Ja ik zie/zag ze ook wel...mijn kids zijn dus 12 en 10.....we kunnen doen en laten wat we wilden..als we zin hadden in de vakantie om ergens heen tegaan gingen we gewoon...ik heb geen rijbewijs dus doe alles met het openbaar vervoer..maar dat maakte niet uit... Straks gaat dat dus niet zo makkelijk...zie mezelf niet de hele mik mak de bus en trein in hijsen.... Maar weet je ...voor alles is een oplossing...je rolt er van zelf in...ik heb afgesproken dat ik gewoon in het weekend dan ga als mijn man thuis is..kan hij lekker bij de kleine meid blijven, ga ik lekker met mijn grote mannen shoppen..lekker mama/zonen dagje ..hebben ze ook wel behoefte aan denk ik....lekker ff zoals het was... Zo is er voor alles wel een oplossing...ik vind het belangrijker dat financieel je de boel op een rijtje hebt..en een beetje ruimte in huis is ook wel lekker..geen must maar wel lekker ..mijn jongens hebben eerst altijd samen geslapen op een kamer....vonden ze geweldig..toen....nu is dat anders..ze worden ouder, willen meer privacy...en we hebben gelukig de mogelijkheid dat we dat kunnen geven..ieder zijn eigen kamer en ook nog een kamer voor de kleine meid...maar nogmaals is geen must hoor.... Maar oke.....ik heb eigenlijk heel makkelijk kletsen...mijn jongens zijn op een leeftijd dat ze een hele hoop zelf kunnen doen...als je 2 kleinjes heb rondhuppelen kan ik me voorstellen dat je dan even wat langer nadenkt.... Maar geloof me...je rolt er vanzelf in...is het alsof je niet anders hebt gehad..en beter nog..zou je niet anders meer willen
Ik zie ook geen nadelen.Natuurlijk zijn er wel dingen waar ik af en toe wat tegenop kan zien (bijv. weer die gebroken nachten), maar dat neem ik voor lief, de wens voor een kindje is veel sterker dan die gedachten.
bij mij is de wens op bepaalde momenten ook riter dan die de gedachtes en dan ga ik voor de volle 100% voor en op zommige momenten (vooal als het donker is) dan maak ik van alles een soort bergen en dan kan ik daar bijna niet overheen. Dan denk ik aan het zwanger zijn en de problemen die dat geeft, de ruimte in huis, de caravan die we net hebben gekocht met 4 slaapplaatsen en geen 5. Alles dat duurder is met 5 en de financieen dus
Het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) heeft berekend dat één kind gemiddeld 17% van het netto-inkomen kost. Twee kinderen kosten gemiddeld 26% van het inkomen en drie kinderen 33%. Een derde kind kost je dus 'slechts' 7% meer dan dat je nu al kwijt bent aan je kinderen.
Had dit topic even gemist! Wij willen ook gaan voor een derde. Onze zoontjes zijn nu 5 en bijna 4. Zo kort op mekaar is heel prettig, maar heb bij een derde toch gekozen voor wat ruimte om te ademen. Ook was ik erg jong bij de eerste en tweede en hoop dat ik van de derde meer kan genieten!
Hallo dames! Ik heb alleen de titel hier gelezen en verder ben ik nogal druk op het moment. Wilde me toch vast hier melden, want gisteravond hebben mijn man en ik besloten dat we tóch nog voor een derde kindje willen gaan na onze tweeling. Martijn en Lotte zijn bijna 1 jaar en ik zal waarschijnlijk volgende week naar de HA gaan om mijn spiraaltje te laten vewijderen. Al een paar maanden liep ik rond met de gedachte dat ik eigenlijk nog wel een derde kindje zou willen, maar mijn man had resoluut gezegd toen hij hoorde dat we een tweeling kregen dat hij meteen naar het ziekenhuis zou gaan om zich te laten 'helpen'. Gelukkig heb ik dat kunnen voorkomen en is hij nu tot de conclusie gekomen dat hij toen te snel heeft geroepen. Al met al vind ik het heel erg spannend, vooral omdat ik erg benieuwd ben of een tweede zwangerschap misschien sneller komt dan de eerste waar we anderhalf jaar op hebben moeten wachten. Hieronder een foto van mij met onze schatjes zodat jullie weten tegen wie je praat. Wel zo leuk toch? Groetjes, Marian
Mirian, wat gaaf nu voor een derde. Lijkt me best zwaar met twee van die hummeltjes die vast veel aandacht vragen maar ook wel erg leuk. WELKOM hier !
hallo ik ben ook al mamma van twee jongens van 6e 8 wij zijn er al weer meer als een halfjaar bezig voor nr 3 ik was al zwanger maar heb begin deze maand en MK gehad dus we beginnen opnieuw aan nr3 groetjes Cisca
@Marian: wat een leuke foto! Weet je zeker dat je niet nog ff wil wachten met een derde als je al een tweeling hebt? Hoe groter ze worden, hoe meer je er ook mee van doen hebt he Mijn kids zijn nu 6 en 4 en ook ik moest eerst even op adem komen (net als chantal) @Chantal: welkom! Ik begrijp precies wat je bedoelt (zie hierboven)! @Cisca: welkom! Wat balen van je MK. Heb je die al eens eerder gehad voor je eerste kids of was dit je eerste (en hopelijk laatste) keer? Lijkt me knap kl*te zeg! Ik hoop dat het al wat beter met je gaat!
hallo allemaal @tezzz nee ik hbeb niet eerder een MK gehad en hoop ook net zoals jij zei dat het ook de laatste is/was...... het was id knap kl*te .... maar ik denk maar zo als het kindje in orde was geweest was in nu nog steeds zwanger het is toch een natuurlijke oplossing van je lichaam om iets weg te doen wat niet goed zit, hoe k*t dit ook is... maar gelukkig omdat ik eenspontane MK heb gehad mag ik meteen weer zwanger worden dus we blijfen klussen voor nr3...
Sorry sorry ik moet heel veel topics bjihouden dus was deze even vergeten sorry Ik hoop dat het deze maand raak is... Voor de zwangeren, hoe is het met jullie? Hoe voelen jullie je?
Ja, we hebben er goed over nagedacht en zijn tot de cnclusie gekomen dat we niet als we net uit de luiers zijn er weer in willen. Ik ben me er goed van bewust dat het druk gaat worden, maar dat hebben we er wel voor over hoor! Met een beetje geluk kan ik van de week tijd maken om het spiraaltje te laten verwijderen en dan afwachten wat mijn lichaam doet. Ben reuzebenieuwd of ik net als na mijn pilgebruik voor mijn eerste zwagenrschap meteen weer op regel ben en een cyclus heb van 27-28 dagen...
goeiemorgen allemaal! Mijn zoontje is vorige week voor het eerst naar de basisschool geweest en maandag en dinsdag meteen hele dagen! Stoer he? Hij vind het hartstikke leuk, maar vanmorgen zei hij dat hij niet naar school wou Da's toch ook wat he! Maar het afscheid nemen ging toch wel goed gelukkig. Ik was zo maar een keertje om 8.35 al weg! Deze week heb ik enorm genoten van m'n nieuwe 'vrije tijd', dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik vanaf deze week alle klussen in huis maar eindelijk eens ga aanpakken! Er is zo veel blijven liggen met m'n zoontje thuis! En als we nog een derde willen zal er toch nog wel het een en ander gedaan moeten worden @marian: ik bedoel ook niet dat ze al helemaal uit de luiers moeten zijn! Maar zowel mijn zoon als dochter waren ruim 3 en een half voor ze uit de luiers waren hoor! En mijn zoontje slaapt nog steeds met een luier aan hoor! Zo heel snel ben je de luiers nog niet uit! Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik persoonlijk het erg jammer vond dat ik overdag maar weinig tijd had voor de baby omdat mijn peuter veel aandacht vroeg. En dat ik me dus kan voorstellen dat als je dan 2 van die peuters hebt, je dan helemaal weinig tijd zult overhouden voor een beeb! Vandaar. Ik kan niet wachten om weer zwanger te zijn nu. Helaas ben ik erg onregelmatig, dus mag ik al blij zijn als ik eindelijk m'n ei weer eens vindt! Hopelijk is dat snel, want ik vind dat ik al lang genoeg heb gewacht! Iedereen succes met zwanger worden! Liefs Tezzz
Dat lijkt mij ook zo fijn. Ik heb oudere kinderen die redden zichzelf meer. Dan zou ik evt lekker kunnen tuttelen met de baby alhowel we zijn al negen maanden bezig en nog helemaal niets....