Zwanger en kattenbak verschonen.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lieke, 21 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/toxop.php

    Vraag ik heb 2 katten . Ik verschoon al ruim 9 jaar de kattebak.
    Nu ik aan het proberen ben om zwanger te worden vraag ik mij af hoe ik dat straks moet gaan doen als ik een maal zwanger blijk te zijn.
    Naar mijn idee zal ik toch al evt genoeg antistoffen hebben opgebouwd, en zal het geen kwaad kunnen. Ik denk zelf dat ik gewoon de bak zal verschonen met handschoenen aan !!?
    mijn vriend is echt een antikattebak verschoner, is echt mijn taak. misschien valt er over te praten als het zover is dat lijkt mij geen probleem.

    Mijn vraag is dusssssssssssss.

    zijn er zwangeren hier die ervaring hebben met deze dilemma?
    of zijn er nog geen zwangeren die zich dit ook afvragen ?

    ik ben benieuwd.... misschien zijn er goede tips....

    Lieke..
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het is absoluut geen goed idee om het te doen, er bestaat toch een kans dat je besmet word. Mijn man is nu al begonnen met de kattenbak, zodat hij het gewend is als het zover is. Hij was niet eens een kattenmens, de eerste kat, was de mijne en we hebben er nu dan wel 2, maar ook omdat ik het zo graag wilde. Nu is hij natuurlijk helemaal verliefd op onze dames.

    Ik zou zeggen laat hem er maar alvast aan wennen. Het kan levensgevaarlijk zijn.
     
  3. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hoi Lieke,

    Het is niet verstandig om de kattenbak te vershonen als je zwanger bent.
    Overal in de boekjes lees je dat je dat niet moet doen.
    Het komt volgens mij door die amoniak lucht. Is niet goed voor je kindje.
    Dus je vriend zal er toch aan moeten geloven...
     
  4. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb ook 2 katten... Ik eet al 20 jaar mijn biefstuk extra rood en ben helemaal gek van filet americain... maar ben toch echt niet immuun tegen toxoplasmose... Hier doet gewoon mijn vriend de kattenbak, ik kijk er echt niet meer naar om tot na de bevalling. Op zich moet het wel kunnen met handschoenen volgens mij, maar ik heb geen zin om dat risico te nemen.
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje heb ik van die speciale kattebak zakjes gekocht.
    Deze leg je helemaal in de kattebak, en daar doe je de kap weer boven op.
    De randen van de zak gaan dus over de rand van de kattebak.
    Je hoeft met het verschonen dus alleen maar de zak te verwijderen ,nieuwe zak erin en klaar!!!

    Als je dat evt met handschoenen aan doet , lijkt mij het gevaar vrij klein.
    En anders moetten de mannen het maar doen, Zij moeten er ook maar wat voor over hebben of ze het nu leuk vinden of niet ;)

    groetjes
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahhaha die zakken gebruik ik altijd al. Maar mijn katten graven nog al dus kan echt niet zomaar die zakken er uit halen! loopt het gewoon leeg.
     
  7. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    idd, mijn kat loopt gelukkig de meeste tijd buiten dus zit er een enkele keer wat in, en mocht ze hoge nood hebben dan kan mijn man aan de bak.
     
  8. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik zou het risico niet nemen! Wij hebben zelf een konijn thuis en ik heb mijn mannetje wijsgemaakt dat dit ook voor konijnen geldt haha.

    Hoef voorlopig dus lekker geen konijnenhok te verschonen. Sssst, niet verklappen hoor :D :D
     
  9. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik ga het met handschoenen doen, want onze katten zeuren gelijk als de kattenbak vol is. En als er dan niks aan gedaan word dan (als ze het konden) zeuren ze je de oren van je kop dat je het wel doet.
    En wij hebben kattenzand met babypoedergeur. Wel grappig en je ruikt niks van de ontlasting van de katten.
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    whahahahahaha marloesje!! je bent geweldig!
     
  11. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    die zakken hebben wij ook ja... alleen graven onze katten die zakken kapot haha...
     
  12. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Dat hebben wij ook gedaan.
    We wisten nl niet of het ook voor konijnen en cavia's zo was, dus voor de zekerheid verschoonde hij alles.
    En die gewoonte is er een beetje ingeslopen; hij doet ze nog steeds allemaal. :)

    Maar idd; ik zou het risico niet nemen om toch de kattebak te verschonen
     
  13. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik verschoon de bak met handschoenen aan en was daarna gelijk mijn handen.
     
  14. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi hoi,
    Ik heb ook een kat met t geluk dat die bijna alles buiten doet maar 1 keer in de 6 weken moet ik m verschonen,maar ik ga t risico ook niet nemen ik heb ook van die zakjes(wat die niet kapot maakt ;) ) en is dadelijk een kleine moeite voor mijn vriend om t even te doen he...
    Ik las net wel wat over ammoniak is dat slecht?
    Ik heb namelijk 2 paarden waar de stalletjes van uitgemest moeten worden waar inderdaad een ammoniaklucht bij vrij komt.....
    Dus enig idee of dit kwaad kan?
    En als we dan toch de risico`s beschrijven,
    ik kom elke dag met schoonmaakmiddelen in aan raak zou dat ook kwaad kunnen dan?
    Ik weet jullie zijn geen dokters maar tips zijn welkom ;)

    Groetjes
     
  15. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Het ligt er een beetje aan wat voor schoonmaakmiddelen.
     
  16. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Voor de proffesionele schoonmaak....
    Ik werk namelijk in de thuiszorg maar dan voor particuliere,maar er staat wel op mild voor de huid....
    Ja en met 2 middelen moet ik eigenlijk handschoenen aan die zijn te zuur en dat doe ik niet ook geen problemen zal t dadelijk anders wel voor de zekerheid gaan doen ,maar ik vind het inademen belangrijker of dat kwaad kan....
    Hetzelfde als antikal bijvoorbeeld als je de douchecabine inspuit en m dan gaat schoonmaken ruik en proef je t toch ook?

    groetjes ;)
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja en dit doe je dagelijks neem ik aan? Ik vind dat wel risky. ik maak thuis maar 2 keer per week met schoonmaak middelen schoon,( douche en wc enzo) dat is wat anders natuurlijk.

    groetjes
     
  18. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi Natasja
    ja ik gebruik het middel inderdaad elke dag....
    En ik had eigenlijk als t dan natuurlijk zover is (wat ik wel hoop) zolang mogelijk mijn mondje dicht willen houden tegen mijn baas omdat in november mijn halfjaar contract afloopt.
    Maar ik denk inderdaad dat als t zover mocht zijn toch maar inderdaad eens een afspraak maak met de bedrijfarts hopenlijk kan hij me meer vertellen en anders misshien de vk tegen die tijd.
    Maar ja waar zit ik me eigenlijk in hemels naam druk over te maken....
    Eerst eens zwanger worden maar ik wil zo goed mogelijk voorbereid zijn zoedoende begrijp je hopenlijk wel....
    Groetjes
     
  19. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja ik snap het helemaal.

    Verstandig om het bij de bedrijfsarts te gaan vragen tegen die tijd!

    groetjes
     
  20. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    haha mooi joh ik moet nijn der hok wel schoon maken af en toe doet harco het ook wel tis immers konijn van naomi :)
     

Deel Deze Pagina