelheid sprema is zeker wel heel klein ?
    3. Hoe kan je lichamelijk mekren dat je eispong is geweest of zijn er verder geen kenmerken ?
    pffff

4. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    even wat vragen misschien weten jullie antwoorden :oops: :oops:
    1. Als je een drukkend gevoel in je buik hebt van een naderende eispong oid, en je voelt dat een paar dagen wil dat zeggen dat de eispong er dan aan komt of kan je het gevoel ook hebben nadet hij is geweest ?
    2. De kans om zwanger te raken van alleen voorvocht en een zeer kleine hoeveelheid sprema is zeker wel heel klein ?
    3. Hoe kan je lichamelijk mekren dat je eispong is geweest of zijn er verder geen kenmerken ?
    pffff

5. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    heeee wat leuk dat hier weer wordt geschreven!
    heb ff geen tijd gehad om bij te lezen, maar mag misschien wel even melden dat ik inmiddels zwanger ben van de derde 8)

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    gefeliciteerd wens!

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @mamafleur: 1. Volgens mij heb je dat gevoel alleen voor en op je ei, maar dat is puur mijn eigen ervaring.
    2. De kans is heel klein, maar wel aanwezig. Da's waarom 'voor het zingen de kerk uit' wordt afgeraden als voorbehoedsmiddel!
    3. Als je gedurende je cyclus je temperatuur bij houdt, zal je temp stijgen na je eisprong. Ook kan je afscheiding plotseling anders worden van samenstelling (vruchtbaar = als eiwit, na je ei bijv droog, dik, korrelig etc.)

8. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Wens, wat fijn dat je zwanger bent en hoe voel je je ? heb jij twijfels gehad of niet ?

Tezz, bedankt voor je poging tot antwoorden, heel lief van je !
    1. Maar dat kan dus wel een paar dagen zijn ?
    2. het was zeg maar voor de helft voor het zingen de kerk uit en ik neem ook aan dat het niks is en niks kan worden en daarbij waren we waarschijnlijk ook te laat en misschien heb ik ook niet eens een eispong gehad dat kan ook nog
    3.Ik heb nog geen temp bijgehouden maar dacht dat er misschien andere dingen waren

Nu de eispong eigenlijk voorbij lijkt te zijn (of niet) en de druk minder is heb ik het gevoel er echt voor te willen gaan :(
    Het lijikt me zo gezellig drie kindjes aan tafel lekker eten :confused:

9. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Tezz zit jij nu al op dag 70 of klopt je benner niet helemaal ?

10. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    mamafleur, nee ik heb niet echt getwijfeld over wel of geen derde. Tuurlijk heb ik wel eens gedacht, waar beginnen we eigenlijk aan, als ik heel moe ben, of een van de kinderen ziek zijn, maar diep in ons hart willen we gewoon allebei nog een kindje, ondanks dat het weer een tijdje lekker druk wordt, 3 kids onder de 4, een baan etc. etc.
    maar ik vind het gewoon zooooooooo gezellig.

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    hihi
    kwou dat m'n banner niet klopte, maar helaas: ik zit ECHT op dag 69 van mijn cyclus! Tenminste, dat denk ik. Heb wel twee keer spotting gehad (vanaf dag 15 tot 25) en nu sinds dag 64 weer, maar ik hou dus wel m'n temp bij en Fertilityfriend denkt dat ik de dag van m'n spotting eindelijk mijn eisprong heb gehad! Ik wacht dus maar weer 'rustig' af :rolleyes:

Nog ff over je eisprong: een eitje 'springt' eigenlijk helemaal niet. Het doet er heel lang over om los te komen (paar uur tot paar dagen geloof ik zelfs), dus als je langer krampen, pijn oid houdt, kan wel kloppen.
    En wat ik vragen wou: als je nou volgende maand weer aan je vruchtbare dagen zit, wordt je dan weer twijfelachtig? Niet gemeen bedoeld of zo hoor! Maar je klinkt zo 'opgelucht' nu je vruchtbare periode waarschijnlijk voorbij is. Of lees ik dat verkeerd?

@wens: dat is waar ik ook over twijfel! Soms, als de kids weer zo bezig zijn dat je ze wel achter het behang zou kunnen plakken (de mijne zijn 6 en bijna 4 en dan hebben ze wel eens van die buien... :(), dan denk ik wel eens: En we willen er nog eentje bij?! Hoe gaan we dat in G..naam doen! Maar goed, die buien had m'n dochter ook al toen ze nog alleen was en toen m'n zoontje nog een baby was. Toen ging het ook wel. Lijkt mij ook super hoor, nog zo eentje! Of eigenlijk, weer een ander! Mijn kids lijken qua uiterlijk precies op elkaar (en hun vader ;) ), maar zijn qua karakter heel verschillend. Ben zo benieuwd hoe een derde dan zou zijn!
    Pfff ik geef het je te doen hoor! 3 kids onder de 4 jaar! Tussen mijn kids zit 2 jaar en een paar maanden, maar ik vond het erg druk hoor. Wij hebben ook bewust gewacht met deze derde. We hadden gepland een beebje te krijgen rond maart! Als mijn zoontje net een paar maandjes 4 was. Maar ja...wij zijn altijd al slechte planners geweest ;) :)

sorry, ben een beetje een kletskous... (of zoals wij dan thuis zeggen: sorry de knorrie!)

Liefs Tezzz

12. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    hallo mag ik ook meedoen om dit topic levend te houden?
    Wij man en ik 32 en 29 jaar oud hebben twee kinderen van 5 en 8 jaar een jongen en een meisje.
    Ik kom zelf uit een gzein van drie en heb altijd gedroomd van een derde.
    Alleen was mijn tweede zwangerschap traumatisch te noemen.
    Ik had een ontzettend hoge bloeddruk. daardoor ben ik toen met een pre eclampsie in het ziekenhuis terecht gekomen.
    Niet echt een fijne tijd daardoor heb ik niet getaald naar een evt derde zwangerschap. Toch bleef er wat kriebelen.
    Na overleg met mijn huisarts en de gyn. hebben we besloten er weer voor te gaan omdat het helemaal niet zo hoeft te zijn da tik weer een pre eclampsie krijg. En omdat mischien in zijn geheel te voorkomen, heb ik op voorhand al bloeddruk medicatie voorgeschreven gekregen.
    In Mei is mijn spraaltje eruit gehaald, en we gaan nu ronde negen in.
    Eerlijk is eerlijk dat hadden we niet verwacht..
    Aangezien ik twee keer zwanger ben geworden door de pil heen.
    Dus best wel even slikken, ik let goed op wanneer ik mijn ei heb etc tempen doe ik nog niet.
    Mijn man en ik hebben trouwens wel besloten dat als het niet gaat lukken wij niet de mmm ingaan.

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Tom: ik heb ook geen zin om de mmm in te gaan, maar als het na ruim een jaar niet gelukt is, wil ik wel weten waarom niet! Dan ga ik denk ik wel naar de ha om zeker te weten dat er niet iets mis is met me!

14. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Ik was hiervoor zwanger en in maart uitgerekend.
    Dan zou ons derde kindje al 6 mnd zijn als de oudste naar school gaat, leek me wel makkelijk met slaapjes en voedingen in die eerste periode, maar inmiddels wordt het dus september, ook goed!
    Haha, je kunt het nu eenmaal niet plannen.

Tja en ik weet niet beter, hoe ouder ze worden hoe meer vrijheid je hebt en hoe moeilijker je die ook weer inlevert denk ik. Wij wilden bewust niet te lang wachten met een derde kindje. Tussen de 1e en 2e zit minder dan 2 jaar, dat was niet echt bewust gepland, ik dacht toen pfff de derde mag wel wat langer op zich laten wachten, maar na de 2e ging alles zoveel makkelijker en hadden we veel eerder weer een lekker ritme te pakken dan na de 1e, dus waren we er toch weer sneller aan toe dan we hadden gedacht.

Maar ik blijf nog wel afwachten, mijn vorige zwangerschap ging mis met 12 weken, dus nog 7 weken te gaan voordat we die mijlpaal hebben bereikt.

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Wens: dan wil ik je heel veel sterkte wensen in de komende 7 weken! En ook daarna natuurlijk! Mag je nou nog wat sneller een echo? Of moet je eerst wachten tot 1 feb?

16. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Tezz, ik ben inderdaad heel erg bang dat ik straks weer ga twijfelen en er niet echt voor durf te gaan. Ik weet niet wat dat met mij is maar ik ben gewoon te bang om beslissingen te nemen, bang dat het de verkeerde beslissingen zijn ofzo. Heb ik mijn hele leven al gehad en nu met zo iets als een derde spuit is dat natuurlijk torenhoog.
    Heb ook al het een en ander mee gemaakt (ook wwt zwangerschappen betreft)
    balen dat jou cyclus zo lang is want dat maakt het wel extra lastig. Had je dat bij die andere ook ?
    Ik weet overigens alles af van lange cyclussen hoor :(

Wens, lekker druk dus straks maar ik denk dat je met het vrijheid terug krijgen en dan de stap moelijker vinden wel een beetje gelijk hebt want ik zie nu zo veel voordelen van dat ze wat ouder zijn (geen gedoe met kiderwagens, zelf schoenen aan trekken, beter slapen, zelf onder de douch kunnen, zelf afdrogen, zelf eten etc etc)
    Spannend voor jou dus de komende wekene, ik duim heel hard voor je

Tom, welkom hie, gezellig dat je mee kletst. Ik kan me voorstellen dat je dan niet verwacht 9 rondes nodig te gaan hebben inderdaad. Ik hou er rekening mee dat het bij mij lang gaat duren want dat was de andere keren ook zo. Je hebt nu dus geen twijfel meer na gesprek met huisasrts en gyn begrijp ik ?

17. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    He, wat leuk dat er hier weer geschreven wordt.
    Er zijn toch nog veel meiden die voor een derde gaan.

@ Wens: hè meid, gefeliciteerd met je zwangerschap! LEUK.

Hier gaat alles gelukkig ook goed.
    Heb ons hummeltje gisteren nog even snel op beeld gezien.
    Het is wel een enorm spannende tijd hoor.

Onze meiden weten sinds afgelopen weekend dat er weer een babytje op komst is.
    Ze vinden het wederom heel leuk en spannend.

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wens: gefeliciteerd met je zwangerschap!

miranda: wat fijn dat het goed gaat met jullie ukkie
    leuk dat de meiden het leuk vinden, wel spannend hoor.
    hopelijk blijft het allemaal goed gaan ;)

19. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Miranda, kan me voorstellen (lees je banner) dat het nu extra spannend is alelmaal. Ik wens je heel veel geluk

20. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Bedankt, het is zeker een hele spannende tijd.
    Maar we gaan er helemaal vanuit dat deze keer alles goed blijft gaan.

Deel Deze Pagina