Op naar de tweede miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Silverwings, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja ik ook! Weet je iig waar je aan toe bent.. Als er nog wel restweefsel zit dan heb ik dat ook het liefst zo snel mogelijk weg natuurlijk..

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Nou heel vreemd antwoord gekregen van de verloskundige en wat laat je dan tijdens zo´n gesprek eigenlijk over je heen lopen.. Ik moest nog maar ''even'' 6 weken wachten en als ik dan nog een positieve test had weer met haar bellen.. Ik ga denk ik maar even met een andere verloskundige overleggen..

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Anders de huisarts bellen! Dit is een onwijs lakse houding van de vk. Kijk ik hoop natuurlijk ook dat je gewoon opnieuw zwanger bent maar als dat niet zo is dan kan dit een mola zijn of restweefsel. En daar MOET dan iets aan gedaan worden dat ga je niet 6 weken afwachten. Lijkt me dus dat er HCG geprikt moet worden op z'n minst om te kijken of dit stijgt of daalt en eventueel een echo in het ziekenhuis.

4. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja nou het zat mij ook niet lekker Nuage en dus heb ik een andere verloskundige gebeld en deze stuurde me door naar de gynaecoloog, morgen om 13.00 heb ik een echo.. Zelf denk ik dat het restweefsel is, maar we zullen het morgen beleven..

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Goed zo! Daar ben ik blij om. Belachelijk dat ze je niet serieus nam! 6 weken wachten.. Die spoort niet. Ben heel erg benieuwd morgen!! Ik ga duimen voor leuk nieuws :)

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Nee die spoort idd echt niet.. Was ook helemaal flabber gasted, heb zoiets als bedankt en tot ziens geroepen en opgehangen haha.. Dank je wel, laat het morgen wel even weten hoe het is afgelopen!

7. lea

lea Fanatiek lid

Nou ik ben benieuwd wat er uit komt vandaag. Wat een niet- meelevende verloskundige om je 6 weken te willen laten wachten.....

8. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja inderdaad, zit me te bedenken of ik daar verder nog iets mee moet.. Best onmenselijk! Ik ben ook zeer benieuwd, maar vooral blij dat ik vandaag meer duidelijkheid krijg wat de uitslag ook moge zijn.. Dan kun je verder en het eventueel een plekje geven..

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Even snel een berichtje van mij en dan snel door naar het werk.. Het is wel restweefsel, nu mogen we nadenken over hoe nu verder.. Een curettage of het eerst met medicijnen proberen (ben de naam ff kwijt, iets met een c). Hebben jullie daar ervaringen mee?

10. lea

lea Fanatiek lid

Hè wat vervelend voor je. Had stiekem nog een beetje hoop, maar wel fijn dat je duidelijkheid hebt. Ik heb geen ervaringen, maar er zullen helaas veel meiden zijn die het wel hebben. Sterkte......

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Cytotec. Zo heten de medicijnen.

Wat balen zeg... mag je die medicatie zelf thuis nemen of moet je in het ziekenhuis blijven? In mijn ziekenhuis moet dat laatste namelijk maar in de meeste ziekenhuizen mag je wel naar huis.

Hoe zit je er zelf in? Een curettage heeft als heel groot voordeel dat je er direct vanaf bent. Nadeel is dat er altijd een risico is op verklevingen en ik raad het je alleen aan als je niet nog erg emotioneel bent over de miskraam. Dit omdat je toch vaak op de kraamafdeling terecht komt en ik vond het zelf daardoor op dat moment psychisch heel erg belastend. Maar als je wel wat sterker in je schoenen staat dan zou ik denk ik daarvoor kiezen. Vooral omdat je het daarna kunt afsluiten.

Cytotec zorgt ervoor dat je lichaam het zelf gaat afstoten. Voordeel is dat je geen narcose hoeft en geen kans op verklevingen. En waarschijnlijk mag je het thuis doen. Nadeel is dat het vaak wel wat pijnlijk is, dat je niet precies weet wanneer het komt en hoelang je daarna nog bloedt en er is altijd het risico dat je daarna nog niet schoon bent en alsnog een curettage nodig hebt.

Zelf zou ik vorige keer wel voor Cytotec gekozen hebben denk ik als mijn lichaam het niet zelf had opgelost. Maar mijn motivatie daarvoor was puur psychisch. Ik wilde het graag zelf verliezen, stukje verwerking. Aan de andere kant betekent curettage dat je gewoon direct weet dat het voorbij is en je ook weer verder kan.

Veel sterkte met het maken van de keuze XX En als je het erover wilt hebben stuur me dan gerust een berichtje!

12. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Dank je wel lea! Het is sowieso fijn dat ik nu duidelijkheid heb, al had ik natuurlijk zelf ook stiekem wel een beetje hoop.. Wishfull thinking zit toch in een mens ;)

Nuage, ja dat is een hele goede vraag hoe ik er zelf in zit, ik merk dat dit per dag verschillend is.. Iig wel een heel duidelijk verhaal, daar heb ik wat aan.. Vandaag door het werk er (vond ik wel even heel lekker) geen tijd gehad om eraan te denken en gelukkig was mijn teamleider heel schappelijk en word ik na het weekend ziek gemeld en kan ik dan eerst thuis blijven..Ik heb eerder een miskraam gehad en toen had ik een andere teamleider en dan moest ik maar even vakantiedagen opnemen!

Tot nu toe neig ik naar het gebruiken van de medicijnen omdat ik het zelf wil meemaken zeg maar.. Het lijkt me overigens vreselijk om gewoon op de kraamafdeling te liggen.. Ik ga er eens over na denken, maar ik heb wel wat aan je verhaal.. Dank je! En mocht het nodig zijn dan zal ik je zeker een pbtje sturen, thanks! XxX

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ze houden je vaak wel apart hoor maar de meeste ziekenhuizen hebben maar 1 afdeling gynaecologie/verloskunde. Ik lag op de kamer met een meisje die ook een curettage had en een vrouw die een operatie aan haar baarmoeder had gehad. Maar in de uitslaapkamer na de operatie lag ik naast een vrouw die net een keizersnede had gehad en ik hoorde op onze kamer toch ook baby's huilen. Later lag ik weer daar na mijn eigen keizersnede trouwens.

Je mag die medicijnen wel thuis nemen? Als je de behoefte voelt om dit zelf te doen, zelf te verliezen, dan denk ik dat je dat gevoel moet volgen. Bij mij duurde de miskraam in totaal een uur of 5/6 vanaf het begin van stolsels tot aan verlies vruchtje. Bij jou is het alleen nog restweefsel toch? Ik denk dat je dan kunt rekenen op enkele uren buikpijn en bloed/weefselverlies. Maar het kan ook langer duren volgens mij.

Ik had na mijn miskraam een soort "behoefte" aan deze ervaring. Maar bij mijn allereerste miskraam had ik dit totaal niet en heb ik dus voor curettage gekozen.

Volg je gevoel en neem je tijd om tot een keuze te komen. Fijn dat je baas zo begripvol is! Dat scheelt al een heleboel. Knuffel!

14. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja dat mag ik thuis doen inderdaad, dus daarom lijkt me dat dan ook wel fijn..Ja bij mij is het enkel restweefsel, ik heb zelf een stuk van het vruchtje gezien, maar dit was heel anders dan de vorige keer dus daarom had ik ook al steeds het gevoel dat het nog niet compleet was.. Dit ook aan die vriendelijke verloskundige laten weten, maar ook toen moest ik afwachten! Ik ga haar overigens vandaag even bellen, wil toch aangeven dat het me niet lekker zit en dat ik inmiddels contact heb gehad met een andere en dat we dus nu wel in de molen zitten.. Als niemand er iets van zegt dan zal ze ook nooit veranderen, misschien heeft het geen zin, maar dan ben ik het wel kwijt :D

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Knap van je! Ben benieuwd hoe ze reageert!

16. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Nou ik heb gebeld met knikkende knietjes en klotsende okseltjes haha! Ze schrok er van en zei dat ze er zelf na de tijd ook geen goed gevoel over had ook omdat ik zo typisch opgehangen had na het gesprek.. Ook gevraagd waarom ze dan niet even weer belt? Ze kon me er niet echt een antwoord op geven.. Ik had het gevoel dat ze me tijdens dit gesprek naar mijn mond praatte en dat het niet echt tot haar door drong, maar ik heb iig duidelijk vermeld dat ik het absoluut niet fijn vond en dat ik mij niet serieus genomen voelde en dat ik bij een (hopelijk) volgende zwangerschap niet bij haar praktijk zal komen, maar bij de verloskundige blijf die mij nu heeft geholpen en die mij dus wel heel terecht doorgestuurd heeft.. Ze heeft wel sorry gezegd..

Ik ben het kwijt, heb mezelf een schouderklopje gegeven denkbeeldig haha en ga nu lekker van het zonnetje genieten en de zinnen wat verzetten!

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zo dat vind ik echt zoooo knap!!! Goed joh!

18. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja ik ben ook best een beetje trots op mezelf! Normaal ben ik niet zo, maar na 4 jaar bezig te zijn en of het lukt niet en of het eindigt in een miskraam merk ik aan mezelf dat ik meer voor mezelf opkom! :D

19. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    @ Silverwings;

Las niet de hele topic maar vond het laatste wat je gedaan heb echt top! Is dat mens gek of zo; 6 weken???

Ik werd al gek dat ik 3 wkn moest wachten na ik te weten ben gekomen dat mijn zwangerschap niet goed was. Ik wou meteen een curretage maar vanwege mijn geschiedenis zei gyn direct NEE! Had ze ook gelijk in trouwens.

Vorige week vrijdag (10 wkn en 2 dgn zwanger) 4 tabletjes cytotec ingebracht en binnen 3 uurtjes was ik alles kwijt. Het werkt bij iedereen anders dus ik hoop dat het bij jou ook snel en goed werkt.

Sterkte!

20. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Knettergek vermoed ik! Erg onmenselijk, nu na de tijd hoor ik allemaal horrorverhalen, ze is vaak te laat bij bevallingen en laat meer mensen zo lang lopen.. Dan zal er toch eens iemand zijn mond open moeten trekken, want anders verandert er niks.. Het is hier best een groot dorp en dus veel mensen maken gebruik van haar praktijk! Nu zit ik aangesloten bij een praktijk buiten het dorp, zou niet moeten hoeven, maar ik vertrouw haar niet meer..

Jij ook sterkte! Ik ga ook voor de cytotec en hoop idd dat het bij mij ook goed gaat werken..

Deel Deze Pagina