Weer miskraam. Nu nadenken over pillen/curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door ShallY, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Weer een miskraam gehad,het is ons weer niet gegund :(. Hoeveel verdriet kan een mens hebben? Ik weet niet of ik het nog een keer aandurf om zwanger te worden, kan moeilijk met het verdriet omgaan. Zowiezo de hele rollercoaster van de mmm en nu weer het verdriet van mn 2e miskraam binnen 4 maanden.

Ik heb tot woensdag de tijd om mn lichaam zelf de kans te geven om het af te stoten. Als blijkt dat woensdag het vruchtje er nog zit moet ik beslissen of ik gecurreteerd word of pillen wil. Ik hoop dat het niet nodig is en dat het allemaal vanzelf gaat.

Pillen lijkt me niks omdat er een grote kans is dat ik alsnog gecurrerteerd moet worden. Maar een curretage vind ik super eng omdat je onder narcose moet en omdat er ook een kans is dat ze niet alles weg halen en je dan verklevingen kan krijgen.

Ik kan er ook voor kiezen om langer te wachten maar dat wil ik dan ook weer niet,het is dood dus moet mijn lijf uit.
    We krijgen volgende week wel een gesprek over onderzoeken naar de miskramen. Dat vind ik aan de ene kant wel fijn hoewel het toch ook weer spannend is wat daar uitkomt. Want wat kan er uit komen?

Kan iemand misschien ook vertellen hoe zo'n onderzoek naar herhaalde miskramen in zn werk gaat?

2. Oh nee toch he meissie.. :( Ik vroeg in je andere topic al hoe het ging, en nu lees ik dit.. Zó oneerlijk! Ik heb verder geen tips voor je, maar wil je wel héél veel sterkte wensen..

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat erg :(

Ik heb gisteren de pillen gehad, en het is me 1000% meegevallen. Maar krijg dinsdag de echo of t allemaal weg is. Was wel een vroege zwangerschap, rond 5 weken gestopt rond 8 erachter gekomen.

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Bij mij is het ook met 5 weken.

Weet je..ik vind het ook wel lastig voor het werk. Moet ik me weer ziekmelden. Nmaar ja,heb er niet om gevraagd dus ze moeten het maar begrijpen. En anders pech.

Denk je dat je wel alles verloren bent mamaenmini?

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik zit in dezelfde situatie dus kan je er ook niet mee helpen.. Ik mag kiezen of de pillen of een curettage, ik ga denk ik wel voor de pillen omdat ik het dan zelf mee maak zeg maar.. Klinkt een beetje gek, maar ik wil het graag zelf ervaren als dat lukt..

Ik had gisteren knikkende knietjes toen ik het mijn teamleider moest vertellen dat ik helaas vanaf maandag de ziektewet in moet/ga.. Dit viel me 100 punten mee en wat je zeg, we vragen hier niet om! Het is al vervelend genoeg..

Sterkte!

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja het was goed herkenbaar, dus denk het wel. Nam om 9 uur de pillen, lag telkens te wachten en om 2 uur voelde ik het opeens lopen en kwam alles. Weinig pijn gelukkig, wel een kramperig naar gevoel telkens natuurlijk.

Ben idd ziek thuis maar dat heb je met een curettage ook denk ik, want een narcose is ook vrij heftig en emotioneel denk ik ook.

Ik ben een beetje bang voor curettage, door de kans op verklevingen en gewoon de narcose zelf. Dus wou dit eerst proberen.

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zit erg in tweestrijd want met curretage heb je idd kans op verklevingen. Gelukkig heb ik nog tot woensdag en hopelijk is het niet nodig en komt het vanzelf.

Bij mn vorige miskraam ging het veel anders.

Jullie ook heel veel sterkte!

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Thanx! Ik had juist zoiets misschien is een curettage niet nodig door de pillen, en dat was het voor me wel waard. Maar het is inderdaad goed om goed na te denken. Sterkte t is ontzettend heftig.

9. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Sterkte ShallY! Kan zo verder niks antwoorden, want heb geen idee.
    Maar wilde toch even een digi knuf doorgeven!

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Lief van je does!

11. Sazzsue

Sazzsue Nieuw lid

14 mrt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Shally! Ik denk dat niemand een goed antwoord kan geven op wat beter is.. Voor de één is dat een curretage en voor de ander pillen! Je moet doen wat jouw het beste lijkt! Hoop dat het allebei niet nodig is! Ik zal voor je duimen! Dikke knuffel! Ffc

12. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Sterkte zeg. Tweede miskraam .... Moet er niet aan denken hoe heftig dat is. Laat je goed voorlichten en dan maak je vast en zeker de keuze die voor jou het beste is!

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik weet wel dat ik zelf de keus miet maken maar ik vind het wel prettig om ervaringen van anderen te lezen.

14. Sazzsue

Sazzsue Nieuw lid

14 mrt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat snap ik Shally! Was ook niet zo bedoeld maar dat weet je!

15. TalChan

TalChan Lid

17 mrt 2014
    57
    3
    8
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte! Ik heb op 31 januari een curettage gehad nadat ik drie kuren van vier tabletten had gehad (cytotec) en niet alles weg was. Zowel de pillen als de curettage zijn me meegevallen.

De ingreep was bij mij wel onder volledige narcose. Ik had nog twee daagjes licht bloedverlies. Na 28 dagen ben ik weer ongesteld geworden en de controle-echo vorige week was goed, alles was schoon en geen verklevingen.

Mocht je kuur niet werken, dan is er dus nog niets aan de hand:)

Sterkte!

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Is er een grote kans op verklevingen?

17. Dolkje

Dolkje Lid

26 nov 2012
    21
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Hoi Shally,

Ik wil je heel veel sterkte wensen, praat erover of schrijf alles op, dat heeft mij erg geholpen.

Ik heb 3 miskramen gehad waarvan 1 curretage, dat is me 100% meegevallen.
    Het was een dagopname en ik mocht s'avonds weer naar huis. Ik voelde me vrij goed, bijna geen bloedverlies en geen verklevingen. Ik heb al gehele narcose gehad. Ik heb voor curetage gekozen omdat ik niet wilde wachten.

Bij de 2de is het spontaan op gang gekomen maar niet alles was weg, daar heeft de gynaecoloog een handje geholpen.

Toen ik voor de 3de keer zwanger was hebben we een gezonde dochter gekregen!

4de keer zwanger eindigde in een vroege miskraam (5à6 wkn) wat ook vanzelf op gang kwam, daar heb ik veel buikpijn van gehad.

Nu ben ik weer zwanger, maar ik weet nog niet hoelang en of het allemaal goed is. Dinsdag krijg ik een vroege echo om te kijken hoe ver ik ben.

Dit was mijn verhaal, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Dolkje

18. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Meis, wat vreselijk, het is jullie zo ontzettend gegund!!

Wat betreft je vraag over onderzoek naar miskramen....
    Hier werd stollingsonderzoek ingezet (kon pas 3 maanden na miskraam, maar hoorde toen dat dat verschilt per zh. Sommige laten het eerder doen en als t afwijkend is dan weer lab, 3 maanden ga mk)
    Volgens mij ook mijn schildklier die onderzocht werd.

Chromosomen onderzoek manlief en mij, duurde weken voor uitslag bekend was.

Veel sterkte, denk aan je! Knuffel!

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heej meid,

Ik ben bij mijn eerste miskraam ook gecuretteerd en ik was behoorlijk bang.
    Echter is het me allemaal REUZE meegevallen!
    De nasleep is veel korter dan bij de tabletten...daar kan het wekennnnnn duren eer je cyclus weer op gang komt.
    Ik had na de Curettage meteen weer een cyclus van 28dg en was meteen na de eerste menstruatie weer zwanger...wij wilde er meteen weer voor gaan maar omdat ik al heel snel weer een eisprong had na de curettage (op dag 9-10) heb ik mijn ei gemist.

Heel veel sterkte en succes met het maken van je keuze.
    Hopelijk komt het vanzelf los.

Liefs

20. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dankjewel voor jullie reactie.

Het enige wat me tegen houdt om voor een curretage te kiezen is dat er eens kans is op verklevingen. En aangezien ik al hulp moet hebben voor een eisprong,dus kans op zwangerschap maakt dit me heel erg bang. Want dan lukt het misschien helemaal niet meer.

Deel Deze Pagina